2013-04-16, 21:20
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
När är sista dagen för att stryka val i sin ansökan?
20/6
Citera
2013-04-16, 21:28
Medlem
Robertuzs avatar
Fitta.

Sökte 'Radioproduktion i nya medier' och tydligen så ska det ha funnits ett antagningsprov (Tja, noll koll) som skulle skickas in senast igår.

Jag fick 0.7 på HP, 0.6 blev nån intagen på i fjol.
Och jag vettefan ens om jag får gymnasiebetyg (för många IG)

Kört? Redan 80% beredd att läsa upp mina betyg i höst istället men ville bara höra här.
Citera
2013-04-16, 21:32
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertuz
Fitta.

Sökte 'Radioproduktion i nya medier' och tydligen så ska det ha funnits ett antagningsprov (Tja, noll koll) som skulle skickas in senast igår.

Jag fick 0.7 på HP, 0.6 blev nån intagen på i fjol.
Och jag vettefan ens om jag får gymnasiebetyg (för många IG)

Kört? Redan 80% beredd att läsa upp mina betyg i höst istället men ville bara höra här.
Du måste fortfarande ha ett slutbetyg från gymnasiet. Det får du inte om du har för många IG.
Citera
2013-04-17, 00:20
Bannlyst
Min bror tar studenten nu till sommar, han har sökt program och kurser men på antagning.se står det "obehörig" antar att hans betyg inte skickats in än men han lär väl söka precis som alla andra?
Citera
2013-04-17, 00:29
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Min bror tar studenten nu till sommar, han har sökt program och kurser men på antagning.se står det "obehörig" antar att hans betyg inte skickats in än men han lär väl söka precis som alla andra?
Svar ja. Ingen blir antagen förrän allas uppgifter (betyg osv) kontrollerats. Kontrollen sker under maj och juni månad.
Citera
2013-04-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenken
Jo, det har jag koll på. Men vet du hur reglerna ser ut angående min andra fråga. Om vi säger att jag väljer 3 stycker kurser där jag rangordnat och allt. Om jag senare komme på att jag vill läsa den kurs som jag rangordnat som nummer tre fast jag kommer in på mitt första val, kan jag det? Eller är det förstavalet eller inget som gäller?

Det beror på poängen. Som du säkert läst på antagning.se (...) så kan du bara bli antagen till 45 hp. Allt efter det stryks och kan inte återfås (annat än genom sen anmälan). Om du vill göra ändringar i ditt val så gör du det senast någon vecka innan antagningsbeskeden kommer, då urvalen börjar köras. Då kan du ta bort alla de utbildningar ovanför den utbildning du faktiskt vill läsa.
Citera
2013-04-17, 13:40
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Såhär står det på min sida på antagning.se om de två kurserna jag sökt inför HT13:
Citat:
Sökande med gymnasiebetyg med komplettering (BII) - Ditt meritvärde i den här urvalsgruppen är: 13,98 av max (22,50)
Kan man baserat på de siffrorna uttala sig om mina utsikter till att bli antagen, i förhållande till de andras?
Citera
2013-04-17, 14:01
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht
Såhär står det på min sida på antagning.se om de två kurserna jag sökt inför HT13:

Kan man baserat på de siffrorna uttala sig om mina utsikter till att bli antagen, i förhållande till de andras?

Nej? Gå in och kolla på http://statistik.vhs.se/ vad gränsen låg på HT2012 så har du iaf en aning.
Citera
2013-04-17, 14:06
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Nej? Gå in och kolla på http://statistik.vhs.se/ vad gränsen låg på HT2012 så har du iaf en aning.
Okej. Tack för länken!
Citera
2013-04-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht

Är jag den enda som inte har någon uträknad meritvärde på min sida på antagning.se?

Under meriter ser jag bara vilket betyg jag har fått i respektive kurs.
Citera
2013-04-17, 15:14
Medlem
Algores avatar
En klump i halsen när man läser ökningen, givetvis. Blir kul att se antalet sökande som ökat till respektive program(när det nu kommer ut), och dra vidare slutsatser från det. Hoppas innerligt att en större del av årets gymnasister söker in till flumutbildningar i avlägsna orter.
Citera
2013-04-17, 15:51
Medlem
asdyaos avatar
Ännu ett rekord.. denna gången en ökning med 23578 personer, vart fan kommer allt folk ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in