Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Är drogsuget starkt än idag, eller är det hanterbart?
Jag har själv gett mig fan på att genomlida en sista avtändning nu (är inne på andra dagen), och bli en normal människa. Avbokade t.o.m. en order jag hade lagt tidigare idag. Pallar inte att vara på jakt efter nästa dos varenda dag, pallar inte att varenda tanke cirkulerar kring nästa dos. Dessutom har jag sårat människor i min närhet som jag älskar över allt annat. Missbruket jag pratar om har pågått i över tre år nu, och jag klarar inte en sekund till.
Jag måste bara få höra någon säga att det ordnar sig. Försvinner abstinensen? Kommer jag bli lugn och harmonisk inombords utan droger?
Jag tror att drogsuget till en början naturligtvis är fykisk abstinens, men sedan tror jag att det ligger kvar mycket i psyket. Det är det enda sättet du känner att stilla dina negativa känslor, och förhöja dina positiva. Ingen andlig sjukdom eller något sådant.
Jag vet inte vad din huvuddrog har varit, men för heroin och liknande preparat och för alkoholism har jag testat en medicin som heter Campral som fungerar väldigt bra måste jag säga.
Ring din vårdcentral, borde inte vara några problem att få ett recept.
Hurvida du kommer att bli lugn och harmonisk har nog mer att göra med hur du är som människa och efter en tid utan droger, helt och hållet hur du är och hurvida du har lugn i dig själv. Men testa kanske meditation eller långpromenader? Jag brukar cykla ett par mil om dagen, det fungerar bra för mig.