2009-07-11, 09:20
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
var det hans förstahandsval?
Japp.
Citera
2009-07-11, 09:26
Medlem
SweTechs avatar
Sammanfogat trådar

//Mod
Citera
2009-07-11, 09:40
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Socrates:

Varför har vissa universitet inte hur många som är platser det finns på vissa program? Utan bara skrivit antalet intagna inklusiver överintag?

Har dom ännu inte bestämt antalet platser på programmet eller hur ska man tolka detta?

Siffrorna i statistiken hämtas från de uppgifter som lärosätet skrivit in i antagningssystemet.
För att urvalet skall kunna göras så måste de fylla i antagningstalet, dvs hur många sökande som skall antas till respektive utbildning. Om det sen är med eller utan överintag varierar-
Lärosätena kan också fylla i ett planeringstal, detta är dock inte obligatoriskt utan används mest för den interrna planeringen samt för att visa i statistiken att det gjorts ett överintag (om det gjorts).

Så det vi ser i den första kolumnen är planeringstalet och det vi ser i den andra kolumnen är antagningstalet. Har de inte fyllt i något planeringstal så står det 0 i den första kolumnen.

Varför de gjort så kan vi ju inte veta, men det innebär ju för en sökande att man inte vet om det gjorts något överintag eller ej.

Hyfsat förståeligt? Trött idag...
Citera
2009-07-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Siffrorna i statistiken hämtas från de uppgifter som lärosätet skrivit in i antagningssystemet.
För att urvalet skall kunna göras så måste de fylla i antagningstalet, dvs hur många sökande som skall antas till respektive utbildning. Om det sen är med eller utan överintag varierar-
Lärosätena kan också fylla i ett planeringstal, detta är dock inte obligatoriskt utan används mest för den interrna planeringen samt för att visa i statistiken att det gjorts ett överintag (om det gjorts).

Så det vi ser i den första kolumnen är planeringstalet och det vi ser i den andra kolumnen är antagningstalet. Har de inte fyllt i något planeringstal så står det 0 i den första kolumnen.

Varför de gjort så kan vi ju inte veta, men det innebär ju för en sökande att man inte vet om det gjorts något överintag eller ej.

Hyfsat förståeligt? Trött idag...

Överlägset förståeligt! Din lägsta nivå är ljusår längre fram än andras högsta nivå här!
Citera
2009-07-11, 10:09
Medlem
Master på HHS har inga reservplatser utan de gjorde ett överintag. Vad tror ni händer om många tackar nej? Har de någon inofficiell reservlista?
Citera
2009-07-11, 10:58
Medlem
pazzions avatar
Hellu alla!

Jag fick besked igår om att jag kom in på mitt andraval, juridik i Uppsala
Dock står jag efter första urvalet på 19:e reserv till juridik i Lund, som var mitt förstaval.

Min fråga: hur gör jag med mitt "svar" som man måste skicka från sudera.nu's hemsida, om jag fortfarande vill stå kvar som reserv till Lund?

När måste svaret senast skickas?

Om någon har koll, har jag någon chans att komma in på juridik i Lund om jag står som 19:e reserv?

Mvh
Pazzion
Citera
2009-07-11, 11:04
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
Hellu alla!

Jag fick besked igår om att jag kom in på mitt andraval, juridik i Uppsala
Dock står jag efter första urvalet på 19:e reserv till juridik i Lund, som var mitt förstaval.

Min fråga: hur gör jag med mitt "svar" som man måste skicka från sudera.nu's hemsida, om jag fortfarande vill stå kvar som reserv till Lund?

När måste svaret senast skickas?

Om någon har koll, har jag någon chans att komma in på juridik i Lund om jag står som 19:e reserv?

Mvh
Pazzion

Tacka Ja till båda utbildningarna, senast den 30 juli.
Citera
2009-07-11, 11:15
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Tacka Ja till båda utbildningarna, senast den 30 juli.
Okej, tack för svaret. Får skicka ett mail till Lund och fråga hur stor chans man har som 19:e reserv jämfört med föregående år...
Citera
2009-07-11, 11:29
Medlem
Ligger det ute någon antagningsstatstik för frikursare än och isf var?
Citera
2009-07-11, 11:30
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carousel

På vhs.se, på samma sida som statistiken för Program.
Bara att scrolla ner lite.
Citera
2009-07-11, 11:30
Medlem
Citat:

vhs.se ---> statistik ---> kurser

EDIT: Försent igen....
Citera
2009-07-11, 11:31
Medlem
Xiaps avatar
Citat:

http://vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442

EDIT: Alla andra hann före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in