2013-04-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algore
En klump i halsen när man läser ökningen, givetvis. Blir kul att se antalet sökande som ökat till respektive program(när det nu kommer ut), och dra vidare slutsatser från det. Hoppas innerligt att en större del av årets gymnasister söker in till flumutbildningar i avlägsna orter.

Haha tveksamt, de vill nog komma in på samma ställe som de flesta andra.
Citera
2013-04-17, 18:59
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Ännu ett rekord.. denna gången en ökning med 23578 personer, vart fan kommer allt folk ifrån?

Arbetslöshet, senaste årans rekordsökning leder till att fler människor som inte kom in i sin drömutbildning och tvingas söka igen, the circle continues..
Citera
2013-04-17, 19:57
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normandie01
Är jag den enda som inte har någon uträknad meritvärde på min sida på antagning.se?

Under meriter ser jag bara vilket betyg jag har fått i respektive kurs.

Samma här.
Citera
2013-04-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normandie01
Är jag den enda som inte har någon uträknad meritvärde på min sida på antagning.se?

Under meriter ser jag bara vilket betyg jag har fått i respektive kurs.

Ingen har det på sin meritsida. Det syns däremot i din ansökan när denna har blivit behandlad vilken grupp du konkurrerar i och vilket meritvärde du har i gruppen.
Citera
2013-04-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Ännu ett rekord.. denna gången en ökning med 23578 personer, vart fan kommer allt folk ifrån?

Källa?
Citera
2013-04-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadiopt
Källa?

Vi kan nog börja utgå från att all info kommer från www.uhr.se vid det här laget.
Citera
2013-04-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltydix
Arbetslöshet, senaste årans rekordsökning leder till att fler människor som inte kom in i sin drömutbildning och tvingas söka igen, the circle continues..

Jag tror dessutom att många av dessa är folk som kommer direkt från gymnasiet, att det är fler som går på en utbildning direkt efter studenten detta året jämfört mot tidigare. Många tänker väl att det kanske är lönlöst att ens ta sabbatsår och hitta jobb efter studenten. Det var många fler gymnasieelever som gjorde högskoleprovet den här gången.
Senast redigerad av kundvagnen 2013-04-18 kl. 14:27.
Citera
2013-04-18, 15:05
Medlem
Har en fundering angående antagningsprocessen. Hur väljer de vilka som blir antagna om man har samma HP, jämför de gymnasiebetygen då? och hur blir det då om man har ett samlat slutbetyg jämfört med en som är i BI i såna fall?
Citera
2013-04-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskor
Har en fundering angående antagningsprocessen. Hur väljer de vilka som blir antagna om man har samma HP, jämför de gymnasiebetygen då? och hur blir det då om man har ett samlat slutbetyg jämfört med en som är i BI i såna fall?

Nej, de lottar. Det tittas aldrig på något utanför just den urvalsgruppen.

Vad är ett "samlat slutbetyg"? Med slutbetyg är du behörig och söker i BI; med samlat betygsdokument är du inte behörig alls.
Citera
2013-04-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EG
Nej, de lottar. Det tittas aldrig på något utanför just den urvalsgruppen.

Vad är ett "samlat slutbetyg"? Med slutbetyg är du behörig och söker i BI; med samlat betygsdokument är du inte behörig alls.

Samlat betygsdokument kan vara både behörigt och inte det, beroende på hur många poäng man har.
Citera
2013-04-22, 01:08
Medlem
nollie3flips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EG
Att kurser fortfarande är öppna för anmälan betyder egentligen ingenting. Det kan fortfarande finnas hundratals behöriga sökanden, så ha gärna en back-up-plan för sommaren (om syftet är att få ut csn-pengar förstås).
Jag trodde att man hade sen anmälan för att det inte fanns så många sökande.. Hur stor kan chansen vara att man kommer in? Dum fråga kanske..
Citera
2013-04-26, 19:11
Medlem
Varför står det "obehörig" med stora röda bokstäver på varje program jag har sökt till? Blir lite rädd nu. Och det där med att "skicka in betyg". På vilket sätt? Registreras de inte automatiskt efter studenten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in