2013-04-06, 21:27
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremborgaren
Var kan man se fördelningen av de antagnas resultat? Ex: Av 60 antagna via HP-kvoten hade 6 personer 2,0, 7 personer 1,90, 7 personer 1,85, 10 personer 1,80, 6 personer 1,75, 14 personer 1,70, 10 personer 1,65 osv.
Det är ingen information som finns öppet. Du kan ju alltid kontakta lärosätet direkt och se ifall de har lust att hjälpa dig. Men utan deras hjälp går det inte.
Citera
2013-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremborgaren
Var kan man se fördelningen av de antagnas resultat? Ex: Av 60 antagna via HP-kvoten hade 6 personer 2,0, 7 personer 1,90, 7 personer 1,85, 10 personer 1,80, 6 personer 1,75, 14 personer 1,70, 10 personer 1,65 osv.

Sådan statistik förs inte/är inte publik.
Citera
2013-04-10, 13:44
Medlem
jegerkats avatar
Säg att det krävs Matte E för ett visst program. Om jag då bara har upp till Matte D, kan jag då söka in trots att sista ansökningsdagen är på Söndag. För att sedan läsa upp detta innan kursstart? Som är nu till hösten.

Eller hur fungerar det?

Mvh Jegerkat
Citera
2013-04-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat
Säg att det krävs Matte E för ett visst program. Om jag då bara har upp till Matte D, kan jag då söka in trots att sista ansökningsdagen är på Söndag. För att sedan läsa upp detta innan kursstart? Som är nu till hösten.

Eller hur fungerar det?

Mvh Jegerkat
Ja, sista dag för att komplettera behörighet är 20e juni, så då måste du vara klar med matte E.
Citera
2013-04-10, 15:15
Medlem
Tänkte söka idag. Vilket blir mitt första val, är det jag väljer först? Hur funkar det...?
Citera
2013-04-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
Tänkte söka idag. Vilket blir mitt första val, är det jag väljer först? Hur funkar det...?

Du sorterar dina anmälningar i en lista innan du skickar in dem. Hade du spenderat en minut av ditt liv på "Anmäl dig så här!" längst ned till vänster hade du vetat det. Lycka till med högskolestudierna...
Citera
2013-04-11, 09:29
Medlem
Ja de är de valet du sätter först som är förstahandsval
Citera
2013-04-11, 17:00
Medlem
KingRats avatar
Ponera att jag har sökt 2 utbildningar, och inte kommer in på mitt förstahandsalternativ, utan blir antagen till den utbildning jag har satt som nummer 2, i urval 1. Stryks jag då från mitt förstahandsval och är således inte med och konkurrerar i urval 2 om den utbildningen jag helst vill gå?
Citera
2013-04-11, 17:20
Medlem
nollie3flips avatar
Har gjort en sen anmälan till några sommarkurser.

De kurser jag valde var alla öppna för sen anmälan. Men när jag går till min anmälan står det på vissa av kurserna "SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD" i rött istället för "HANDLÄGGNING PÅGÅR". Klickar jag på "Mer information" står det
"SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD
Eftersom du har anmält dig efter sista anmälningsdag har vi inte behandlat din anmälan."
Vad betyder detta? Gick det inte ändå att anmäla sig sent?
Citera
2013-04-12, 11:19
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip

De kurser jag valde var alla öppna för sen anmälan. Men när jag går till min anmälan står det på vissa av kurserna "SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD" i rött istället för "HANDLÄGGNING PÅGÅR". Klickar jag på "Mer information" står det
Eftersom du har anmält dig efter sista anmälningsdag har vi inte behandlat din anmälan."
Att din anmälan står i kö för att handläggas?
Citera
2013-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip

Det handläggs om handläggarna vill/hinner/orkar, helt enkelt. Det ska inte löna sig att anmäla sig efter utsatt tid.
Citera
2013-04-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingRat
Ponera att jag har sökt 2 utbildningar, och inte kommer in på mitt förstahandsalternativ, utan blir antagen till den utbildning jag har satt som nummer 2, i urval 1. Stryks jag då från mitt förstahandsval och är således inte med och konkurrerar i urval 2 om den utbildningen jag helst vill gå?

Du kan ju alltid stå kvar som reserv på ditt förstahandsval, och tacka ja till ditt andrahandsval om du blir antagen på det. Då är du kvar och konkurrerar om förstahandsvalet även under urval 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in