2010-07-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ponera att jag kommer in på SU:s juristprogram, men att jag hellre vill gå i Uppsala. Hur gör jag då? Kan man byta från SU > UU i mitten av terminen, eller måste man göra det under HT '11, alltså efter att man har läst ett år i Stockholm?

Jag är inte helt säker, men jag tror att du måste söka in och bli antagen till UU precis som alla andra som vill börja... Alltså blir det vid de tillfällen programstart erbjuds. Har du kommit in på SU?
Citera
2010-07-14, 11:28
Medlem
fbkuuks avatar
Jag har en skola som jag är väntelistad på och en skola som jag är antagen till som ligger längre ner på rankingen jag gjorde när jag sökte. Jag vill helst gå där jag är på väntelistan. Ska jag tacka ja till båda? Hur fungerar det där? blir jag direkt antagen till den som jag blivit antagen till och sen slopas alla andra jag tackat ja till?
Citera
2010-07-14, 11:51
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zooom11
Jag är inte helt säker, men jag tror att du måste söka in och bli antagen till UU precis som alla andra som vill börja... Alltså blir det vid de tillfällen programstart erbjuds. Har du kommit in på SU?
Jo det är det som jag undrade över, hur själv processen ter sig. jag antar att man gör som du säger, söker in "normalt", men att när man söker kyssar man i att man har gått en del av programmet.
Citera
2010-07-14, 12:10
Medlem
Kör Uppsala universitet med överintag i första urvalet (juristprogrammet) och isf hur många?
Citera
2010-07-14, 19:05
Medlem
Holmiz89s avatar
På en utbildning jag har sökt så är jag HP reserv 15 och det finns 30 platser i den UG och det finns 77 platser totalt inklusive överintag (7st). Hur ser mina chanser ut för urval 2? (för jag tror att dom fortfarande kommer att ha 77 platser inkl överintag, varav 30 av platserna e HP)

Enligt mig så känns det att jag har en god chans eftersom jag räknar väl med att det brukar falla ner kanske 0.1, möjligtvis högst 0.2 HP efter andra urvalet. Jag var bara 0.1 HP ifrån att bli antagen i första urvalet
Citera
2010-07-14, 20:25
Medlem
Fastighetsekonomi
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Karlstads universitet,
Karlstad
Grundnivå

BII-15,65 Reserv 6 - Antal antagna i urvalsgrupp BII = 8

HP 0,1 Reserv 57 - Antal antagna i urvalsgrupp HP = 36

Vad tror ni om mina chanser att komma in på detta program?
Citera
2010-07-14, 20:35
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawaje
Fastighetsekonomi
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Karlstads universitet,
Karlstad
Grundnivå

BII-15,65 Reserv 6 - Antal antagna i urvalsgrupp BII = 8

HP 0,1 Reserv 57 - Antal antagna i urvalsgrupp HP = 36

Vad tror ni om mina chanser att komma in på detta program?

Jo, du kommer nog in.

offtopic: Satt du och sov under HP eller? :P
Citera
2010-07-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Jo, du kommer nog in.

offtopic: Satt du och sov under HP eller? :P

Haha! Ska sägas att jag gjorde HP under min gymnasietid, och det var första gången. Sedan så är jag inte direkt något snille heller ;D

Men om jag har fattat detta rätt så är det enbart 8 st som blir antagna ur BII. Jag står på reservplats 6. med andra ord måste 6 utav dessa 8 som blivit antagna via BII tacka nej för att jag ska bli antagen?

Eller?
Citera
2010-07-14, 21:54
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandovika
Vad har du sökt, när du hamnar i AP-kvoten?

Jag var reserv i alla kategorier, så det spelar egentligen ingen roll. Tyckte bara att det var konstigt.
Citera
2010-07-14, 22:03
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawaje
Haha! Ska sägas att jag gjorde HP under min gymnasietid, och det var första gången. Sedan så är jag inte direkt något snille heller ;D

Men om jag har fattat detta rätt så är det enbart 8 st som blir antagna ur BII. Jag står på reservplats 6. med andra ord måste 6 utav dessa 8 som blivit antagna via BII tacka nej för att jag ska bli antagen?

Eller?

Bara jag inte ser dig skriva i CSN tråden att du inte klarat antal poäng om något halvår

Jag tror det är som du säger, för att vara helt säkert är det nog bäst att maila studera.
Citera
2010-07-14, 22:13
Medlem
clubbedseals avatar
Vilket datum kommer antagningsbeskeden urval 2?
Citera
2010-07-14, 23:51
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubbedseal
Vilket datum kommer antagningsbeskeden urval 2?
5:e Augusti har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in