2014-10-31, 23:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Dock har den bara 16 recensioner ännu på Metacritic när det brukar vara runt 45-50 när filmen väl har kommit ut brett.
45 recensioner pa Rotten Tomatoes.

73% gillar den. Inte uselt men samre an resten av Nolans filmer. Det kan ju hojas med tiden men tvivlar pa att den tar sig over 80%.
Citera
2014-10-31, 23:54
Medlem
BJNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
IMDB ÄR INGEN MÅTTSTOCK FÖR EN FILMS KVALITÉER!

Nej, men många gånger en ganska bra utgångspunkt. Det är ju trots allt vad andra som har sett filmen tycker och tänker om den. Om man ska gå efter din åsikt så är ju ett yrke som filmrecensent totalt meningslöst.
Citera
2014-10-31, 23:55
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
Nej, men många gånger en ganska bra utgångspunkt. Det är ju trots allt vad andra som har sett filmen tycker och tänker om den. Om man ska gå efter din åsikt så är ju ett yrke som filmrecensent totalt meningslöst.

Jo, men IMdB-betygen bygger ju inte på filmrecensenter enbart direkt. Mer utav en folkets röst.
Citera
2014-11-01, 04:36
Bannlyst
Är Interstellar en enda lång psyktripp/mindfuck/existensflumm-film?
Om så så pallar jag inte se den.
Citera
2014-11-01, 05:17
Medlem
Mr.Soross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortjockpung
Är Interstellar en enda lång psyktripp/mindfuck/existensflumm-film?
Om så så pallar jag inte se den.
In this epic tale, a cornfield-farmer dude has a daughter, is then called upon to save the world, promise to see daughter again, but he timetravel and shit so his daughter will be long dead when he comes back. With groundbreaking imagery and cinematography that will set the standard for films to come, Interstellar will take you on a journey through space and time, like you've never seen it before (except in Armageddon, Gravity, Star Trek, Space Oddesey and Star Wars, Moon, Galaxy Quest, Sunshine, Pitch Black, Blade Runner, Serenity, Event Horizon, Dune, Total Recall, Stargate and Lost in Space).

Det var min egna gissning. Såklart den är sevärd, det är Batman-gubben som gjort den.
Senast redigerad av Mr.Soros 2014-11-01 kl. 05:24.
Citera
2014-11-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
45 recensioner pa Rotten Tomatoes.

73% gillar den. Inte uselt men samre an resten av Nolans filmer. Det kan ju hojas med tiden men tvivlar pa att den tar sig over 80%.

Då kan den bli Nolans bästa för mig då filmerna jag gillar, gillar inte recensenterna. Därav kan IMDB vara en bättre måttstock för mig.
Citera
2014-11-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
9,5 på IMDB baserat på drygt 5000 röster kan knappast anses som en besvikelse...
Har skrivit så många inlägg om missvisande IMDB rating så jag tänker hålla mig kort.
De 5000 första utgörs till största delen av filmens fans som har fått se filmen under diverse förhandsvisningar. Prometheus hade ungefär samma betyg med 5000 röster och har idag 7.2.
Citera
2014-11-01, 13:03
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
Filmrecensenter gör mer än att bara ge filmer ett betyg, de säger faktiskt varför de de ger filmen det betyget, på ett välformulerat sätt. Man kan ju inte jämföra dessa med de som röstar på IMDb, då de knappast gör samma sak som filmrecensenter.
Citera
2014-11-02, 05:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
Har skrivit så många inlägg om missvisande IMDB rating så jag tänker hålla mig kort.
De 5000 första utgörs till största delen av filmens fans som har fått se filmen under diverse förhandsvisningar. Prometheus hade ungefär samma betyg med 5000 röster och har idag 7.2.
Tror att ratt manga av de 5000 dessutom ar sana som inte ens sett filmen utan ger en 10:a av princip.
Citera
2014-11-02, 12:12
Medlem
Lavasvamps avatar
Här har vi ett Soundtrack från filmen som inte finns med i trailers osv. Låter mäktigt !!!
Hans Zimmer

https://soundcloud.com/fauzkhan/hanszimmerinterstellardayonedark
Citera
2014-11-02, 12:33
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jo, men IMdB-betygen bygger ju inte på filmrecensenter enbart direkt. Mer utav en folkets röst.
Sen att många verkar vara helt efterblivna när de väl sätter sina betyg också, typ "Good movie, 10/10", gör att det inte går att ta sidan seriöst, iallafall när det gäller nya filmer.
Citera
2014-11-02, 12:47
Medlem
behindthewheels avatar
Min bror såg filmen på en screening i NY nu i veckan, enligt honom var den sådär. De recensioner jag läst av dem jag följer, de säger samma sak. Hela storyn faller platt annars är filmen cool med effekter och snyggt filmat men som sagt själva storyn är inte bra alls och andra och tredje akten är vart den går "ur spår".

Sen vill jag även tillägga att Nolans ambition med filmen är något i stil med 2001: A Space Odyssey. Vilket han misslyckas med totalt enligt min bror. Oavsett så blir det intressant att se filmen!
Senast redigerad av behindthewheel 2014-11-02 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in