2014-11-02, 21:08
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavasvamp
Här har vi ett Soundtrack från filmen som inte finns med i trailers osv. Låter mäktigt !!!
Hans Zimmer

https://soundcloud.com/fauzkhan/hanszimmerinterstellardayonedark
Är fortsatt positiv, men det där lär nog inte på något sätt vara bland det bättre materialet (hoppas jag i alla fall inte för då skulle jag bli besviken). Låter intressant dock. Tror dock det spåret är likt extramaterialet från Inception; att det på något sätt inte är bland det bättre materialet. Irriterande ljudeffekter i början dock. Tråkigt att ljudkvalitén är så kass också. Det där kan omöjligt vara över 200 kbps. Skulle sätta min högra hand på 128 eller maximalt 192. Bara det faktumet att det spåret inte ens verkar finns med på albumen man kommer kunna köpa skvallrar om det dessutom.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-11-02 kl. 21:23.
Citera
2014-11-03, 00:05
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Sen att många verkar vara helt efterblivna när de väl sätter sina betyg också, typ "Good movie, 10/10", gör att det inte går att ta sidan seriöst, iallafall när det gäller nya filmer.

Ja, jag skrev ju att det var mer folket som satte betyg där.
Citera
2014-11-03, 01:21
Medlem
Lavasvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Är fortsatt positiv, men det där lär nog inte på något sätt vara bland det bättre materialet (hoppas jag i alla fall inte för då skulle jag bli besviken). Låter intressant dock. Tror dock det spåret är likt extramaterialet från Inception; att det på något sätt inte är bland det bättre materialet. Irriterande ljudeffekter i början dock. Tråkigt att ljudkvalitén är så kass också. Det där kan omöjligt vara över 200 kbps. Skulle sätta min högra hand på 128 eller maximalt 192. Bara det faktumet att det spåret inte ens verkar finns med på albumen man kommer kunna köpa skvallrar om det dessutom.

Nä det kommer tydligen inte vara i närheten av det bästa, men från filmen kommer det iallafall.
Citera
2014-11-03, 16:18
Medlem
Big Bosss avatar
Biljett köpt till VIP på Bergakungen kl 17 på Fredag.
Citera
2014-11-03, 16:45
Medlem
jazznegers avatar
Vad ska den här filmen handla om egentligen?

Jag har aldrig riktigt fattat det.
Citera
2014-11-03, 16:48
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Vad ska den här filmen handla om egentligen?

Jag har aldrig riktigt fattat det.

Varför inte gå in på IMDB? Tar kanske tretton sekunder att läsa igenom vad den handlar om.
Citera
2014-11-03, 17:30
Medlem
different_trips avatar
Ni som klagar på IMDB kan inte på allvar mena att Rottentomtato är bättre.

Blir förmodligen att se den första helgen den visas.
Citera
2014-11-03, 18:00
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ni som klagar på IMDB kan inte på allvar mena att Rottentomtato är bättre.

Blir förmodligen att se den första helgen den visas.

Jo, jag håller RT lite högre även om det är ganska trubbigt med att allas röster är JA/NEJ, vilket gör att filmer som alla tycker är ganska harmlöst okej får väldigt höga betyg. Metacritic är det bästa aggregatet - dels kritikerdrivet och har fler steg på sina skalor så att säga.

Men brukar din smak ligga mer längs folk på internet än filmkritiker så är ju IMdB perfekt. För nästan alla mina kompisar, som har mer den typ av smak, är ju IMdB-betyget heligt och de kan typ inte tänka sig att se något som har under 7 eller 7,5 eller någon annan gräns.
Citera
2014-11-03, 18:34
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jo, jag håller RT lite högre även om det är ganska trubbigt med att allas röster är JA/NEJ, vilket gör att filmer som alla tycker är ganska harmlöst okej får väldigt höga betyg.
Om man klickar in sig på filmerna så går det att se vad de har fått för Average Rating. Till exempel från Interstellar:

74%
Average Rating: 7.5/10
Reviews Counted: 50
Fresh: 37
Rotten: 13

Och för att den ska räknas som Rotten så har jag för mig att de måste ge filmen 5 eller lägre.
Citera
2014-11-03, 20:06
Medlem
Lavasvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Biljett köpt till VIP på Bergakungen kl 17 på Fredag.

I will be there
Citera
2014-11-03, 20:30
Medlem
Soulsurfers avatar
Blir också på fredag för mig. Första biobesöket i år faktiskt vilket säger hur dålig biobesökare jag är. Skall dock se Hobbit i december med så lär landa på åtminstone två biobesök i år. Kanske klämmer in någon mer innan året är slut, får se.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-11-03 kl. 20:36.
Citera
2014-11-05, 12:14
Medlem
Big Bosss avatar
75 metascore på Metacritic.com efter 39 recensioner, ungefär detsamma som Inception och mer än Batman Begins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in