Citat:
Ursprungligen postat av Umarex
Skulle ni rekommendera att jag går med i AA? Jag tar antabus för tillfället men jag vill inte göra det för alltid och jag vill hålla mig nykter men jag vet att jag inte kan säga nej till alkohol och det har blivit en hel del alkohol dom sista åren.
Jag kan sitta med polarna på krogen utan problem, dom dricker öl och jag dricker cola eller vatten, jag har absoult inte lika roligt som dom och jag kan känna mig lite utanför.
Problemet är att jag låter ingen trycka ner mig och förändra min personlighet , speciellt om dom ska försöka få mig att tro på någon sorts gud vilket jag anser är rent ut sagt skit, Jag tror inte på något jag inte har sett eller upplevt själv. Jag är ingen svag individ som låter något påhitt styra mig såsom något som kallas för gud, och speciellt inte låta andra styra mig för då kan det smälla big time. Det enda jag har svårt för är att låta bli alkoholen. Och jag har ingen lust att sitta på ett möte med en massa okända personer för att sedan totalt lacka ur på dom med deras skitsnack och se dom som en hord med djurgårdare som man bara vill sänka och slå ur framtränderna genom bakhuvudet på. Men jag behöver umgås med folk som inte dricker ibland och där kan AA vara ett bra alternativ men jag är rädd för att lacka ur..
Ge mig något bra alternativ tack.
Jag tycker gott du kan gå dit om du tror på iden att en pundare kan hjälpa en annan. Ingen kan tvinga dej till något, vi är alla födda med valfrihet.
skit i att tro på sånt du inte vill tro på, tro på dej själv om det passar.
jag har gjort aas tolv steg o har inte längre problem med sprit eller knark men att tro att det skulle hända utan någon förändring från min sida är idioti.
det var ett lågt pris mot vad jag har sen snart 3,5 år...
bra alternativ är svårt, men vill du sitta och gagga med surkukar som är griniga för att dom inte kan supa så finns det många ställen.
gå på aa eller daa. det har jag gjort. ingen tvingar dej