2014-04-10, 17:59
Medlem
Tar högskolorna hänsyn till mitt resultat på högskoleprovet även om jag bara ansöker med mina betyg?
Citera
2014-04-10, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tar högskolorna hänsyn till mitt resultat på högskoleprovet även om jag bara ansöker med mina betyg?
Man kan inte ansöka med "bara sina betyg". Om du är orolig för att ett dåligt resultat på högskoleprovet skulle göra att dina chanser minskar så har du ingenting att vara orolig för - för så är det inte.
Citera
2014-04-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Man kan inte ansöka med "bara sina betyg". Om du är orolig för att ett dåligt resultat på högskoleprovet skulle göra att dina chanser minskar så har du ingenting att vara orolig för - för så är det inte.

Okej puh tack! För gick bara dit och skrev det för att se hur det var.
Citera
2014-04-10, 20:52
Medlem
Seabjorns avatar
Jag har sökt till ett program nu till hösten, på ett mindre universitet. Inte ett av de minsta men inte heller det bästa. I detta programmet så ingår ungefär fem kurser som ges helt på engelska. Min fråga är om detta är svårt? Jag har haft genomgående C (vg) i alla engelskakurser och bedömer mig som normalbegåvad och anpassar mig relativt bra och det snabbt. Jag är intresserad av det som jag ska läsa vilket gör att det ändå lockar, men engelskan avskräcker lite för att jag inte vet hur bra jag skulle stå mig. Vad är era uppfattningar och erfarenheter om sådant här?
Citera
2014-04-10, 21:33
Medlem
Argh123s avatar
Går en utbildning nu för att få arbete och det blir färdigt innan höstens kursstart. Går allt bra så har jag heltidsarbete, i värsta fall inget arbete alls. Jag antar att jag kommer få en hel del deltid och antingen så söker jag deltid på utbildning eller så söker jag extra jobb.

Oavsett så är jag osäker på vad som är bäst, ska jag söka så att jag kan gå fyra stycken 7,5 (totalt 15p) kurser och tacka ja till allt och därefter ta beslut?

Program är jag inte intresserad av (ja möjligtvis ett år), utan går hellre kurs(er). Smidigast är väl distans, men på ett ställe i närheten där jag bor. Blir väl ändå träff(ar) trots att det är distans.
15 april är nästa tisdag... börjar bli lite orolig. Ett ja till en utbildning ger lite trygghet.
Citera
2014-04-10, 22:07
Medlem
Rob.Mooneys avatar
När brukar intagningspoängen uppdateras på uhr.se/statistik? Är det efter alla har kommit in eller är det under sommaren eller när alla sökningar är samanställda?
Citera
2014-04-10, 22:11
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
När brukar intagningspoängen uppdateras på uhr.se/statistik? Är det efter alla har kommit in eller är det under sommaren eller när alla sökningar är samanställda?
Det är svårt att sammanställa statistik när man inte har den, eller hur? U1 kommer efter U1, och U2 efter U2. Enkelt.
Citera
2014-04-11, 21:27
Avslutad
Kan man läsa på högskola & komvux samtidigt? (komvux - distans om det skulle vara relevant)
Citera
2014-04-12, 00:19
Bannlyst
Vad betyder:

Urvalsgrupp: HPGR

Antagningspoäng: 165
Citera
2014-04-12, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Vad betyder:

Urvalsgrupp: HPGR

Antagningspoäng: 165
Högskolepoäng, grundnivå. Att den som antogs sist via HPGR hade 165 högskolepoäng på grundnivå.
Citera
2014-04-12, 00:27
Bannlyst
Citat:
Högskolepoäng, grundnivå. Att den som antogs sist via HPGR hade 165 högskolepoäng på grundnivå.

Aha så det är omöjligt för mig som har 30hp att komma in på kursen då?
Citera
2014-04-12, 09:56
Medlem
Citat:
Kan man läsa på högskola & komvux samtidigt? (komvux - distans om det skulle vara relevant)

Yes

http://www.komvuxutbildningar.se/Sections/faq/FAQQAA.aspx?questionid=11547&subjectid=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in