2014-11-09, 17:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocotar
10/10 bästa filmen jag någonsin sett.

Och du har sett typ 12 filmer?
Citera
2014-11-09, 17:22
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Ja det är som en sekt. Skitnödigt värre.

Det är verkligen som en sekt eller kult. Så fort människor hör att nu jävlar kommer det en asbra film, och som de ser har 9.1 på IMdB, ja, då är filmen asbra. Tycker man annorlunda så kan man inte film och blir förlöjligad.
Citera
2014-11-09, 17:24
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Om det är något hipsters inte gillar är det väl väldigt populära filmer som Nolans?

Nej, hipsters är de som går först i ledet för det som är populärt och mainstream, men som samtidigt lever i en bubbla och tror att de är unika och ensamma.
Citera
2014-11-09, 18:02
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det är verkligen som en sekt eller kult. Så fort människor hör att nu jävlar kommer det en asbra film, och som de ser har 9.1 på IMdB, ja, då är filmen asbra. Tycker man annorlunda så kan man inte film och blir förlöjligad.

Folk har fyllt tråden med motiveringar till varför de gillar filmen. Blundar du alltid för sånt som inte passar din världsbild?

Helt plötsligt får man inte gilla Nolans filmer, då tillhör man en sekt. Ni har aldrig tänkt på att anledningen till att många hyllar hans filmer kanske är för att de tycker dessa är bra?
Citera
2014-11-09, 18:18
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Gilla får man men när superlativen börjar hagla så utan motivering eller eftertanke så är det irriterande.
Citera
2014-11-09, 18:27
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Problemet är att de aldrig kan motivera vad som är bra med filmerna de korar till "den bästa filmen de någonsin sett" vilket oftast brukar vara den senaste...

Såna personer är väl dock inte några direkta "cineaster" eller filmkritiker, så jag ser inte anledningen till att störa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Om det är något hipsters inte gillar är det väl väldigt populära filmer som Nolans?

Jo, det trodde jag också...
Citera
2014-11-09, 18:36
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Folk har fyllt tråden med motiveringar till varför de gillar filmen. Blundar du alltid för sånt som inte passar din världsbild?

Helt plötsligt får man inte gilla Nolans filmer, då tillhör man en sekt. Ni har aldrig tänkt på att anledningen till att många hyllar hans filmer kanske är för att de tycker dessa är bra?

Jag gillar filmen
Och jag skrev i ett annat inlägg att jag tycker att The Dark Knight är bättre
Dessutom så är ju Inception för den delen en annan väldigt bra film skapad av Nolan
Men jag kritiserar den också och följer inte blint och instämmer med alla som ger den 10/10.
Självfallet respekterar jag att folk gillar filmer, men det blir ganska tydligt, när det uppstår hysteri kring ett namn (Nolan, McConaughey) att flera gillar det bara för att alla andra gillar det.
Citera
2014-11-09, 18:51
Medlem
Riktigt episk, många av scenerna gav mig redig gåshud.

9.78/10
Citera
2014-11-09, 19:02
Medlem
PuffTheDragons avatar
Då ska vi se vad Kip själv har att säga om filmen och framför allt vad som man valde att blunda för.

http://www.adlibris.com/se/bok/the-science-of-interstellar-9780393351378

Kan återkomma med några kommentarer då den är utläst.
Jag kan svara på frågor vad det gäller vetenskapen i största allmänhet och i synnerhet de astro-relaterade frågorna. Dock finns en hake.
Senast redigerad av PuffTheDragon 2014-11-09 kl. 19:11.
Citera
2014-11-09, 19:16
Medlem
Musiken i denna film är helt jävla magisk! Enligt mig Hans Zimmers bästa soundtrack!
Speciellt musiken som spelas
https://www.youtube.com/watch?v=wqnnRIwoxB8
Citera
2014-11-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Nolan-hysterin har börjat på mitt facebook-feed nu.

Massor av folk som postar statusar som "Alltså... Interstellar... FAN vad bra", "Det bor en sci-fi-nörd i mig.... INTERSTELLAR" och dylikt där de i princip hyllar Nolan som ett konstnärligt geni utan dess like. Värt att nämnas är väl att dessa personer är typiska kulturhipsters och vänstermänniskor. Jag blir äcklad, för så bra var faktiskt inte Interstellar. Jag tyckte att den var en bra film, men inte superbra. Det märks så himla tydligt att folk skriver om Interstellar bara för att det gör en "cool" och "trendig".

Jag har inget emot att folk postar statusar om en film de sett på bio, men det blir lite FÖR uppenbart att Interstellar är en del av kulturvänsterns nya trendgrej inom filmvärlden. Ungefär som med The Hobbit-filmerna, de ligger också väldigt högt på listan över filmer som ger en "kulturstatus" av att prata gott om.

Tror det är ett väldigt fåtal som gör sånna statusar för att det anses som "coolt" eller "trendigt" haha. Det har inte gått upp för dig att många kanske faktiskt på riktigt tycker att filmen är jävligt bra? Jag tycker den var förbannat bra, och det säger jag inte för att jag tror det gör mig "cool", för vem i helvete tror sig vara cool för att man säger att en film är bra? Bara att du tror något sådant får mig att facepalma .
Citera
2014-11-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Ja det är som en sekt. Skitnödigt värre.

Är det några som är skitnödiga så är det ju sånna som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in