2010-12-25, 20:19
Medlem
Buckshootas avatar
Har prövat UltraVPN, FreeVPN och Hotshield men inget av de fungerar. Använder en NETGEAT-WNR 2000 som router, ska jag öppna några portar?
Citera
2011-02-12, 11:46
Medlem
Hotspot shield verkar INTE funka med uTorrent för mig för trots att jag får deras IP i whatismyip.com så syns trots allt min riktiga då jag kopierar peerlistan och pastar den i notepad (den översta i listan är ens egen om ni undrar). Ni som tror att det funkar har ni testat det och itne bara kört på ipsajterna? Vet nån hur man får det att funka då. Windows 7 FYI.
Citera
2011-02-12, 12:44
Medlem
VPKs avatar
Är det ngn som känner till en gratis VPN-tjänst som ger har holländska IP-adresser? Vill kunna se holländska fotboll via stream men då måste man ha holländskt IP.
Citera
2011-03-09, 13:49
Medlem
glaadens avatar
Jag skulle behöva ett svenskt ip för att kunna streama från viasat ondemand, har ingen kolla på hur VPN funkar, men jag är inte sugen på att betala för det...
jag sitter på mobilt bredband, läst igenom lite och ser att folk med 100mbit går ner till 1,5mbit i down. är det %-enligt?

Pallar inte en match till med förkvalseriekommentatorer från SR...
Citera
2011-03-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3vion
Haha då är nog en riktig VPN värt de där 50-100kr/mån
Det är nog bara att ge upp jakten på en gratis-VPN som duger för fildelning.

nejdå, jag vet en som har både en gratis-version och en betal-version, som knappt påverkar hastigheten! och funkar med openvpn... det heter AirVpn för den som är intresserad! bästa jag haft. dock ligger deras gratis-servrar nere just nu, efter en massiv server-crash... ;/
Citera
2011-06-30, 14:07
Medlem
Vilken gratis vpn är bra?
Citera
2011-08-07, 17:55
Medlem
MuppSmurfs avatar
Ni betalar i snitt 250 i månaden för bredband, i vissa fall betydligt mer..

Men ni gnäller om en vpn på 40 kr i månaden?

Finns ingen bra som är gratis.
Citera
2011-11-19, 18:21
Medlem
m0rtals avatar
Söker en rysk VPN (helst gratis) men kan även tänka mig att lägga en liten slant för den, ska bara användas lite snabbt så behöver inte ha några kanon hastigheter heller, tacksam för svar!
Citera
2012-01-21, 04:31
Medlem
Om man bara skolla kolla/skriva mail, funkar det då med Hotspotsheild eller Cyberghostvpn? Fungerar dessa vpn när java är påkopplad?
Citera
2012-02-03, 19:26
Medlem
använder ämnet,
vad är VPN?
har varit inne på form o läste, där de står VPN, men vad det är står inte, sökte på google, men kom på engelsk fattar då inget. nån som kan förklara?
Citera
2012-02-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isam88
använder ämnet,
vad är VPN?
har varit inne på form o läste, där de står VPN, men vad det är står inte, sökte på google, men kom på engelsk fattar då inget. nån som kan förklara?

VPN står för Virtual Private Network, och betyder att man nästan som Hamachi kopplar ihop datorer i ett virtuellt/påhittat nätverk.
när man väl är ansluten dit, går all datatrafik till en server, som krypterar det och skickar det ut i cyberspace. och genom servern, tillbaka till dig igen!

om inte jag oxå har missuppfattat det hela?
Citera
2012-02-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emil932
VPN står för Virtual Private Network, och betyder att man nästan som Hamachi kopplar ihop datorer i ett virtuellt/påhittat nätverk.
när man väl är ansluten dit, går all datatrafik till en server, som krypterar det och skickar det ut i cyberspace. och genom servern, tillbaka till dig igen!

om inte jag oxå har missuppfattat det hela?

låter bra tack för svaren.
de som är hackare behöver det mest eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in