Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 18:32
  #3865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daemon75
Läste i en annan tråd om Hoxx VPN är den bra? Tänkte om man kunde rekommendera till polarna som inte vill lägga 1 spänn på VPN. Själv kör jag OVPN...
I vilket syfte? Det verkar vara ett webbläsartillägg kopplat till en proxy, ej en vpn-tjänst trots namnet. Man loggar dessutom sinnessjukt mycket. Jag hade nog hållit mig därifrån.

https://hoxx.com/privacy-policy/
Citera
2017-02-18, 18:49
  #3866
Medlem
På väg till Kina.
Nån som har bättre förslag än

ExpressVPN?
Citera
2017-02-18, 18:52
  #3867
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnurre
På väg till Kina.
Nån som har bättre förslag än

ExpressVPN?
Du har koll på att den nu är "olagligt" att använda VPN i Kina?
Citera
2017-02-18, 18:54
  #3868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Du har koll på att den nu är "olagligt" att använda VPN i Kina?

Jag ska inte vara laglig, jag vill bara kunna göra det jag ska och behöver.
Citera
2017-02-18, 19:35
  #3869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnurre
På väg till Kina.
Nån som har bättre förslag än

ExpressVPN?
Problemet med stater som bedriver internetcensur är att de aktivt blockerar åtkomsten till publika vpn-tjänster. En tjänst som fungerar idag kanske inte gör det i morgon. Man får prova sig fram. Köp inte för lång tid på abonnemanget när du hittar en tjänst som fungerar. Ett alternativ kan också vara att sätta upp en egen vpn-server som endast du har tillgång till.
Citera
2017-02-22, 19:27
  #3870
Medlem
VPN unlimited?
Någon med erfarenhet?
Jag har en livstidsprenumeration på VPN unlimited, inte för fildelning, utan för att kunna titta på SVTPlay när jag är i utlandet, vilket jag för det mesta är.

I början gick det alldeles lysande, men plötsligt ser SVT att jag inte är i Sverige. Ansluter jag genom VPN Unlimited och går till någon tjänst som kan upplysa mig om ip-nummer och sådant så får jag veta att jag är i Stockholm (fast jag är utrikes). Men lika fan ser SVT att jag är utrikes.

Någon som vet om det finns något att göra mot detta?
Citera
2017-02-22, 19:31
  #3871
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busbas
VPN unlimited?
Någon med erfarenhet?
Jag har en livstidsprenumeration på VPN unlimited, inte för fildelning, utan för att kunna titta på SVTPlay när jag är i utlandet, vilket jag för det mesta är.

I början gick det alldeles lysande, men plötsligt ser SVT att jag inte är i Sverige. Ansluter jag genom VPN Unlimited och går till någon tjänst som kan upplysa mig om ip-nummer och sådant så får jag veta att jag är i Stockholm (fast jag är utrikes). Men lika fan ser SVT att jag är utrikes.

Någon som vet om det finns något att göra mot detta?

Mycket möjligt att dom spärrar kända VPN tjänster.
Citera
2017-02-22, 19:32
  #3872
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busbas
VPN unlimited?
Någon med erfarenhet?
Jag har en livstidsprenumeration på VPN unlimited, inte för fildelning, utan för att kunna titta på SVTPlay när jag är i utlandet, vilket jag för det mesta är.

I början gick det alldeles lysande, men plötsligt ser SVT att jag inte är i Sverige. Ansluter jag genom VPN Unlimited och går till någon tjänst som kan upplysa mig om ip-nummer och sådant så får jag veta att jag är i Stockholm (fast jag är utrikes). Men lika fan ser SVT att jag är utrikes.

Någon som vet om det finns något att göra mot detta?
Förmodligen har SVT Play blockerat servrarna till den VPN-tjänst du använder. De kan även ha lagt in ett filter som spärrar trafik som har ordet "VPN" i sig.
Citera
2017-02-23, 23:45
  #3873
Medlem
AlexHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Får väl fråga igen eftersom jag inte fått något annat än trams-svar tidigare.

Varför betalar man 50 kronor/månad eller t o m 100 kronor/månad för VPN-proxy när man kan få en för 1/3 resp. 1/6 av priset och få tillgång till många fler servrar?

Nu vill jag inte insinuera att det inte skulle finnas några skäl och att någon skulle vara korkad som inte gör som jag och betalar 12 kronor/månad, men något objektivt skäl måste det rimligtvis finnas om man betalar så mycket mer.
Är det så mycket värt att ha en svensk leverantör för en tjänst som används globalt?

De jag har använt är en brittisk (tror jag) med säte i Hong Kong och en amerikansk (gissar jag) med säte i Singapore och jag ser inget skäl att vara mer skeptisk till någon av dem just p g a detta.

Och visst kan jag se brister hos de tjänster jag använt, som att BlackVPN inte har svensk server och att Ivacy har några servrar som inte rent fysiskt står i de länder de har ip för. Att man får koppla upp flera enheter samtidigt är inget ovanligt idag, men var väl en nyhet för ett par år sedan när jag körde BlackVPN. Det var väl också en av de första som hade ett så lågt pris att jag tyckte det var rimligt, nämligen 30 kronor/månad.

Tack för tips och ett vettigt resonemang kring säkerhet.
Skaffade Ivacy nu och det ser ut att fungera fint.
Citera
2017-03-07, 23:30
  #3874
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyman
OVPN

Hemsida: https://www.ovpn.se/

Nyheter M3 om OVPN: http://m3.idg.se/2.1022/1.615316/ny-...ysisk-sakerhet

Lycka till.
Man får tacka för tipset ett par år senare, stabilt.
Citera
2017-03-15, 11:38
  #3875
Medlem
Colossos avatar
Hejsan. Är ute efter en stabil VPN då jag sitter på Telias fiber. Har ni några bra rekommendationer? Sitter på fiber 100/100 så vill gärna inte tappa så mycket av hastigheten.

EDIT: Ska tillägga att jag bara kör med USENET, vet inte hur spårbart det är? Kör nu ett test med OVPN. Nedströms utan VPN brukar ligga på ca 9MB/s men nu ligger det på ca 3 MB/s, det är ju en avsevärd skillnad. Gör jag något fel eller ska det vara så?
__________________
Senast redigerad av Colosso 2017-03-15 kl. 11:50.
Citera
2017-03-15, 12:50
  #3876
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Hejsan. Är ute efter en stabil VPN då jag sitter på Telias fiber. Har ni några bra rekommendationer? Sitter på fiber 100/100 så vill gärna inte tappa så mycket av hastigheten.

EDIT: Ska tillägga att jag bara kör med USENET, vet inte hur spårbart det är? Kör nu ett test med OVPN. Nedströms utan VPN brukar ligga på ca 9MB/s men nu ligger det på ca 3 MB/s, det är ju en avsevärd skillnad. Gör jag något fel eller ska det vara så?

Prova annars Flashbacks egna VPN. Kör själv med detta och får samma hastighet med eller utan.

250/100 BBB är min leverantör/hastighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback