2012-07-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Vet inte allt för mycket om detta men jag har sökt en utbildning men jag har bara 11,56/22,5 meritpoäng Finns det ens en liten chans att jag kommer komma in?

Du måste väll förstå att det helt beror på vilken utbildning du sökt?
Vad har du sökt för något? Kolla på vhs.se och deras statistik vad intagning för utbildningen var HT2011.
Citera
2012-07-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmeja101
Du måste väll förstå att det helt beror på vilken utbildning du sökt?
Vad har du sökt för något? Kolla på vhs.se och deras statistik vad intagning för utbildningen var HT2011.

Vet inte riktigt hur jag kollar det, men jag har sökt in till Datateknik, Mjukvaruutveckling och mobila plattformar
Citera
2012-07-05, 17:15
Medlem
Finkans avatar
är reservplaceringen datoriserad?
alltså kan man komma in mellan urval 1 och 2 dvs följa sin eventuella reservplacering i realtid?
Citera
2012-07-05, 17:18
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Vet inte riktigt hur jag kollar det, men jag har sökt in till Datateknik, Mjukvaruutveckling och mobila plattformar

Den utbildningen verkar vara ny för i år och alltså finns inte fjolårets statistik
Citera
2012-07-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Den utbildningen verkar vara ny för i år och alltså finns inte fjolårets statistik

Åh vad drygt :/ Då får jag väl sitta och hoppas helt enkelt.

Btw, är det någon som råkar veta något om vad som händer när alla ansökningar är klara och folk fått reda på resultat, om det kommer typ någon lista med icke fulla utbildningar som man kan söka som sista utväg?
Citera
2012-07-05, 17:36
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Åh vad drygt :/ Då får jag väl sitta och hoppas helt enkelt.

Btw, är det någon som råkar veta något om vad som händer när alla ansökningar är klara och folk fått reda på resultat, om det kommer typ någon lista med icke fulla utbildningar som man kan söka som sista utväg?
Nej, det kommer ingen lista, men du kan leta efter utbildningar som är öppna för sen anmälan på antagning.se. Det kan du göra redan nu.
Citera
2012-07-05, 20:25
Medlem
Vilka datum kommer besked om man kommer in eller ej?

Första antagning bör väl vara snart?

När är andra och tredje?

Är det på Antagning.se man ser om man kommer in, och ingen annan hemsida?
Citera
2012-07-05, 20:35
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Vilka datum kommer besked om man kommer in eller ej?

Första antagning bör väl vara snart?

När är andra och tredje?

Är det på Antagning.se man ser om man kommer in, och ingen annan hemsida?

Du ser första på antagning.se. Du ser andra på antagning.se. Det finns inget tredje. Ja.
Citera
2012-07-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Du ser första på antagning.se. Du ser andra på antagning.se. Det finns inget tredje. Ja.

Vilket datum kan man se om man kom in då?
Citera
2012-07-05, 20:43
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Vilket datum kan man se om man kom in då?
Det är klart senast 12 juli kl 13. Det står också på förstasidan när du går in på antagning.se.
Citera
2012-07-05, 22:28
Medlem
KahluaOctaviuss avatar
Hej

Jag har haft turen att komma in på en riktigt bra utbildning, samtidigt som jag fått ett jobb som jag inte vill tacka nej till, tänker alltså prova att ansöka om anstånd - dvs att förskjuta studiestarten med ett år. Jag vet vad som krävs för anstånd (ett jobb man gärna vill ha är inte ett giltigt skäl), medicinska och sociala skäl skal styrkas med intyg osv osv.

Jag skulle behöva hjälp med anstånd som ni själva eller någon annan ni vet, fått igenom. Alla tips välkomna!
Citera
2012-07-05, 22:33
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahluaOctavius
Hej

Jag har haft turen att komma in på en riktigt bra utbildning, samtidigt som jag fått ett jobb som jag inte vill tacka nej till, tänker alltså prova att ansöka om anstånd - dvs att förskjuta studiestarten med ett år. Jag vet vad som krävs för anstånd (ett jobb man gärna vill ha är inte ett giltigt skäl), medicinska och sociala skäl skal styrkas med intyg osv osv.

Jag skulle behöva hjälp med anstånd som ni själva eller någon annan ni vet, fått igenom. Alla tips välkomna!

Du kan inte gå andra hållet och få tjänstledigt från jobbet istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in