2014-11-08, 12:06
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Nehe.. Det kan inte vara så att jag gillar denna typ av film? Det kan inte vara så att jag personligen älskar fysik, filosofi och psykologi och denna film inkluderar i många olika lager?

Undrar vad som hände med att man kan gilla olika saker?

Colt-steele tror att han vet mest om allt och ser sig själv som nån Gud som försöker bestämma vad andra skall tycka och tänka om film, om man inte håller med honom är man en fullkomlig idiot eller orutinerad. Bara massa.strunt med andra ord och bara ignorera Eller säg emot honom på hans eget dryga sätt, det är ganska roligt ibland.
Citera
2014-11-08, 12:55
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Colt-steele tror att han vet mest om allt och ser sig själv som nån Gud som försöker bestämma vad andra skall tycka och tänka om film, om man inte håller med honom är man en fullkomlig idiot eller orutinerad. Bara massa.strunt med andra ord och bara ignorera Eller säg emot honom på hans eget dryga sätt, det är ganska roligt ibland.

Märker det..
Första gången jag skriver här så har inte stött på honom tidigare. Trodde enbart att man skulle stöta på filmälskare här och inte uppblåsta, självutnämnda experter.

Men det är ju klart, han har rätt till sina åsikter han med! Tycker enbart att man ska se bortom egot innan man klankar ner någon
Citera
2014-11-08, 14:06
Bannlyst
Citat:

Nej jag tror inte jag vet mest om allting!

1. Du har inte sett filmen

2. Jag har skrivit en lång recension om bristerna i filmen

3. Det räcker inte att göra en film baserad på Kip Thornes teorier och helt plötsligt ska det vara legitimt. För det första är han ytterst kontroversiell och för andra behöver man inte vara astrofysiker för att reagera på att det är vissa delar i Interstellar som är rent nonsens.

4. Håll dig till till dina Koreanska om du inte har något att komma med.

5. Interstellar är en Nolan film. Han älskar göra filmer om teman som är outforskade av människan. Men man måste bedöma filmen efter samma måttstockar som alla andra filmer.
Citera
2014-11-08, 14:21
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele

3. Det räcker inte att göra en film baserad på Kip Thornes teorier och helt plötsligt ska det vara legitimt. För det första är han ytterst kontroversiell och för andra behöver man inte vara astrofysiker för att reagera på att det är vissa delar i Interstellar som är rent nonsens.

5. Interstellar är en Nolan film. Han älskar göra filmer om teman som är outforskade av människan. Men man måste bedöma filmen efter samma måttstockar som alla andra filmer.
3. Kip är verkligen inte kontroversiell, så det snacket kan du lägga ner. I det stora hela är jag nöjd med fysiken i filmen, även om det känns som att Nolan ignorerat många saker för att få den film han ville.
Eftersom du inte är astrofysiker kan ju du säga vad som är nonsens.

Du har fått några saker jag tyckte inte höll, rent vetenskapligt. I övrigt var det en mycket bra Sci-Fi.
Citera
2014-11-08, 14:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Pudelns kärna, hade filmen gjorts av okände John Hoskins (figurerat namn) hade folk sett filmen i ett annat ljus.

Dessutom, 145 spänn för en biljett?!
Citera
2014-11-08, 14:33
Medlem
Carnage.s avatar
Visst finns det Nolan-fanboys, men va fan, här verkar det ju som att man inte får tycka om Nolans filmer? Säger någon att de älskade filmen blir de snabbt nedtryckta av någon som menar att de enbart gillar filmen för att det står "directed by Christopher Nolan" i eftertexterna... Gah, jag fattar inte.

Har inte sett en enda Nolan-fanboy här.
Citera
2014-11-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Visst finns det Nolan-fanboys, men va fan, här verkar det ju som att man inte får tycka om Nolans filmer? Säger någon att de älskade filmen blir de snabbt nedtryckta av någon som menar att de enbart gillar filmen för att det står "directed by Christopher Nolan" i eftertexterna... Gah, jag fattar inte.

Har inte sett en enda Nolan-fanboy här.

Precis min tanke. "Fanboy" är ett precis lika intetsägande argument som "hipster". Gillar du filmen blir du per automatik en "fanboy", trots att de flesta redogör klart och tydligt varför de gillar den.
Citera
2014-11-08, 15:35
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

.

Man får det intrycket av dig när du gärna klankar ned på andra med en tråkig ton när de inte håller med dig, blandannat gjorde du det till KaptenFantastisk för bara någon månad sedan.

Nej jag har inte sett filmen och din recension var bra som dina oftast också är, därför blir jag förvirrad när du ibland skriver ruskigt nedlåtande saker till andra användare trots att du själv annars är saklig och skriver bra recensioner som sällan är vinklade.
Citera
2014-11-08, 16:25
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:

Läste din recension om bristerna i filmen och det var ju inte så många. Jag håller med om en del, men det är så förenklat och ditt förakt(?) mot Nolan/folks allmänna positiva intryck av Nolans filmer lyser igenom allt för mycket.

Däremot förstår jag att du inte gillade denna film, den är helt enkelt inte för alla. Men det jag inte förstår; hur kan den anses tråkig? Du verkar gilla filmer väldigt mycket och bör därmed gilla nytänk inom filmer. Bör inte klyschiga rymdfighter eller onda aliens/rymdmonster bli lite tråkigt nu?

Nolan har ju inte gjort denna film för att den är enkel att se på utan kräver mer från själva tittaren än Gravity som du nämnde.
Han släpper ut idéer och teorier som är kända (men som de flesta faktiskt inte har någon aning om) som kräver att betraktaren tänker till; vad menas med denna teori? Vad innebär denna effekt och vad är konsekvenserna för individerna, deras familjer och även jorden?

Detta är en film för personer som gillar att tänka, alternativt för de person som har koll på vad dessa teorier redan innebär. För de som redan hade koll på detta fick även de några tankeställare
. Gillar man inte att tänka på saker som dessa, alternativt inte är intresserad av rymdtid, universum och allt där emellan. Vilket inte alla gör, så är inte denna film något för dig. Gillar man däremot att tänka in i andras perspektiv, ställa sig svåra filosofiska frågor så kommer detta vara som handen i handsken.
Citera
2014-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Detta är en film för personer som gillar att tänka, alternativt för de person som har koll på vad dessa teorier redan innebär. För de som redan hade koll på detta fick även de några tankeställare
. Gillar man inte att tänka på saker som dessa, alternativt inte är intresserad av rymdtid, universum och allt där emellan. Vilket inte alla gör, så är inte denna film något för dig. Gillar man däremot att tänka in i andras perspektiv, ställa sig svåra filosofiska frågor så kommer detta vara som handen i handsken.

Det var nog det där (inom din spoiler) som intresserade mig mest.

Spoiler talk nu:

Läs inte om ni inte sett filmen.

Jag kommer hur som helst fortsätta mitt sökande på att försöka förstå den här filmen lite bättre.
Citera
2014-11-08, 17:31
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSL
Det var nog det där (inom din spoiler) som intresserade mig mest.

Spoiler talk nu:

Läs inte om ni inte sett filmen.

Jag kommer hur som helst fortsätta mitt sökande på att försöka förstå den här filmen lite bättre.

Här diskuterar vi med spoilers helt enkelt! Läs ej ifall ni inte sett filmen!
Senast redigerad av Smuldegarn 2014-11-08 kl. 17:39.
Citera
2014-11-08, 18:21
Bannlyst
Citat:
Man får det intrycket av dig när du gärna klankar ned på andra med en tråkig ton när de inte håller med dig, blandannat gjorde du det till KaptenFantastisk för bara någon månad sedan.

Nej jag har inte sett filmen och din recension var bra som dina oftast också är, därför blir jag förvirrad när du ibland skriver ruskigt nedlåtande saker till andra användare trots att du själv annars är saklig och skriver bra recensioner som sällan är vinklade.

Jag tycker det bara blir lite löjligt när folk går in och skriver i denna tråd att det är den bästa bioupplevelse de haft och att Interstellar är de bästa de någonsin sett på film. Då kommer jag in som en motpol, annars blir det en Nolanhysteri som går till överdrift!

Jag hade betydligt mer roligare när jag såg Gravity på bio. Det om något var en bioupplevelse! Det var mäktigt med 3D-effekter som användes på helt rätt sätt för att skapa känsla.

Jag tycker fortfarande Interstellar är en bra film, men vi måste vara objektiva och sakliga här. Precis som när du sätter överbetyg på koreanska filmer. Då är det viktigt för folk att det kommer in någon och påpekar det. För vi vill väl ha så rättvis bild som möjligt? Inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in