Citat:
Ursprungligen postat av EG
Sen anmälan är egentligen mest en intresseanmälan till skolan i fråga att du vill gå kursen. De behöver inte ta hänsyn till den om de har tillräckligt många andra sökanden. Se det inte som en rätt att få söka sent, se det mer som en sista-minuten-chansning.
Några kurser har förstås knappt några sökande alls, så där kommer man garanterat in på sen anmälan. Har du kikat på hur många som har sökt kursen/programmet i fråga? Då borde du få en god uppfattning om huruvida din ansökan kommer att tittas på.
Nej det har jag inte gjort, vet inte riktigt var jag hittar den informationen. På en annan kurs, som jag också sökte in på sen anmälan har den i alla fall behandlats och står att jag är reserv 1000 (ca). Att det inte ens står reservnummer känns nästan obegripligt imo, hur mycket jobb kan det vara, det borde väl vara helt automatiserat? Men jag får väl, som du säger, manuellt ta och leta upp informationen.
För övrigt hade jag för mig att alla sökningar skulle vara färdigbehandlade senast den 27 april (jag läste detta någonstans), det gäller uppenbarligen inte på den kursen jag sökte, är det alltså så att för urvalet sen anmälan så är det helt upp till högskolan/kursens ansvarige om de vill behandla dessa eller ej?