2014-06-26, 07:55
Medlem
mophrs avatar
En del av antagningskraven på ett utländskt universitet jag kollar på lyder såhär:

Student must have finished two semesters (or the equivalent) at the home institution before the nomination / application. For transfer students, a minimum of one semester's results from the transfer university must appear on the official transcripts.

Betyder detta att tanken är att man skall bedriva minst ett år högskolestudier i hemlandet innan man får ansöka eller har jag missförstått något?
Citera
2014-06-26, 14:43
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
En del av antagningskraven på ett utländskt universitet jag kollar på lyder såhär:

Student must have finished two semesters (or the equivalent) at the home institution before the nomination / application. For transfer students, a minimum of one semester's results from the transfer university must appear on the official transcripts.

Betyder detta att tanken är att man skall bedriva minst ett år högskolestudier i hemlandet innan man får ansöka eller har jag missförstått något?
Precis, minst 2 terminer på högskola/universitet varav betygen från minst en av dessa terminer måste finnas dokumenterat.
Citera
2014-06-26, 19:06
Medlem
mophrs avatar
Om man har gått ut gymnasiet, är man då vad som motsvaras av en undergraduate? Och isf vilket degree krävs det för att bli en graduate?
Citera
2014-06-26, 21:32
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Om man har gått ut gymnasiet, är man då vad som motsvaras av en undergraduate? Och isf vilket degree krävs det för att bli en graduate?
Precis, undergraduate är man innan man börjar studera på universitetsnivå. Det första året är man "Freshman" i college, sedan är det Sophomore, Junior och till slut Senior. Graduate betyder i detta fallet att man har tagit en examen; då är man är en graduate/postgraduate.
Citera
2014-06-26, 21:59
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Precis, undergraduate är man innan man börjar studera på universitetsnivå. Det första året är man "Freshman" i college, sedan är det Sophomore, Junior och till slut Senior. Graduate betyder i detta fallet att man har tagit en examen; då är man är en graduate/postgraduate.

Tack för hjälpen

Har som tur är ett läsår till på mig att luska ut allt det där...får upprätta lite email kontakt också och höra vad som gäller. Blir nog bra tillslut.
Citera
2014-06-27, 15:14
Medlem
Lånar tråden en aning!

Har blivit antagen till en YH, måste tacka ja eller nej inom en vecka.
Samtidigt väntar jag svar från två andra universitet och högskolor.
Om jag tackar ja nu, men kommer in på något av de andra jag sökt. Så är det bara att ställa sin plats till förfogande utan problem, eller?
Citera
2014-07-05, 13:11
Medlem
När får man reda på om man blivit antagen till universitet? Första antagningen menar jag då
Citera
2014-07-05, 13:19
Medlem
intelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stress77
När får man reda på om man blivit antagen till universitet? Första antagningen menar jag då

ca 12.00 den 11 Juli
Citera
2014-07-06, 23:48
Medlem
vizuals avatar
Jag kan inte logga in på antagning.se

Det står att jag skriver in fel användarnamn/lösenord och när jag väljer att få ett nytt lösenord så står det att det inte finns något konto på mitt personnummer?
Citera
2014-07-06, 23:59
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Det står att jag skriver in fel användarnamn/lösenord och när jag väljer att få ett nytt lösenord så står det att det inte finns något konto på mitt personnummer?

Samma för mig. Var dock inloggad nyss, loggade ut för att testa, men det fungerade nyss så det är nog bara ett tillfälligt fel.
Citera
2014-07-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Samma fel här.
Citera
2014-07-07, 00:10
Medlem
vizuals avatar
Okej! bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem