2009-10-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan86
Fungerar det att spela laggfritt genom dessa gratis VPN? tex DotA eller CS?

Har bara testat cs, fungerar laggfritt bara att du har en lite högre ping än normalt (15 normalt 25-30 med).
Citera
2009-10-13, 22:33
Medlem
Mackan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damthatdjmademy
Har bara testat cs, fungerar laggfritt bara att du har en lite högre ping än normalt (15 normalt 25-30 med).

Vilken tjänst kör du med? Jag har provat itsHidden nu med DotA och det vart verkligen ospelbart. Ioförsig bara provat två randomgames på battle.net, det kan varit hosten som var dålig.
Citera
2009-10-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan86
Vilken tjänst kör du med? Jag har provat itsHidden nu med DotA och det vart verkligen ospelbart. Ioförsig bara provat två randomgames på battle.net, det kan varit hosten som var dålig.

Kör med PrivatVPN
Citera
2009-10-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Prövade den där Hotspot Shield, står att det är gratis och unlimited bandwith. Fungerar när jag kollar på http://www.ip-adress.com/. Hastigheten är dock inget att hurra för:

Utan VPN:

Svarstid: 2 ms
Upphastighet: 18.01mbit/s
Nedhastighet: 99.86mbit/s

Med VPN:

Svarstid: 571 ms.
Upphastighet: 0.45mbit/s
Nedhastighet: 1.37mbit/s

Inget bra för fildelning alltså
Jag har för mig, att man får olika uppkopplingar varje gång man startar HSS, så ibland kan man få en bra anslutning.

Edit: Hur är PrivatVPN? nåt att använda?
Senast redigerad av WePiXiE 2009-10-14 kl. 15:23.
Citera
2009-10-25, 14:20
Medlem
Vpn

Att det går lite långsamt med HotspotShield gör inte mig så mycket.
Jag sätter igång det jag vill ladda ner innan jag gör kväll, så är det klart på morgonen dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av d3vion
Haha då är nog en riktig VPN värt de där 50-100kr/mån
Det är nog bara att ge upp jakten på en gratis-VPN som duger för fildelning.
Citera
2009-11-07, 08:16
Medlem
BumZs avatar
Tjenis!

Jag har använt UltraVPN ett par dagar nu men stör mig på att jag inte får Myspace att funkar via tunneln. Varje gång jag försöker komma in på Myspace så skickas jag till Googles startsida. Jag har testat att gå direkt via länk från sökträffar i Google, men även att skriva i adressen till artisten på Myspace direkt i webbläsaren. Inget funkar. Är det någon sorts block från Myspace eller? I så fall undrar jag om det går att komma runt den på något sätt.

De webbläsare jag testat med är Internet Explorer 8 och Google Chrome.
Citera
2009-11-07, 08:48
Medlem
u.n.c.l.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WePiXiE
Jag har för mig, att man får olika uppkopplingar varje gång man startar HSS, så ibland kan man få en bra anslutning.

Edit: Hur är PrivatVPN? nåt att använda?

Totalt värdelös, t.o.m som gratisalternativ. Kopplar ned stup i kvarten och då sitter du plötsligt där helt oskyddad.
Citera
2009-12-03, 17:01
Medlem
Schtekarens avatar
Finns det någon bra gratis vpn fortfarande?
Citera
2009-12-03, 17:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schtekaren
Finns det någon bra gratis vpn fortfarande?

Har det någonsin funnits?
Citera
2009-12-03, 19:01
Medlem
Schtekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har det någonsin funnits?

It's hidden var bra tills de började med att gratis användare fick begränsad trafik. Samma sak med Privat VPN.
Citera
2009-12-03, 19:28
Medlem
Guesswhoiams avatar
Tycker att det är onödigt med en massa VPN o skit, chansen att bli hittad är minimal. Det är inte privata dom vill åt, dom vill ha tag i dom som lägger upp mycket. Alltså olika servrar. Men om dom står där o bara snappar upp en utan att lägga ut resurser på det kan dom göra det. Och annat folk har sagt att det är 3x så stor chans att du vinner högsta vinsten på lotto än att bli tagen som pirat. (Min röst går till piratpartiet!)
Vet inte om det är sant men, man vet aldrig.
Citera
2009-12-05, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Tycker att det är onödigt med en massa VPN o skit, chansen att bli hittad är minimal. Det är inte privata dom vill åt, dom vill ha tag i dom som lägger upp mycket. Alltså olika servrar. Men om dom står där o bara snappar upp en utan att lägga ut resurser på det kan dom göra det. Och annat folk har sagt att det är 3x så stor chans att du vinner högsta vinsten på lotto än att bli tagen som pirat. (Min röst går till piratpartiet!)
Vet inte om det är sant men, man vet aldrig.

Är det därför dom skrev idag att 15.000 personer kommer få hem brev med hot om stämmning för nedladdat material ?

Finns alltid en chans, så gör dig själv en tjänst och göm dig bakom en VPN. I dagens läge är det så billigt att man är korkad om man inte gör det. 40-50 kr per månad ? Det lägger du på en öl på krogen eller en lunch.

http://www.metro.se/2009/11/27/35698...rammas-av-hot/
Senast redigerad av fightbettime 2009-12-05 kl. 04:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in