Kommer man in på ett val så stryks alla val som man prioriterade lägre, kommer man in på #2 stryks således allting under alt. 2. Kommer man in på #1 stryks alla andra val. Svarar du ja på ditt #2 så får du din plats, men kommer du in på #1 i U1 stryks #2.
Blev nu antagen till mitt förstahandsval och blev därför struken på alla mina andrahandsval automatiskt. Jag är nu ej säker längre på att jag valde rätt, har jag ingen möjlighet att komma in på mina andrahandsval och hur bör jag då gå till väga?
Blev nu antagen till mitt förstahandsval och blev därför struken på alla mina andrahandsval automatiskt. Jag är nu ej säker längre på att jag valde rätt, har jag ingen möjlighet att komma in på mina andrahandsval och hur bör jag då gå till väga?
Gör en sen anmälan, du kommer emellertid inte att komma in. SA behandlas ju enbart i mån av tid.
Nopp. Då hade jag nog inte hamnat i urvalsgruppen INT. Kan förstå att jag blev reserv, säkert högre tryck i år, men inga antagna i den urvalsgruppen som alla antagna placerades i förra året, det är lite märkligt.
11) Välj urvalsgrupp:
a) INTI – välj denna om den sökande skall antas
b) INT – välj denna om de sökande (primärt) skall reservplaceras
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Kommer man in på ett val så stryks alla val som man prioriterade lägre, kommer man in på #2 stryks således allting under alt. 2. Kommer man in på #1 stryks alla andra val. Svarar du ja på ditt #2 så får du din plats, men kommer du in på #1 i U1 stryks #2.
Jag vill komma in på det här programmet.
Software Engineering, Bachelor´s Programme 180hp Dagtid
Men det är en (sen anmälan).
Jag har lagt den i min anmälan som prio 1, och det står (ännu ej handlagd).
Frågan är skall jag svara eller vänta tills min anmälan har blivit handlagd? För den syns inte på mitt svar! Men rangordningen har ändrats sen jag la till denna utb.
Så här ser min anmälan ut.
Du har anmält dig till följande utbildningar:
1. GU-19735 - Software Engineering, Bachelor´s Programme 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Göteborgs universitet, Göteborg (Sen anm.)
2. CTH-95000 - TEKNISKT BASÅR 60hp Dagtid,
Chalmers tekniska högskola, Göteborg
3. GU-19718 - Datavetenskapligt program 180hp Dagtid,
Göteborgs universitet, Göteborg
4. GU-19737 - Systemvetenskap: IT, människa och organisation, kandidatprogram 180hp Dagtid,
Göteborgs universitet, Göteborg
5. HB-12212 - Systemarkitekturutbildningen 180hp Dagtid,
Högskolan i Borås, Borås
6. HS-62181 - Datavetenskapligt program 180hp Dagtid,
Högskolan i Skövde, Skövde
7. HB-12240 - IT-tekniker 120hp Dagtid,
Högskolan i Borås, Borås
Så här ser mitt svar ut.
Du har tackat Ja till följande utbildningar:
4. GU-19737 - Systemvetenskap: IT, människa och organisation, kandidatprogram 180.0hp,
Utbildningsprogram, Göteborgs universitet, Poängbidrag 30.0, Reserv