2013-08-08, 16:49
Medlem
Okej, tror du att det finns en chans att jag kommer in då? Reservplats 28 resp. 32.
Citera
2013-08-08, 16:55
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Okej, tror du att det finns en chans att jag kommer in då? Reservplats 28 resp. 32.
Ingen aning, då du inte postar den informationen som är nödvändig för en sådan gissning. Frågan är även ställd i fel tråd.
Citera
2013-08-10, 13:22
Medlem
Hej.
Jag är jättenervös och undrar om någon har någon typ av erfarenhet av att vara reserv på en utbildning i Luleå.
Nu är det så att jag är reserv 10 efter andra urvalet på fastighetsmäklarprogrammet. 40 stycken blir antagna.
Hur stor är chansen att ja kommer in?
Citera
2013-08-10, 17:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbid01
Hej.
Jag är jättenervös och undrar om någon har någon typ av erfarenhet av att vara reserv på en utbildning i Luleå.
Nu är det så att jag är reserv 10 efter andra urvalet på fastighetsmäklarprogrammet. 40 stycken blir antagna.
Hur stor är chansen att ja kommer in?
Tror inte det.
Citera
2013-08-10, 17:59
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floteis
Jag har en fråga bara; Är det någon som varit med om att Högskolan/Universitetet har gjort undantag för behörighet?

Jag har Kemi, Fysik, Biologi (som inte krävs) men saknar Matte C, och ser att det jag vill komma in på är öppen för sen anmälan. Läste att de kan göra undantag, men undrar om det faktiskt har hänt någon gång?

UU gjorde undantag för mig när jag sökte en utbildning för några år sen, saknade godkänt i ett ämne som krävdes. Dom gjorde undantaget "automatiskt", jag behövde alltså inte ansöka om det.
Citera
2013-08-10, 18:38
Medlem
Har fått en kallelse om reservupprop men är osäker om jag bör gå.
Bor i Stockholm och är Reserv 1 med 6 antagna (HP-kvoten) och Reserv 1 med 2 antagna (BII) på Affärsjuridik i Linköpings Universitet.

Ganska lång och dyr resa som jag undrar är värd att ta.
Fick detta mail från studievägledaren på univeristet:

Vi har 17 platser på programmet och har antagit 20 studenter, så ett visst överintag har skett.

Du har absolut en chans att bli antagen som reserv, men vi kan tyvärr inte lova ngt i förväg, det beror på om vi får några avhopp på det ordinarie uppropet. Skulle ngn av antagna kontakta oss redan nu och tacka nej till sin plats, så ringer vi reserver i den urvalsgruppen där platsen blev ledig, men annars är det reservupprop som gäller.

Vad tror ni? Har jag någon chans att komma in?
Bör jag åka till Linköping och hoppas på det bästa?
Senast redigerad av P-Sten 2013-08-10 kl. 18:42.
Citera
2013-08-10, 20:30
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Sten
Har fått en kallelse om reservupprop men är osäker om jag bör gå.
Bor i Stockholm och är Reserv 1 med 6 antagna (HP-kvoten) och Reserv 1 med 2 antagna (BII) på Affärsjuridik i Linköpings Universitet.

Ganska lång och dyr resa som jag undrar är värd att ta.
Fick detta mail från studievägledaren på univeristet:

Vi har 17 platser på programmet och har antagit 20 studenter, så ett visst överintag har skett.

Du har absolut en chans att bli antagen som reserv, men vi kan tyvärr inte lova ngt i förväg, det beror på om vi får några avhopp på det ordinarie uppropet. Skulle ngn av antagna kontakta oss redan nu och tacka nej till sin plats, så ringer vi reserver i den urvalsgruppen där platsen blev ledig, men annars är det reservupprop som gäller.

Vad tror ni? Har jag någon chans att komma in?
Bör jag åka till Linköping och hoppas på det bästa?

Klart du ska åka, annars har du ju ingen chans alls att bli antagen. Och dyrt är väl relativt, är ju helt klart värt det om det senare visar sig att du blir antagen.
Citera
2013-08-10, 23:42
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Bara jag som har problem med antagning.se ikväll? Segt, kommer knappt in på sidan och så spökar inloggningen.
Citera
2013-08-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Bara jag som har problem med antagning.se ikväll? Segt, kommer knappt in på sidan och så spökar inloggningen.
Första jag fick när jag försökte gå in på siten var "Http/1.1 Service Unavailable" så det är inte bara för dig.
Citera
2013-08-11, 10:45
Medlem
StarSuckers avatar
Antagning.se är fortfarande nere för mig. Kommer heller inte in på vhs.se
Citera
2013-08-11, 11:31
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Antagning.se är fortfarande nere för mig. Kommer heller inte in på vhs.se
Yup, vilka jävla amatörer.
Citera
2013-08-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Klart du ska åka, annars har du ju ingen chans alls att bli antagen. Och dyrt är väl relativt, är ju helt klart värt det om det senare visar sig att du blir antagen.
Kräver upprop legitimering nödvändigtvis?

Dessutom ringer man in reserver. Du tjänar inget på att gå på uppropet mer än en dags nollning. Du har lika stor chans som reserv på plats som henma.
Senast redigerad av mark.knopfler 2013-08-11 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in