2009-07-11, 01:06
Medlem
Bara för att göra detta superklart. Har man blivit antagen i första antagningsbeskedet till en utbildning och tackat Ja till denna utbildning, då är man garanterad platsen, de kan inte stryka mig bara för att de gjorde ett överintag och egentligen inte har de platserna?
Citera
2009-07-11, 01:08
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille
Bara för att göra detta superklart. Har man blivit antagen i första antagningsbeskedet till en utbildning och tackat Ja till denna utbildning, då är man garanterad platsen, de kan inte stryka mig bara för att de gjorde ett överintag och egentligen inte har de platserna?

Är du antagen i urval 1 och tackat Ja kan du aldrig mista din plats.

Superklart nog?
Citera
2009-07-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates

Superklart nog?

Superduperklart. Tackar!
Citera
2009-07-11, 01:21
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates

Superklart nog?
gäller detta för skolor som inte använder studera och har sin egen antagning? alltså, om man har fått ett officiellt antagningsbrev
Citera
2009-07-11, 01:25
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
gäller detta för skolor som inte använder studera och har sin egen antagning? alltså, om man har fått ett officiellt antagningsbrev

Ja.
Citera
2009-07-11, 02:13
Medlem
MiniGangsters avatar
Hur står är chansen att komma in om man är resv. 570? Ingen alls skulle jag gissa

Sedan undrar jag, hur ska man göra om man har fått hem ett papper med en betygsändring som inte kom med på mina meriter? Jag har IG i Idrott enligt studera.nu men har ett papper där det står att jag har G, ska jag bara skicka in hela betygs pappret då? Har ingen scanner så de kommer bli lite småjobbigt..
Citera
2009-07-11, 03:02
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Hur står är chansen att komma in om man är resv. 570? Ingen alls skulle jag gissa

Sedan undrar jag, hur ska man göra om man har fått hem ett papper med en betygsändring som inte kom med på mina meriter? Jag har IG i Idrott enligt studera.nu men har ett papper där det står att jag har G, ska jag bara skicka in hela betygs pappret då? Har ingen scanner så de kommer bli lite småjobbigt..

Gå till bibblan och kopiera. Se till att kopian är vidimerad. Skicka in.
Citera
2009-07-11, 05:05
Medlem
_P0pc0rn_s avatar
Jag är reserv 9 till socionom i karlstad... mina nerver
Citera
2009-07-11, 07:56
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Flud
Är du/ni säkra på att snillet har sökt/tittat på rätt program? För i statstiken som länkas så har mekatronikingenjör de värden du nämner. Dock så har CIVILING. AUTOMATION OCH MEKATRONIK 17,3 i BG. Det var inte det han hade sökt?
Jo, precis, det var det han hade sökt! Det var jag som fattade fel!
Citera
2009-07-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster

Tyvärr skulle jag nog vilja påstå att dina chanser är väldigt minimala! Beroende givetvis på hur många platser dom har, nu vill jag understryka att jag inte vet. Men ändå!
Citera
2009-07-11, 08:11
Medlem
Socrates:

Varför har vissa universitet inte hur många som är platser det finns på vissa program? Utan bara skrivit antalet intagna inklusiver överintag?

Har dom ännu inte bestämt antalet platser på programmet eller hur ska man tolka detta?
Citera
2009-07-11, 08:54
Medlem
sasos avatar
var det hans förstahandsval?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in