2013-06-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbeh
Skickade in mina betyg i torsdags och de hade inte kommit fram ännu, surt om posten skulle slarvat bort brevet. Någon som vet om det finns något jag kan göra åt saken? De ska ju vara senast inne imorgon

Har varit i kontakt med antagningsservice eftersom jag skickade in en komplettering. Skickade den i tisdags, den scannades in idag. Dock kommer jag kunna se det på antagning.se först någon gång nästa vecka. Det är nämligen en process där de först scannar in det så det hamnar i systemet och sedan registreras det på hemsidan. Att det inte syns på hemsidan gör inget, huvudsaken är att det är inscannat, vilket jag skulle gissa på att ditt har blivit
Citera
2013-06-23, 05:38
Medlem
girigfans avatar
Det står fortfarande "handläggning pågår" och har aldrig stått behörig för min del.. Mina betyg är redan inne så jag förstår inte vad som dröjer. Ganska oroväckande, tar det längre tid ifall man söker många utbildningar? Sökte till 20+ utbildningar även fast jag enbart kan tänka mig tacka ja till 4-5.
Citera
2013-06-23, 13:51
Medlem
JoakimBergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Det står fortfarande "handläggning pågår" och har aldrig stått behörig för min del.. Mina betyg är redan inne så jag förstår inte vad som dröjer. Ganska oroväckande, tar det längre tid ifall man söker många utbildningar? Sökte till 20+ utbildningar även fast jag enbart kan tänka mig tacka ja till 4-5.
Är din anmälan under handläggning så kan du ta det lugnt. Det är ju knappast så att man börjar dela ut platser innan man gått genom alla anmälningar.

Min egen anmälan är också under handläggning just nu och jag har bara sökt två utbildningar. Däremot var jag behörig i måndags förra veckan men växlade senare tillbaka till "handläggning pågår". Antar att de tog emot min papperskopia av betygen och att processen börjar om då.
Senast redigerad av JoakimBerg 2013-06-23 kl. 13:58.
Citera
2013-06-24, 17:12
Medlem
Någon som har en aning om hur långt tid det kan ta innan de hinner uppdatera betygen? Skickade nämligen in ett betygsdokument och vill gärna få en bekräftelse på att inget gick fel.
Citera
2013-06-24, 17:47
Medlem
Lundatradnr2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grifoni
Någon som har en aning om hur långt tid det kan ta innan de hinner uppdatera betygen? Skickade nämligen in ett betygsdokument och vill gärna få en bekräftelse på att inget gick fel.

Om det står under meriter att de mottagit det borde det vara lugnt. Annars kan du ringa.
Citera
2013-06-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatradnr2
Om det står under meriter att de mottagit det borde det vara lugnt. Annars kan du ringa.

Har ännu inte fått något sådant meddelande. Formulerade mig konstigt kanske, men det var det jag syftade på - nämligen hur långt tid det kan ta innan man får reda på om de mottagit betygsdokumentet.
Citera
2013-06-25, 11:59
Medlem
Lundatradnr2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grifoni
Har ännu inte fått något sådant meddelande. Formulerade mig konstigt kanske, men det var det jag syftade på - nämligen hur långt tid det kan ta innan man får reda på om de mottagit betygsdokumentet.

Brukar ske direkt när de har mottagit brevet alltså 1-2 dagar, sedan kan det dröja längre innan de fyller i alla uppgifter. Kanske kan dröja lite längre sista mottagningsdagarna.
Citera
2013-06-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatradnr2
Brukar ske direkt när de har mottagit brevet alltså 1-2 dagar, sedan kan det dröja längre innan de fyller i alla uppgifter. Kanske kan dröja lite längre sista mottagningsdagarna.

Fick idag ett meddelande om att de mottagit dokumentet, precis som nu beskrev! Då återstår det inget att fundera över
Citera
2013-06-26, 18:17
Medlem
girigfans avatar
Men i helvete vad sega antagning.se är med att bedöma min ansökan! Jag skickade för säkerhets skull in mina papper via brev och jag antar att det nu strulat till sig ordentligt med tanke på att min gymnasieskola också skickade in betygen, dock gjordes detta sent så jag ville vara på den säkra sidan.
Citera
2013-06-26, 23:23
Medlem
JoakimBergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Men i helvete vad sega antagning.se är med att bedöma min ansökan! Jag skickade för säkerhets skull in mina papper via brev och jag antar att det nu strulat till sig ordentligt med tanke på att min gymnasieskola också skickade in betygen, dock gjordes detta sent så jag ville vara på den säkra sidan.
Även jag skickade in en papperskopia för att vara säker. Mina ansökningar har gått från handläggning pågår>behörig>handläggning pågår (det var då de mottog papperskopian) och ändrades först igår till behörig igen.

Så länge betygen är inne kan du ta det lugnt.
Citera
2013-06-27, 00:01
Medlem
girigfans avatar
Det är däremot riktigt irriterande, jag söker till en utbildning där en hundradels poäng utgör en stor skillnad och jag är osäker på ifall jag får xx,x1 eller xx,x0
Citera
2013-06-27, 12:34
Medlem
girigfans avatar
Wohoo, ringde till antagning.se och 5 min senare står det nu att jag är behörig
Edit: Det står att min anmälan är låst av en handläggare, vad innebär detta?
Senast redigerad av girigfan 2013-06-27 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in