2014-11-09, 14:16
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag kunde ha varit mer tydlig i mitt inlägg. Jag menar att dialogerna var bra.

Tar det inom spoiler så ingen arm stackare får för sig att börja klaga

Några detaljer bara:
Och nu förstår jag varför mycket av fysiken blev fel:
Intervju med Thorne.

Q: How much of your original treatment remains in the final film?

Senast redigerad av PuffTheDragon 2014-11-09 kl. 14:45.
Citera
2014-11-09, 15:22
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Allow me to retort

Citera
2014-11-09, 15:34
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
En helt okej film, enligt mig.

Positivt:
- Bra musik
- Storslagna vyer
- Bra skådespelarinsatser
- Bra manus

Negativt:
- Dålig handling
- I vissa fall slarvig
- Ingen storslagen avslutning

En enligt mig överskattad och haussad film, där underhållningsvärdet är betydligt lägre än i the Dark Knight. Ändock ingen dålig film, utan det är en film som man möjligtvis borde se.

Jag ger filmen 7/10.

Påminner mig om när Natasha Peyre recenserade Inception!
Citera
2014-11-09, 15:36
Medlem
crocotars avatar
10/10 bästa filmen jag någonsin sett.
Citera
2014-11-09, 15:53
Medlem
Jonipoons avatar
Nolan-hysterin har börjat på mitt facebook-feed nu.

Massor av folk som postar statusar som "Alltså... Interstellar... FAN vad bra", "Det bor en sci-fi-nörd i mig.... INTERSTELLAR" och dylikt där de i princip hyllar Nolan som ett konstnärligt geni utan dess like. Värt att nämnas är väl att dessa personer är typiska kulturhipsters och vänstermänniskor. Jag blir äcklad, för så bra var faktiskt inte Interstellar. Jag tyckte att den var en bra film, men inte superbra. Det märks så himla tydligt att folk skriver om Interstellar bara för att det gör en "cool" och "trendig".

Jag har inget emot att folk postar statusar om en film de sett på bio, men det blir lite FÖR uppenbart att Interstellar är en del av kulturvänsterns nya trendgrej inom filmvärlden. Ungefär som med The Hobbit-filmerna, de ligger också väldigt högt på listan över filmer som ger en "kulturstatus" av att prata gott om.
Citera
2014-11-09, 16:02
Medlem
MADYEs avatar
Såg den igår med några polare. Filmen är välgjort osv men inget speciellt mer än det. Kan tänka mig att folk som inte har läst Fysik A, B och einsteins relativitetsteori tycker den är "as bra". Den var otroligt seg, hade aldrig klarat och se klart den hemma.
Citera
2014-11-09, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Massor av folk som postar statusar som "Alltså... Interstellar... FAN vad bra", "Det bor en sci-fi-nörd i mig.... INTERSTELLAR" och dylikt där de i princip hyllar Nolan som ett konstnärligt geni utan dess like. Värt att nämnas är väl att dessa personer är typiska kulturhipsters och vänstermänniskor. Jag blir äcklad, för så bra var faktiskt inte Interstellar. Jag tyckte att den var en bra film, men inte superbra. Det märks så himla tydligt att folk skriver om Interstellar bara för att det gör en "cool" och "trendig".

Jag har inget emot att folk postar statusar om en film de sett på bio, men det blir lite FÖR uppenbart att Interstellar är en del av kulturvänsterns nya trendgrej inom filmvärlden. Ungefär som med The Hobbit-filmerna, de ligger också väldigt högt på listan över filmer som ger en "kulturstatus" av att prata gott om.

Ja det är som en sekt. Skitnödigt värre.
Citera
2014-11-09, 16:33
Medlem
Kul film att se på bio. Men förstår inte storheten alla ser i Nolans filmer ( utom Memento då ). Hans manus drar åt så jävla många håll så det känns ofärdigt.
Citera
2014-11-09, 16:34
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Ja det är som en sekt. Skitnödigt värre.

Om något är skitnödigt så är det ju ni som måste trycka ner folk för dom gillar filmen.
Citera
2014-11-09, 16:54
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Börjar bli jävligt tradigt att läsa dessa Anti-Nolan-inlägg gång på gång. Om du blir äcklad av folk som tycker om filmer som du inte tycker om (eller som i detta fall tycker om filmer lite mer än vad du gör), då är du bara dum i huvudet.

Nolans Batman-filmer blev ju anklagade för att vara "fascistiska och "högerlutande", så hur går detta ihop med vänstermänniskor?

Patetiskt.
Citera
2014-11-09, 17:03
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Om något är skitnödigt så är det ju ni som måste trycka ner folk för dom gillar filmen.

Problemet är att de aldrig kan motivera vad som är bra med filmerna de korar till "den bästa filmen de någonsin sett" vilket oftast brukar vara den senaste...
Citera
2014-11-09, 17:04
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Börjar bli jävligt tradigt att läsa dessa Anti-Nolan-inlägg gång på gång. Om du blir äcklad av folk som tycker om filmer som du inte tycker om (eller som i detta fall tycker om filmer lite mer än vad du gör), då är du bara dum i huvudet.

Nolans Batman-filmer blev ju anklagade för att vara "fascistiska och "högerlutande", så hur går detta ihop med vänstermänniskor?

Patetiskt.

Om det är något hipsters inte gillar är det väl väldigt populära filmer som Nolans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in