2009-04-15, 14:55
Medlem
Simonisbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Jag får en varnings-dialog så fort Cyberghost förlorar uppkopplingen, står ungefär "The connection to VPN has been lost." eller "Your connection was shut down by the server."

Som jag skrev i ett annat tema, jag är väldigt missnöjd med Cyberghost. Bestämde för att prova det igår kväll, efter att ha uppkopplat mig då fick jag den förundrande nerladdnings hastigheten av ca 10 kBps i utorrent.. håll i hatten.

Idag, ca 12:00 provade jag igen. Hastigheten då var något bättre, men ändå helt oacceptabel - ca 40 kBps ner, och runt 60 kBps upp i utorrent. Sitter på en 8/1 MBps lina från BBB, är van vid att få ca 500-700 kBps på populära torrent-filer.

Dessutom tar det ett tag att faktiskt koppla upp sig till tjänsten: ca 10 minuter utan "kö" idag, innan jag fick meddelandet att jag var uppkopplad och allt var krypterat..

Jo jag håller med. Har fått det där meddelandet också. Men det har inte varit så smidigt så det kommit längst fram. Har hamnat bakom andra fönster som webläsare och sånt så jag inte sett den förns efteråt och ikonen var gömd i aktivitetsfältet. Tar däremot inte så långt att logga in för mig. Igår var det 14 i kö då tog det väl en 3 minuter, men idag har det gått på några sekunder.

Däremot håller jag med om att den sänker farten avsevärt och är även lite kritisk till deras 10gb gräns som jag inte riktigt tycker stämmer med vad jag har laddat ner.
Citera
2009-04-15, 15:43
Medlem
Dr.Sativas avatar
Bara för mig som hotspot fungerar hur bra som helst? lite saktare men annars kanoners.
Citera
2009-04-17, 01:12
Medlem
Simonisbacks avatar
Nu började CyberGhost lägga ner totalt. Felmeddelande när man ska connecta. Testade att installera om hela skiten men då ville den inte det heller. Irriterande.
Citera
2009-04-17, 01:28
Medlem
Griffoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonisback
Nu började CyberGhost lägga ner totalt. Felmeddelande när man ska connecta. Testade att installera om hela skiten men då ville den inte det heller. Irriterande.

Har samma problem, kan inte connecta heller
Citera
2009-04-17, 15:17
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonisback
Hade det där problemet igår jag också. Men sen började det funka i natt då jag startade om det för femtielfte gången.
Citera
2009-04-17, 17:08
Bannlyst
ni verkar ha bra upp/ned hastigheter. Jag tankar nu en film i 11kb/s och 4 upp. har nått upp till 30kb/s. Har 24 mbit internet så det är kasst. brukar tanka filmer i ungefär 3 mb/s

Kör utorrent med hotspot sheild
Citera
2009-04-18, 17:37
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuken3
Surfade runt lite och hittade detta:
http://en.cship.org/wiki/VPN

Där upptäckte jag ett par olika VPN som erbjuder gratis anslutning.
cyberghostvpn.com låter ju nästan för bra för att vara sant med 10GB/månaden gratis. Nån som har testat?

Nu har ja testat det i 4 dagar, men pga 10 Gigs gränsen så har jag på dessa 4 dagar fått skapa 3 nya konton
( Så man kunnat fortsätta ladda )

Visst det funkar bra och laddar helt "ok" men det kopplar ner lite väl ofta,
och när det kopplar ner, ja då syns ju mitt vanliga IP, helt värdelöst när det händer =/ Men man får väl vad man betalar för så att säga...
Citera
2009-04-18, 17:50
Medlem
Nån moderator med våldsamma humörsvängningar låste min tråd, och hänvisade mig till någon annan "befintlig VPN tråd"... Finns ju ingen vettig, men jag kör här i hopp om att den där snubben ska hänvisa mig ordentligt med en länk nästa gång han låser saker.

Här är vad jag skrev:

Jag testade köra all trafik genom en tysk VPN tunnel nyss, och körde bredbandskollen. Utan VPN fick jag i genomsnitt 7Mbit/s ner och 0.8 Mbit/s upp, på ett vanligt 8Mbit/s ADSL. När jag testade bredbandskollen med VPN tunneln som skyfflade all trafik genom tyskland, fick jag ca. 5.5Mbit/s ner (helt normal sänkning) och 2.1Mbit/s upp!

Alltså höjs min uppladdningshastighet när jag kör med en VPN tunnel.. låter konstigt, och trots att jag testade flera gånger med VPN avstängd och igång, fick jag liknande resultat.

Någon som har någon förklaring till fenomenet, eller upplever samma sak?

Pallar inte citera vad alla sa, det får moderatorn göra.
Här är originaltråden: https://www.flashback.org/showthread.php?p=16195356
Vad säger ni, varför händer detta?
Citera
2009-04-18, 17:52
Medlem
Hotspot funkar kanon!
Har inte sänkt några hastigheter för mig (har 8/1)
Citera
2009-04-18, 18:36
Medlem
lsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTorrent
Hotspot funkar kanon!
Har inte sänkt några hastigheter för mig (har 8/1)

Den sänker kraftigt för mig tyvärr :-(
Men den är GRATIS och den ger mig bättre hastighet än Relakks.
Så tills det kommer bättre alternativ så kör jag Hotspot Shield.
Enkel att installera och använda. Man skall bara se till att ha alla pop up block och andra tillägg i firefox.
Citera
2009-04-18, 19:01
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Testade Hotspot Shield precis och det fungerar ju men satan så segt det går.

54/10 brukar jag ha.

Med HS: 0.5/0.5
Citera
2009-04-27, 03:04
Medlem
Jag tror inte jag får mitt cyberghost till att fungera! när jag går in på mittip.se får jag upp mitt vanliga? tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in