2012-07-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
hur pass legitimt är det där egentligen? Hur fick du tag på "buggen" eller vad man ska kalla det?

Jag fick tag på den där, genom att byta ut två bokstäver på en länk. Som jag hade ST2012. Bytte bara ut ST till HT på en länk, och sen så fick jag den där pdf filen.
Citera
2012-07-10, 21:32
Medlem
Farenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worfox
Jag fick tag på den där, genom att byta ut två bokstäver på en länk. Som jag hade ST2012. Bytte bara ut ST till HT på en länk, och sen så fick jag den där pdf filen.

alright
Citera
2012-07-10, 21:36
Medlem
lakritcs avatar
Är det här att lita på? VHS kör väl kontroller av en anledning?
Citera
2012-07-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är det här att lita på? VHS kör väl kontroller av en anledning?

Verkar inte troligt men vad vet jag.
Citera
2012-07-10, 22:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Verkar inte troligt men vad vet jag.
Vad är inte troligt?
Citera
2012-07-11, 01:13
Medlem
hur ser man om man är antagen? hur skall man tolka detta här? testade buggen detta är vad jag får ut av det

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Det här är ditt antagningsbesked som redovisar resultatet av det första urvalet.
Du som är antagen eller reservplacerad måste svara för att behålla din plats inför det andra urvalet. Hur stor
möjlighet det är att antas i det andra urvalet går inte att förutsäga. Platserna efter det andra urvalet tillsätts utifrån
hur alla sökande har svarat efter det första urvalet.
Du måste svara senast den 2012-07-30
Vill du överklaga ett beslut om behörighet?
Du kan bara överklaga två typer av beslut:
- beslut om att du inte uppfyller ett behörighetskrav
- avslag vid bedömning av reell kompetens eller undantag.
Så här överklagar du
Skriv ett brev där du berättar:
- vad i beslutet du tycker är fel,
- varför du tycker att beslutet är fel
- vilket universitet eller högskola överklagandet gäller.
Börja brevet med ”Till Överklagandenämnden”.
Överklaga i tid
Du måste skicka ditt brev om överklagande så att det kommer in till oss senast tre veckor efter att du fick ditt
antagningsbesked. Om du skickar ditt brev för sent kommer ditt överklagande inte att behandlas.
Först granskar universitetet/högskolan ditt överklagande för att se om det finns skäl för dem att ändra sitt beslut.
Om universitetet/högskolan inte ändrar sitt beslut skickar de överklagandet vidare till Överklagandenämnden för
högskolan (ÖNH). Det beslut som ÖNH fattar är slutgiltigt och går inte att överklaga.
Gäller ditt överklagande Chalmers tekniska högskola, Ersta Sköndal högskola, Handelshögskolan i Stockholm,
Högskolan i Jönköping, Röda Korsets högskola, Sophiahemmet högskola eller Teologiska högskolan Stockholm?
Då ska du börja ditt brev med ”Till rektor”.
Brev om överklagande skickar du alltid till den här adressen, oavsett vilket universitet/högskola det gäller:
VHS antagningsservice
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Är man antagen eller vad?
Citera
2012-07-11, 01:19
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
hur ser man om man är antagen? hur skall man tolka detta här? testade buggen detta är vad jag får ut av det

Det här är ditt antagningsbesked som redovisar resultatet av det första urvalet.
Du som är antagen eller reservplacerad måste svara för att behålla din plats inför det andra urvalet. Hur stor
möjlighet det är att antas i det andra urvalet går inte att förutsäga. Platserna efter det andra urvalet tillsätts utifrån
hur alla sökande har svarat efter det första urvalet.
Du måste svara senast den 2012-07-30
Vill du överklaga ett beslut om behörighet?
Du kan bara överklaga två typer av beslut:
- beslut om att du inte uppfyller ett behörighetskrav
- avslag vid bedömning av reell kompetens eller undantag.
Så här överklagar du
Skriv ett brev där du berättar:
- vad i beslutet du tycker är fel,
- varför du tycker att beslutet är fel
- vilket universitet eller högskola överklagandet gäller.
Börja brevet med ”Till Överklagandenämnden”.
Överklaga i tid
Du måste skicka ditt brev om överklagande så att det kommer in till oss senast tre veckor efter att du fick ditt
antagningsbesked. Om du skickar ditt brev för sent kommer ditt överklagande inte att behandlas.
Först granskar universitetet/högskolan ditt överklagande för att se om det finns skäl för dem att ändra sitt beslut.
Om universitetet/högskolan inte ändrar sitt beslut skickar de överklagandet vidare till Överklagandenämnden för
högskolan (ÖNH). Det beslut som ÖNH fattar är slutgiltigt och går inte att överklaga.
Gäller ditt överklagande Chalmers tekniska högskola, Ersta Sköndal högskola, Handelshögskolan i Stockholm,
Högskolan i Jönköping, Röda Korsets högskola, Sophiahemmet högskola eller Teologiska högskolan Stockholm?
Då ska du börja ditt brev med ”Till rektor”.
Brev om överklagande skickar du alltid till den här adressen, oavsett vilket universitet/högskola det gäller:
VHS antagningsservice

Är man antagen eller vad?
Bemödar du dig att använda dina ögon ser du att det är två sidor.
Citera
2012-07-11, 05:52
Medlem
Vilken tid brukar beskeden uppdateras på antagning.se den 12:e? Varierar det eller brukar dem komma upp någon speciell tid? Kollade på buggen som någon i tråden länkade och då var man ju antagen men måste ju ta det med en nypa salt.
Citera
2012-07-11, 08:42
Medlem
MrsBlaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evander
Vilken tid brukar beskeden uppdateras på antagning.se den 12:e? Varierar det eller brukar dem komma upp någon speciell tid? Kollade på buggen som någon i tråden länkade och då var man ju antagen men måste ju ta det med en nypa salt.
13.00 är tiden du söker isåfall.
Citera
2012-07-11, 11:38
Medlem
Någon som sparade ner pdf:en?
Citera
2012-07-11, 11:43
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson
Någon som sparade ner pdf:en?

Den är personlig.
Citera
2012-07-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
"Antal antagna" är ju väldigt logiskt, om du använder huvudet. Det är ju hur många som kom in i urvalsgruppen.

vad jag kan se så står det inget sådant på min, jag tror att jag inte det har räknats klart för den skolan jag sökt mig in till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in