2020-05-19, 01:49
Själv är jag i behov av en vpn enbart för att kunna ansluta mig till USA'S version av netflix och andra hemsidor som bara är exklusivt inom ett visst land. Tänkte prova med hotshield shield men står att gratisversionen inte är optimerad med Netlix, stämmer detta och har ni i så fall några andra rekommendationer och alternativ?

Har ingen lust att betala då jag redan betalar en avgift för netflix och anser då att jag borde ha rätt att komma åt all content. Känns att så länge jag bara kommer åt den svenska katalogen så får jag inte ut allt av tjänsten då den svenska versionen är väldigt begränsad till skillnad emot vad usa netflix erbjuder.
Citera
2020-05-19, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos
Själv är jag i behov av en vpn enbart för att kunna ansluta mig till USA'S version av netflix och andra hemsidor som bara är exklusivt inom ett visst land. Tänkte prova med hotshield shield men står att gratisversionen inte är optimerad med Netlix, stämmer detta och har ni i så fall några andra rekommendationer och alternativ?

Har ingen lust att betala då jag redan betalar en avgift för netflix och anser då att jag borde ha rätt att komma åt all content. Känns att så länge jag bara kommer åt den svenska katalogen så får jag inte ut allt av tjänsten då den svenska versionen är väldigt begränsad till skillnad emot vad usa netflix erbjuder.

Jag pallade inte med allt skumrask och underliga leverantörer och drog igång en egen openvpnserver i AWS för gratis pengar under ett år, får förvisso betala lite för bandbredden. Hittills har det kostat mig tid i form av ca 60 minuter i driftsättning av ovpnservern och kanske 100:- i bandbredd på 6månaders användning.
Citera
2020-07-15, 21:24
Medlem
swimmingpools avatar
Finns det gratis VPN?

Finns det gratis VPN-klienter som fungerar till att få amerikanskt Netflix-utbud?
Citera
2020-07-15, 21:26
Bannlyst
nej
Citera
2020-07-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Finns det gratis VPN-klienter som fungerar till att få amerikanskt Netflix-utbud?
Opera har inbyggd vpn, vet inte om det funkar att köra netflix i webläsare, har ej provat.
Citera
2020-07-15, 21:40
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Ja det finns, men gratis VPN-tjänster har många användare och därför blir deras IP & hostnamn välkända av t.ex. Netflix på nolltid. Teoretiskt sett måste du därmed vara bland dom första användarna på en VPN-server för att hinna streama. Du kan även välja en VPN-tjänst som är anpassad till att streama amerikanskt WiFi. Dom fungerar som så att när dom märker att deras IP är blockerad så byter dom ut den mot en ny helt enkelt.
Citera
2020-07-15, 22:19
Medlem
Masvingens avatar
Om du vill bli övervakad eller berövad på personlig information så finns det säkert ett antal överbelastade gratistjänster som sedan länge blivit bannlysta. Hört att just Netflix är mycket snabba på att blockera VPN tjänster så smidigast är troligtvis att skaffa dig en betala per timme VPS med OpenVPN.
Citera
2020-07-15, 22:27
Medlem
Hade inte ens rört vid en gratis VPN-tjänst med tång.
Citera
2020-07-16, 00:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masvingen
Om du vill bli övervakad eller berövad på personlig information så finns det säkert ett antal överbelastade gratistjänster som sedan länge blivit bannlysta. Hört att just Netflix är mycket snabba på att blockera VPN tjänster så smidigast är troligtvis att skaffa dig en betala per timme VPS med OpenVPN.
Vad är OpenVPN?
Citera
2020-07-16, 00:39
Medlem
Vermillionss avatar
Jag har gratis VPN vi app. Orkar inte kolla vad det heter men sök dig fram på App Store så hittar du.

De större jättarna inom antivirusprogram erbjuder säkrare tjänster. Används på datorerna.
Citera
2020-07-16, 08:26
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad är OpenVPN?
OpenVPN är ett VPN-protokoll som PPTP, WG, IKEv2 osv. OpenVPN är öppen källkod och överlägset andra protokoll bortsett från WG (WireGuard). OpenVPN kan installeras och nyttjas av vem som helst. Användaren menade att du kan hyra en VPS (ca 10-100:-/mån), installera OpenVPN och sedan använda den som din privata VPN-server.
Citera
2020-07-16, 10:09
Medlem
Zilvios avatar
Trådar sammanfogade
/MOD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem