2009-07-02, 09:10
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarsson
Jag kan just nu logga in på studera och se mina meriter och liknande. Jag har även sökt på internet och sånt. Nu till min fråga: Kommer jag kunna svara på ja/nej sen när man får beskedet på internet? Kommer inte vara hemma och det skulle inte vara kul om man får ett besked att man måste göra det via brev, att något lösenord måste skickas hem eller liknande.

Ja, om du är bekräftad användare så tackar du Ja direkt via studera.nu.
Bekräftad användare är du om du någon gång när du skapade ditt konto skrev in den PIN-kod som du fick hemskickad.
Citera
2009-07-02, 10:11
Medlem
Niths avatar
vad gör ni om ni inte kommer in?

om ja inte kommer in som lärare eller högsk. ing... leta jobb?

har ångest som fan
Citera
2009-07-02, 12:36
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
vad gör ni om ni inte kommer in?

om ja inte kommer in som lärare eller högsk. ing... leta jobb?

har ångest som fan

Ren och skär panik.
Citera
2009-07-02, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Ja, om du är bekräftad användare så tackar du Ja direkt via studera.nu.
Bekräftad användare är du om du någon gång när du skapade ditt konto skrev in den PIN-kod som du fick hemskickad.

Det gjorde jag förra året, tror du att det fortfarande gäller eller är det kanske en ny PIN-kod för varje år?
Citera
2009-07-02, 15:48
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarsson
Det gjorde jag förra året, tror du att det fortfarande gäller eller är det kanske en ny PIN-kod för varje år?

Du får bara en PIN-kod och ditt konto behöver bara aktiveras EN gång.
Citera
2009-07-02, 20:32
Medlem
kalle Karlssons avatar
Har lite frågor jag hoppas nån kan svara på.

Jag har sökt en del olika master's och vissa delar är en aning oklara.

I alla fall så står det på en av de att jag hamnat i urvalsgrupp INT med meritvärde om 1,995 medan min polare som mer eller mindre läst exakt samma kurser fått meritvärdet 9,999 på samma utbildning (vi har ungefär samma snitt, runt 50% VG och båda fick VG på c-uppsatsen). Hur kan min vara så mkt sämre?

Och på en annan master står det att jag är i Grupp DA och fått 999 i meritvärde vilket verkar vara maximalt. Tyckte jag läste tidigare om att så länge skolorna ansåg sig ha möjlighet att anta alla behöriga så använde man DA som urvalsgrupp, hur stämmer det? För till den är jag minst sagt behörig.
Senast redigerad av kalle Karlsson 2009-07-02 kl. 20:34.
Citera
2009-07-02, 21:03
Medlem
kalle Karlssons avatar
För att tillägga(vilket gör det hela med 1,995 v. 9,999 ännu mer konstigt) är att jag läst fler kurser inom just det ämnet.
Citera
2009-07-03, 02:41
Medlem
kalle Karlssons avatar
bump

come on, jag är full som en åsna men någon av er borde kunna svara!

bump: obv.

Ps. Bonus; kika Top Gear, humorn med Jeremy Clarkson är en av de bättre!
Citera
2009-07-03, 16:23
Bannlyst
Skamvråsfråga: Den 9/7 får man alltså antagningsbesked? Är det urval 1 eller det slutgiltiga urval 2? Om det senare, när får man definitivt svar?
Citera
2009-07-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
Skamvråsfråga: Den 9/7 får man alltså antagningsbesked? Är det urval 1 eller det slutgiltiga urval 2? Om det senare, när får man definitivt svar?
I mitten av juli får man sitt första antagningsbesked officiellt... Enligt ryktet börjar de antagningen internt 9 juli, sen skickas besked ut i omgångar... Inget officiellt löfte alltså.
Citera
2009-07-03, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
I mitten av juli får man sitt första antagningsbesked officiellt... Enligt ryktet börjar de antagningen internt 9 juli, sen skickas besked ut i omgångar... Inget officiellt löfte alltså.
Ok, och när får man sitt slutgiltiga besked då? Antar att det inte finns nått officiellt datum, men hur lång tid brukar gå mellan första antagningsbeskedet till besked om urval 2?
Citera
2009-07-03, 17:55
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
Ok, och när får man sitt slutgiltiga besked då? Antar att det inte finns nått officiellt datum, men hur lång tid brukar gå mellan första antagningsbeskedet till besked om urval 2?

Cirka tre veckor. Men om du har kommit in på första urvalet så behöver du inte bry dig om andra urvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in