2010-07-10, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devotee
det kanske finns en anledning att tjejen inte vill hänga med dej, du kanske ska skaffa nya suparpolare.

om ni nu är så tajta borde du låta henne göra det hon vill. tvivlar du på hennes förmåga att fatta vettiga beslut? då borde du skaffa smartare polare.

folk har rätt att lägga av om dom vill, på det sätt som passar dom.

Jag har redan släppt henne ur mina tankar och låter hundarna i AA göra vad fan dom vill med henne. Att lämna sina vänner pga att man vill bli nykter är ett stort jävla svek och sådana är inte värda ett piss har jag insett.
Citera
2010-07-10, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Umarex
Jag har redan släppt henne ur mina tankar och låter hundarna i AA göra vad fan dom vill med henne. Att lämna sina vänner pga att man vill bli nykter är ett stort jävla svek och sådana är inte värda ett piss har jag insett.

Hon har lämnat folk som inte ens dricker eller tar droger. Att hon inte vill umgås med alkisar är förstående.
Citera
2010-07-10, 14:07
Bannlyst
Skulle ni rekommendera att jag går med i AA? Jag tar antabus för tillfället men jag vill inte göra det för alltid och jag vill hålla mig nykter men jag vet att jag inte kan säga nej till alkohol och det har blivit en hel del alkohol dom sista åren.

Jag kan sitta med polarna på krogen utan problem, dom dricker öl och jag dricker cola eller vatten, jag har absoult inte lika roligt som dom och jag kan känna mig lite utanför.

Problemet är att jag låter ingen trycka ner mig och förändra min personlighet , speciellt om dom ska försöka få mig att tro på någon sorts gud vilket jag anser är rent ut sagt skit, Jag tror inte på något jag inte har sett eller upplevt själv. Jag är ingen svag individ som låter något påhitt styra mig såsom något som kallas för gud, och speciellt inte låta andra styra mig för då kan det smälla big time. Det enda jag har svårt för är att låta bli alkoholen. Och jag har ingen lust att sitta på ett möte med en massa okända personer för att sedan totalt lacka ur på dom med deras skitsnack och se dom som en hord med djurgårdare som man bara vill sänka och slå ur framtränderna genom bakhuvudet på. Men jag behöver umgås med folk som inte dricker ibland och där kan AA vara ett bra alternativ men jag är rädd för att lacka ur..

Ge mig något bra alternativ tack.
Citera
2010-07-10, 14:37
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Skulle ni rekommendera att jag går med i AA? Jag tar antabus för tillfället men jag vill inte göra det för alltid och jag vill hålla mig nykter men jag vet att jag inte kan säga nej till alkohol och det har blivit en hel del alkohol dom sista åren.

Jag kan sitta med polarna på krogen utan problem, dom dricker öl och jag dricker cola eller vatten, jag har absoult inte lika roligt som dom och jag kan känna mig lite utanför.

Problemet är att jag låter ingen trycka ner mig och förändra min personlighet , speciellt om dom ska försöka få mig att tro på någon sorts gud vilket jag anser är rent ut sagt skit, Jag tror inte på något jag inte har sett eller upplevt själv. Jag är ingen svag individ som låter något påhitt styra mig såsom något som kallas för gud, och speciellt inte låta andra styra mig för då kan det smälla big time. Det enda jag har svårt för är att låta bli alkoholen. Och jag har ingen lust att sitta på ett möte med en massa okända personer för att sedan totalt lacka ur på dom med deras skitsnack och se dom som en hord med djurgårdare som man bara vill sänka och slå ur framtränderna genom bakhuvudet på. Men jag behöver umgås med folk som inte dricker ibland och där kan AA vara ett bra alternativ men jag är rädd för att lacka ur..

Jag skulle inte rekommendera dig att gå på AA-möten, vem vill ha en hetlevrad snubbe där som skulle smälla folk på käften om de sa fel saker? Håll dig du till något annat, nu går inte jag på AA men det är oftast folks sista resort så jag tror att en snubbe som du skulle kunna få folk att gå ut om du sitter och hotar med misshandel osv..Och du kan ju sluta se fiender i allt och alla och öppna jacken lite och försöka lyssna på folks åsikter och hur de lyckades komma ifrån alkoholen iställer för att flyga på dom. Lycka till.

I övrigt kan jag rekommendera dig att operera in antabus under huden i magen, pumpar ut ur en kapsel stadiga nivåer av antabus så att du inte kan dricka och därmed slipper velandet ang om du skall dricka eller inte.
Senast redigerad av The Master 2010-07-10 kl. 14:47.
Citera
2010-07-10, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Jag skulle inte rekommendera dig att gå på AA-möten, vem vill ha en hetlevrad snubbe där som skulle smälla folk på käften om de sa fel saker? Håll dig du till något annat, nu går inte jag på AA men det är oftast folks sista resort så jag tror att en snubbe som du skulle kunna få folk att gå ut om du sitter och hotar med misshandel osv..Och du kan ju sluta se fiender i allt och alla och öppna jacken lite och försöka lyssna på folks åsikter och hur de lyckades komma ifrån alkoholen iställer för att flyga på dom. Lycka till.

I övrigt kan jag rekommendera dig att operera in antabus under huden i magen, pumpar ut ur en kapsel stadiga nivåer av antabus så att du inte kan dricka och därmed slipper velandet ang om du skall dricka eller inte.

Ja jag förstår dig,,vem fan vill ha en galning i sin grupp,,och angående att operera in antabus,,nee,,,jag vill kunna sluta dricka utan att behöva ta antabus..men vart fan hittar man folk som inte dricker? får höra ofta av polare och andra alkisar hur stark jag är osv osv självklart stärker det mig men jag vill inte umgås med folk som är knäppa och talar i tungor ..finns det inte vanliga jävla svenssons som inte dricker och dom inte försöker pracka på en någon gud,,,Ska dom tala om för mig att jag ska tro på en högre makt ska jag tala om för dom att min högre makt är en nyserverad iskall bärs, för enligt dom kan vad som helst vara en högre makt eller hur? Blir dom galna om man jävlas lite med dom? Jag skiter fullständigt i om jag får onda ögat av dårar. För dom flesta i AA är dom verkliga dårarna av all läsning jag har tagit del av.
Citera
2010-07-10, 16:14
Medlem
devotees avatar
Citat:

Jag tycker gott du kan gå dit om du tror på iden att en pundare kan hjälpa en annan. Ingen kan tvinga dej till något, vi är alla födda med valfrihet.
skit i att tro på sånt du inte vill tro på, tro på dej själv om det passar.
jag har gjort aas tolv steg o har inte längre problem med sprit eller knark men att tro att det skulle hända utan någon förändring från min sida är idioti.
det var ett lågt pris mot vad jag har sen snart 3,5 år...

bra alternativ är svårt, men vill du sitta och gagga med surkukar som är griniga för att dom inte kan supa så finns det många ställen.

gå på aa eller daa. det har jag gjort. ingen tvingar dej
Citera
2010-07-10, 19:18
Medlem
RoLLiTs avatar
Aa fyfan för 12 Stegs Program! Manipulativa horor. F.D sprutnarkomaner, som blvit så manupelerade och sedan blir lärare/ledare på sånt ställe, och drar dom sjukaste jämnförningar om precis allt. Gamla gubbar drar sin historia med konstiga ritningar som man tror sig fatta, men egentligen förstår man inte ett piss. Men det låter ju bra iaf.

12 steg kan dra åt helvete! SEKT är precis vad det är. Äckliga jävla behandlingsprogram!
Citera
2010-07-10, 22:44
Medlem
devotees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoLLiT
Aa fyfan för 12 Stegs Program! Manipulativa horor. F.D sprutnarkomaner, som blvit så manupelerade och sedan blir lärare/ledare på sånt ställe, och drar dom sjukaste jämnförningar om precis allt. Gamla gubbar drar sin historia med konstiga ritningar som man tror sig fatta, men egentligen förstår man inte ett piss. Men det låter ju bra iaf.

12 steg kan dra åt helvete! SEKT är precis vad det är. Äckliga jävla behandlingsprogram!

Va synd att du inte "förstår ett piss", det finns mycket att lära för den som vill lägga av.

med din syn på tolvsteg så hoppas jag att du aldrig behöver sluta missbruka. tolvsteg är det enda jag vet fungerar. alla andra tänder på till slut.

ledsen om någon försökt manipulera dej, det låter verkligen jobbigt
Citera
2010-07-10, 22:54
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Va synd att du inte "förstår ett piss", det finns mycket att lära för den som vill lägga av.

med din syn på tolvsteg så hoppas jag att du aldrig behöver sluta missbruka. tolvsteg är det enda jag vet fungerar. alla andra tänder på till slut.

Källa på det fetstilta tack! Jag har nu varit ren från NA efter 3 år och 8 månader av mental tortyr. Varit utan NA nu i 4 månader och har aldrig mått bättre och ångesten över att tvingas trycka bort sina känslor är borta. Allt i NA handlar ju om att det är farligt att tänka, för då kan man hamna på banan och dö.. Jag är fri igen..
Citera
2010-07-10, 23:07
Medlem
Citat:

hoppsan! Hur har du kommit fram till att tolvsteg är det enda som funkar och att alla andra tänder på?
Citera
2010-07-11, 02:27
Bannlyst
AA/NA är kul. Minns en polare som gick på båda 2. Efteråt brukade vi mötas upp på Vasa på Odenplan och supa skallen av oss+att han körde lite fultjack .. Dom har billig bärs där innan 19:00 tror jag det är,kom man dit 18:58 och hann beställa så svepte man första och köpte en till innan klockan slog 19:00. Det va dom inte så förtjusta i.., Skön uteservering och heta servitriser.
Citera
2010-07-11, 09:21
Medlem
devotees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Källa på det fetstilta tack! Jag har nu varit ren från NA efter 3 år och 8 månader av mental tortyr. Varit utan NA nu i 4 månader och har aldrig mått bättre och ångesten över att tvingas trycka bort sina känslor är borta. Allt i NA handlar ju om att det är farligt att tänka, för då kan man hamna på banan och dö.. Jag är fri igen..

Hela meningen handlar uppenbarligen om min åsikt och erfarenhet. Jag fetstilt.
dem som inte ändrar på något i sitt liv kommer heller inte kunna sluta tända på.

Jag har inga bra erfarenheter av na, tur att du inte går dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in