2009-08-03, 17:16
Medlem
Ja, då är det bara till att vänta ett par dagar och med champagnen på kylning och hagelgeväret laddat hoppas på det bästa.
Citera
2009-08-03, 17:18
Medlem
qlx123s avatar
Tror ni beskedet kommer imorgon?

Fyfan, kommer ligga sömnlös i natt!
Citera
2009-08-03, 17:51
Medlem
tror ej att det kommer förrän i övermorgon och jag tänker inte stirra upp mig lika mycket som urval1. Ni har dåligt inflytande på mig ..
Citera
2009-08-03, 18:05
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
tror ej att det kommer förrän i övermorgon och jag tänker inte stirra upp mig lika mycket som urval1. Ni har dåligt inflytande på mig ..

det tog faktiskt bara några timmar sist... fan mår illa nu
Citera
2009-08-03, 18:06
Medlem
MrDescartess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
Är nog inte så han menar. Han menar att om man kommer in med med både bg och hp-kvoten i 2:a urvalet. Vilken kvot kommer man då in på? HP eller BG?
Nej, det var i alla fall inte så jag menade med min ursprungsfråga.

Jag provar igen...och förtydligar med ett exempel:

Lisa har 20.0 i BG och 2.0 i HP. Hon söker till en utbildning där gränsen vid första urvalet går vid 19.0 i BG och 1.5 i HP. I vilken urvalsgrupp blir hon antagen, och vad är det som avgör det?

Tacksam för svar. Har funderat ett tag på detta och det tog ju tre dagar innan man fick börja posta här.
Citera
2009-08-03, 18:07
Medlem
Elm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
Men nu känner jag för att ha en vanlig vardag. Skola på dagarna, fest på helgerna och kanske skaffa sig en flickvän! vore skönt att ha de näst kommande 5 åren planerade

Låter precis som hur mina 5 år framöver kommer se ut
Citera
2009-08-03, 18:16
Medlem
Samsis avatar
Äsch, blir det inget race ikväll alltså? Känns iofs inte som att urvalet kommer komma upp efter klockan sex. Hur var det sist? Jag gillade bara att se antalet sidor i tråden rusa iväg och läsa alla desperata inlägg :P
Citera
2009-08-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsi
Äsch, blir det inget race ikväll alltså? Känns iofs inte som att urvalet kommer komma upp efter klockan sex. Hur var det sist? Jag gillade bara att se antalet sidor i tråden rusa iväg och läsa alla desperata inlägg :P

Jag kommer nog sitta och läsa tråden och posta mer tragiska inlägg i takt med att klockan klämtar.
Citera
2009-08-03, 18:19
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
[quote=Samsi]Äsch, blir det inget race ikväll alltså? Känns iofs inte som att urvalet kommer komma upp efter klockan sex. Hur var det sist? Jag gillade bara att se antalet sidor i tråden rusa iväg och läsa alla desperata inlägg :P

Desperat är bara förnamnet..
Citera
2009-08-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _P0pc0rn_
det tog faktiskt bara några timmar sist... fan mår illa nu

nej urval 1 tog 2 dagar
Citera
2009-08-03, 18:35
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
nej urval 1 tog 2 dagar

från det att urval förbereds/körs kom upp på mitt konto så tog det 4 timmar innan jag fick (1) antagningsbeskedet
Citera
2009-08-03, 18:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDescartes
Nej, det var i alla fall inte så jag menade med min ursprungsfråga.

Jag provar igen...och förtydligar med ett exempel:

Lisa har 20.0 i BG och 2.0 i HP. Hon söker till en utbildning där gränsen vid första urvalet går vid 19.0 i BG och 1.5 i HP. I vilken urvalsgrupp blir hon antagen, och vad är det som avgör det?

Tacksam för svar. Har funderat ett tag på detta och det tog ju tre dagar innan man fick börja posta här.

Nu förstod jag bättre!

Antagningssystemet plockar nästa antagna student från den urvalsgrupp som för tillfället är längst ifrån att vara full.
Vilken urvalsgrupp Lisa blir antagen i beror på hur många % som skall antas i respektive urvalsgrupp i kombination med vilka meritvärden de andra sökande i urvalsgrupperna har.

Hmm, det där blev nog lite rörigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in