Citat:
Ursprungligen postat av
Colt-Steele
Nej jag tror inte jag vet mest om allting!
2. Jag har skrivit en lång recension om bristerna i filmen
3. Det räcker inte att göra en film baserad på Kip Thornes teorier och helt plötsligt ska det vara legitimt. För det första är han ytterst kontroversiell och för andra behöver man inte vara astrofysiker för att reagera på att det är vissa delar i Interstellar som är rent nonsens.
4. Håll dig till till dina Koreanska om du inte har något att komma med.
5. Interstellar är en Nolan film. Han älskar göra filmer om teman som är outforskade av människan. Men man måste bedöma filmen efter samma måttstockar som alla andra filmer.
Läste din recension om bristerna i filmen och det var ju inte så många. Jag håller med om en del, men det är så förenklat och ditt förakt(?) mot Nolan/folks allmänna positiva intryck av Nolans filmer lyser igenom allt för mycket.
Däremot förstår jag att du inte gillade denna film, den är helt enkelt inte för alla. Men det jag inte förstår; hur kan den anses tråkig? Du verkar gilla filmer väldigt mycket och bör därmed gilla nytänk inom filmer. Bör inte klyschiga rymdfighter eller onda aliens/rymdmonster bli lite tråkigt nu?
Nolan har ju inte gjort denna film för att den är enkel att se på utan kräver mer från själva tittaren än Gravity som du nämnde.
Han släpper ut idéer och teorier som är kända (men som de flesta faktiskt inte har någon aning om) som kräver att betraktaren tänker till; vad menas med denna teori? Vad innebär denna effekt och vad är konsekvenserna för individerna, deras familjer och även jorden?
Detta är en film för personer som gillar att tänka, alternativt för de person som har koll på vad dessa teorier redan innebär. För de som redan hade koll på detta fick även de några tankeställare
. Gillar man inte att tänka på saker som dessa, alternativt inte är intresserad av rymdtid, universum och allt där emellan. Vilket inte alla gör, så är inte denna film något för dig. Gillar man däremot att tänka in i andras perspektiv, ställa sig svåra filosofiska frågor så kommer detta vara som handen i handsken.