2009-12-05, 05:07
Medlem
TorrentMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Tycker att det är onödigt med en massa VPN o skit, chansen att bli hittad är minimal. Det är inte privata dom vill åt, dom vill ha tag i dom som lägger upp mycket. Alltså olika servrar. Men om dom står där o bara snappar upp en utan att lägga ut resurser på det kan dom göra det. Och annat folk har sagt att det är 3x så stor chans att du vinner högsta vinsten på lotto än att bli tagen som pirat. (Min röst går till piratpartiet!)
Vet inte om det är sant men, man vet aldrig.

+1

Jag fildelar flerahundra torrents på flera trackers, utan något skydd och har aldrig haft det heller och jag är inte ett piss orolig ändå.
Citera
2009-12-16, 19:01
Medlem
Privat VPN ?

nån annan som fått problem ?

funkat klockrent ända fram till idag - nu när man kopplar upp sig så hänger sig hela programmet och det går inte ens att surfa upp en websida.

fildela funkar definitivt inte... nån annan som märkt problem idag ?

Ps. sitter på comslem's 24mb lina
Citera
2009-12-16, 19:36
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulmagen
nån annan som fått problem ?

funkat klockrent ända fram till idag - nu när man kopplar upp sig så hänger sig hela programmet och det går inte ens att surfa upp en websida.

fildela funkar definitivt inte... nån annan som märkt problem idag ?

Ps. sitter på comslem's 24mb lina

Vilken vpn gäller det?
Citera
2010-01-26, 12:24
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Prövade den där Hotspot Shield, står att det är gratis och unlimited bandwith. Fungerar när jag kollar på http://www.ip-adress.com/. Hastigheten är dock inget att hurra för:

Utan VPN:

Svarstid: 2 ms
Upphastighet: 18.01mbit/s
Nedhastighet: 99.86mbit/s

Med VPN:

Svarstid: 571 ms.
Upphastighet: 0.45mbit/s
Nedhastighet: 1.37mbit/s

Inget bra för fildelning alltså

Jag har upp till 1 mbit, hur tror du att hotspotshield skulle påverka min hastighet om jag bara ska surfa?
Citera
2010-01-26, 15:11
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vilken vpn gäller det?
Privat VPN stog det...
Har förövrigt också Privat VPN, funkar iof men är ofta väldigt långsamt
Citera
2010-03-02, 02:47
Medlem
x1ofdewms avatar
Håller på som en idiot här borta med att försöka fixa det här. Nån som vet nån enkel gratis VPN som kommer funka för mig, jag ska inte tanka nånting utan bara komma runt den kinesiska brandväggen... Jag fick Itshidden.com att funka 3 gånger. Men 97 gånger så vill det inte fungera sig att connecta till (till gratis-versionen iaf).
Citera
2010-04-17, 11:37
Medlem
oawus avatar
Hittade denna sidan. Någon som vet om någon utav de där tjänsterna är något att ha?

http://compnetworking.about.com/od/v...ftwarefree.htm
Senast redigerad av oawu 2010-04-17 kl. 11:43.
Citera
2010-04-18, 18:21
Medlem
Hittade även detta?

http://www.darknetvpn.com/

Ursäkta, den va inte gratis vid närmare kåll
Tyckte det stog att den skulle vara gratis...
Senast redigerad av SilverFrost 2010-04-18 kl. 18:25.
Citera
2010-05-23, 10:03
Medlem
oawus avatar
Hittade denna http://www.shrew.net/ idag. Ingen aning om hur bra den är. Vågar man installera den?
Citera
2010-08-09, 04:47
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparky99
Hur bra är hotspot shield?

vet inte eftersom den verkar ligga i USA bättre nåt land som inte bryr sig om fildelning här är en länk med 15 gratis VPN's och lite info om dom. fan vad alla fstnat för hotspotshield använde det mest för att kolla på HULU=amerikansk web tv. har inte testat nån annan men ska göra det + kolla in mer helst nån som ligger i ett land som panama tror dom skiter i det mesta där. som ALONWEB men dom ger bara 1GB per månad.
here's tha länk http://www.avinashtech.com/sv/intern...ymous-surfing/
Citera
2010-08-09, 05:24
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoshomojo
Vill du ha en helt säker VPN. Så får du betala. de gratis vpn är absolut inte lika säkra!

vad baserar du det påståendet ifrån?? då annonie relakks ligger i sverige. tror jag läste oxå att dom lämnar ut dina uppgifter till grisen om det du gjort kan ge fängelsestraff. och tänk på att åklagare alltid överdriver vad personen i fråga kan bli dömd för.

plus du betalar för tjänsten=dom har ditt namn visa/paypal osv det bästa e att dom har så lite uppgifter som möjligt. finns några som man kan betala annonymt till låter bättre än att betala med mitt betalkort.

Quote:
Att tänka på när du väljer VPN-leverantör:

Baserad i: Var är tjänsten baserad? Omfattas det landet av lagar och/eller myndigheter som inte respekterar din integritet? Schweiz är inte medlem i EU och kan anses lämpligast. Sverige är alltså inte ett lämpligt land.

Pris: Hur mycket är du beredd att betala men framförallt, får du det du behöver för det?

Anonym betalning: Om du betalar anonymt kan ingen koppling göras mellan ditt konto och dig. Du riskerar inte att din personliga information lämnas ut.

Hastighet: Sålänge deras kapacitet är högre än din uppkoppling spelar detta mindre roll. Dock måste de hålla vad de lovar under alla belastningar.

VPN-protokoll:
PPTP: Vanligast. Stöd finns inbyggt i Windwows så inga tredjepartsprogram behövs. Hurvida protokollet är säkert är omdebbaterat.
IPSec: Anses vara säkert och stöd finns inbyggt i Windwows. Dock fungerar det ibland dåligt i Vista och med viss hårdvara.
OpenVPN: Ar det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden. Kan vara krångligare att använda än övriga protokoll och kräver installation av program.

Accesspunkter: Var finns de servrar du ansluter till? Omfattas det landet av lagar och/eller myndigheter som inte respekterar din integritet? Är den placerad inom Sveriges gränser får du inte ett skydd mot t.ex. FRA-lagen. Av hastighetsskäl är det bra om servern finns geografiskt nära dig.

Publik loggpolicy: Viktigare än du tror. Förutsatt att de håller sin policy är det bra om policyn är lätt att hitta och deklarerar att inga avsikter att logga icke nödvändig trafikdata finns. Denna information är det som kan användas för att få reda på vem som ligger bakom ett IP.

Testkonto: Prova alltid en produkt innan du köper den. Ljuger de? Har de kapacitetsproblem? Fungerar det på din dator?
Senast redigerad av zeepax 2010-08-09 kl. 06:00.
Citera
2010-08-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
vad baserar du det påståendet ifrån?? då annonie relakks ligger i sverige. tror jag läste oxå att dom lämnar ut dina uppgifter till grisen om det du gjort kan ge fängelsestraff. och tänk på att åklagare alltid överdriver vad personen i fråga kan bli dömd för.

plus du betalar för tjänsten=dom har ditt namn visa/paypal osv det bästa e att dom har så lite uppgifter som möjligt. finns några som man kan betala annonymt till låter bättre än att betala med mitt betalkort.

Quote:
Att tänka på när du väljer VPN-leverantör:

Baserad i: Var är tjänsten baserad? Omfattas det landet av lagar och/eller myndigheter som inte respekterar din integritet? Schweiz är inte medlem i EU och kan anses lämpligast. Sverige är alltså inte ett lämpligt land.

Pris: Hur mycket är du beredd att betala men framförallt, får du det du behöver för det?

Anonym betalning: Om du betalar anonymt kan ingen koppling göras mellan ditt konto och dig. Du riskerar inte att din personliga information lämnas ut.

Hastighet: Sålänge deras kapacitet är högre än din uppkoppling spelar detta mindre roll. Dock måste de hålla vad de lovar under alla belastningar.

VPN-protokoll:
PPTP: Vanligast. Stöd finns inbyggt i Windwows så inga tredjepartsprogram behövs. Hurvida protokollet är säkert är omdebbaterat.
IPSec: Anses vara säkert och stöd finns inbyggt i Windwows. Dock fungerar det ibland dåligt i Vista och med viss hårdvara.
OpenVPN: Ar det säkraste av de vanliga protokollen. Det är dessutom öppen källkod vilket, beroende på vilken skola man tillhör, anses säkrare eftersom vem som helst kan granska koden. Kan vara krångligare att använda än övriga protokoll och kräver installation av program.

Accesspunkter: Var finns de servrar du ansluter till? Omfattas det landet av lagar och/eller myndigheter som inte respekterar din integritet? Är den placerad inom Sveriges gränser får du inte ett skydd mot t.ex. FRA-lagen. Av hastighetsskäl är det bra om servern finns geografiskt nära dig.

Publik loggpolicy: Viktigare än du tror. Förutsatt att de håller sin policy är det bra om policyn är lätt att hitta och deklarerar att inga avsikter att logga icke nödvändig trafikdata finns. Denna information är det som kan användas för att få reda på vem som ligger bakom ett IP.

Testkonto: Prova alltid en produkt innan du köper den. Ljuger de? Har de kapacitetsproblem? Fungerar det på din dator?

anonine loggar inte + att man kan betala med ett vanligt kontantkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in