2014-11-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Här diskuterar vi med spoilers helt enkelt! Läs ej ifall ni inte sett filmen!

Jag förstår ungefär hur du tänker. Det är exakt det här som är intressant att försöka förstå och pussla ihop i min mening. Får dock huvudvärk av att tänka för mycket kring det, man kanske gör bäst i att vänta på att någon annan postar en fullständig förklaring till allting på ett begripligt sätt
Citera
2014-11-08, 18:30
Medlem
softcore123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Jag tycker det bara blir lite löjligt när folk går in och skriver i denna tråd att det är den bästa bioupplevelse de haft och att Interstellar är de bästa de någonsin sett på film. Då kommer jag in som en motpol, annars blir det en Nolanhysteri som går till överdrift!

Jag hade betydligt mer roligare när jag såg Gravity på bio. Det om något var en bioupplevelse! Det var mäktigt med 3D-effekter som användes på helt rätt sätt för att skapa känsla.

Jag tycker fortfarande Interstellar är en bra film, men vi måste vara objektiva och sakliga här. Precis som när du sätter överbetyg på koreanska filmer. Då är det viktigt för folk att det kommer in någon och påpekar det. För vi vill väl ha så rättvis bild som möjligt? Inte sant?

Håller med om att alla i denna tråd följer med Nolanhysteriet, har inte sett filmen, den är säkert bra, men tycker även att Gravity var en EXTREMT överhypad film, kändes minst lika slappt att sitta och läsa vad folk skrev i Gravity tråden.
Citera
2014-11-08, 18:34
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Jag tycker det bara blir lite löjligt när folk går in och skriver i denna tråd att det är den bästa bioupplevelse de haft och att Interstellar är de bästa de någonsin sett på film. Då kommer jag in som en motpol, annars blir det en Nolanhysteri som går till överdrift!

Jag hade betydligt mer roligare när jag såg Gravity på bio. Det om något var en bioupplevelse! Det var mäktigt med 3D-effekter som användes på helt rätt sätt för att skapa känsla.

Jag tycker fortfarande Interstellar är en bra film, men vi måste vara objektiva och sakliga här. Precis som när du sätter överbetyg på koreanska filmer. Då är det viktigt för folk att det kommer in någon och påpekar det. För vi vill väl ha så rättvis bild som möjligt? Inte sant?

Men upplevelser cirkulerar inte kring dig. Du har rätt till din åsikt och vi har våran. Den upplevelse du fick av Gravity fick inte jag och jag håller inte med om att den är bättre än Interstellar, men det betyder inte att jag har rätt, det betyder att vi tycker olika.

En så rättvis bild som möjligt är de äkta känslorna och tankarna som folk har om filmen, inte sant?
Citera
2014-11-08, 18:52
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softcore123
Håller med om att alla i denna tråd följer med Nolanhysteriet, har inte sett filmen, den är säkert bra, men tycker även att Gravity var en EXTREMT överhypad film, kändes minst lika slappt att sitta och läsa vad folk skrev i Gravity tråden.

Interstellar och Gravity är två HELT olika filmer. Dessutom hoppas jag du inser att Nolan inte regisserat Gravity, varför är den ens relevant att jämföra med?

Sen blir det lite lustigt när du tycker att tråden "följer med Nolanhysteriet", utan att ens ha sett filmen? Du vet liksom inte ens vad det är vi diskuterar.
Citera
2014-11-08, 19:08
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Jag har nästan alltid rätt om film.
De som inte håller med kommer förgöras långsamt.

Noooooooooooooooooooooo! Läs i huvudet med Darth Vader rösten

Citat:
Ursprungligen postat av DSL
Jag förstår ungefär hur du tänker. Det är exakt det här som är intressant att försöka förstå och pussla ihop i min mening. Får dock huvudvärk av att tänka för mycket kring det, man kanske gör bäst i att vänta på att någon annan postar en fullständig förklaring till allting på ett begripligt sätt

Det var det jag älskade med filmen, en teori eller idé släpps, du tänker på teorin och hur den fungerar alt. appliceras i universumet, massa händelser, lite lugnare, ny idé, händelser! Aldrig en lugn stund för min del, därav mitt höga betyg
Senast redigerad av Smuldegarn 2014-11-08 kl. 19:20.
Citera
2014-11-08, 19:38
Medlem
PuffTheDragons avatar
@colt-steele Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
...I det stora hela är jag nöjd med fysiken i filmen, även om det känns som att Nolan ignorerat många saker för att få den film han ville.
Eftersom du inte är astrofysiker kan ju du säga vad som är nonsens.
Så, vad är det för teorier som är nonsens och var är Thorne kontroversiell?
Citera
2014-11-08, 20:06
Medlem
softcore123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Interstellar och Gravity är två HELT olika filmer. Dessutom hoppas jag du inser att Nolan inte regisserat Gravity, varför är den ens relevant att jämföra med?

Sen blir det lite lustigt när du tycker att tråden "följer med Nolanhysteriet", utan att ens ha sett filmen? Du vet liksom inte ens vad det är vi diskuterar.

Jag är mycket väl medveten om att Nolan inte har regisserat Gravity, men stundtals gånger så har Gravity dragits upp i den här tråden som en film att jämföra Interstellar med, det var inte jag som drog upp den, Interstellar är säkert jättebra, men min personliga åsikt var att Gravity inte alls höll måttet jag tyckte, och att Gravity tråden helt enkelt var följd av massvis personer som helt enkelt hyllade Gravity för att filmen var extremt omtyckt bland kritiker.
Senast redigerad av softcore123 2014-11-08 kl. 20:52.
Citera
2014-11-08, 20:09
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Överlag positiv till filmen även om den visar upp samma svagheter i storyn och i manusarbetet som började i TDK och förvärrades med The Dark Knight Rises för Nolan.

Saker som störde eller inte var så genomtänkta (kan ju missat någon förklaring i filmen så berätta gärna)

En svag 7/10. Bröderna Nolan behöver låta lite fler ge synpunkter på manus (de är lite hemmablinda) innan han börjar filma nästa rulle, annars riskerar han att ta samma väg mot vilsenhet som Ridley Scott eller i värsta fall George Lucas. Men då Christopher Nolan har producerat både Transcendence och Man of Steel samt att The Dark Knight Rises var den senaste han regisserade så är trenden tyvärr nedåtgående. Broder Jonathan har inte gjort någon glad sedan The Prestige... Dags att dumpa honom Christopher...
Citera
2014-11-08, 20:14
Medlem
Jonipoons avatar
Såg filmen på bio igår. Den var mycket bra, och visuellt sett var den storslagen även om Gravity var mer "visuellt skrämmande". FIlmen hade väldigt bra flyt, och trots sitt aningen långsammare tempo (jämfört med dagens andra filmer) så lyckas Nolan skapa spänning varje sekund i nästan 3 timmar.

Självklart hade dock filmen sina brister. Och då menar jag främst huruvida karaktärernas val är välmotiverade eller ej i storyn. För ska sanningen fram... så agerar inte karaktärerna normalt... de beter sig inte som normala människor skulle göra i deras situationer. Jag vill förstås inte gå in på specifika scener med risk för att andra inte sett den än, och jag vill inte göra en sån där jobbig spoiler-tag heller. Men särskilt McConaughey's karaktär Cooper agerar väldigt hastigt och orealistiskt flera gånger i filmen som gör att man tänker "Men hålla där, borde du inte tänka lite först?".

Slutet var väldigt gripande, men samtidigt löjligt. Jag hade förväntat mig mer science fiction, men jag antar att sånt här går hem hos den stora massan mer. Riktig science fiction är ju oftast alltför svår för den stora massan att ta till sig.
Citera
2014-11-08, 20:49
Medlem
punanihunters avatar
Tyckte filmen var ganska medioker. Kände inte alls att det var samma kvalite som Nolans tidigare filmer. Men det kan ha att göra med det faktum att Nolan kastades in i projektet så sent som 2012, efter Spielberg (som det var tänkt skulle vara resgissören i början) hoppade av.

Alla förklaringar de ger i filmen och "plot-twists" känns jävligt tramsiga. Därutöver tycker jag inte att resan till de olika världarna var spännande.
Det som räddar filmen lite är det emotionella aspektet med fader-dotter relationen, men först och främst MUSIKEN!
Måste ge stor eloge till Hanz Zimmer. All respekt till honom.

Faktum är att hade filmen regisserats än någon annan än Nolan, hade det inte varit samma hysteri kring filmen.
Att den fått så höga betyg på sajter som IMDB är så otroligt löjligt att det inte är sant.
Citera
2014-11-08, 21:00
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Överlag positiv till filmen även om den visar upp samma svagheter i storyn och i manusarbetet som började i TDK och förvärrades med The Dark Knight Rises för Nolan.

Saker som störde eller inte var så genomtänkta (kan ju missat någon förklaring i filmen så berätta gärna)

En svag 7/10. Bröderna Nolan behöver låta lite fler ge synpunkter på manus (de är lite hemmablinda) innan han börjar filma nästa rulle, annars riskerar han att ta samma väg mot vilsenhet som Ridley Scott eller i värsta fall George Lucas. Men då Christopher Nolan har producerat både Transcendence och Man of Steel samt att The Dark Knight Rises var den senaste han regisserade så är trenden tyvärr nedåtgående. Broder Jonathan har inte gjort någon glad sedan The Prestige... Dags att dumpa honom Christopher...

Alltså... tycker många av dina punkter är märkliga. Konstiga saker du hade velat ge större fokus sett ur mitt perspektiv.

Citera
2014-11-08, 22:13
Medlem
PuffTheDragons avatar
Onödigt vetande kanske. Men nu har ni lite perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in