2009-04-03, 10:49
[quote=kingzyz]Haha älskar titeln på denna tråd.... Så provocerande så man ler...
Är det så farligt med NA/AA? Det är väl bara skita i att gå dit, och
vägra hem med sådan inriktning. De som blir drogfria av det, gott att
det funkar på dem.
Själv så funkar det inte med NA känns inte som man passar in där....
Kramarna med okända människor var lite overkill...
Sen var det folk som gått där i 20 år och återfallit gång på gång.
Då kan man ju börja fundera på om det inte är dags att hitta
någon annan väg... Just sådana grejer känns lite sektish..
För dem det funkar - go for it![/QUOTE]
Så funkar det ju inte. För de som är oupplysta och okunniga om sektaspekten hos NA/AA, blir ju lätt offer för dem. Och för dem så blir det ett sent och onödigt jobbigt uppvaknande. Det är som religion: fattiga människor på landsbygden i afrika, det är där svenska kristna missionärer verkar. De vet vad de gör. Här är det svårare att fiska vilsna, okunniga och naiva individer.
Det som är allvarligt med AA/NA är deras falska varudeklaration. De är inte tydliga med sin religösa och sekteristiska aspekter. Vad kag vill verkar för, av ovan skäl, är just att hålla sig borta från dem och istället söka sig till den öppna och frivilliga narkomanvården. Då kan man förbli iaf den man är. AA/NA personlighetsförändrar ju människor så att de blir jobbigare och mer lögnaktiga (fast på ett annat sätt) än de var när de var knarkare. Det är iaf min åsikt, och jag har sett en del.
Är det så farligt med NA/AA? Det är väl bara skita i att gå dit, och
vägra hem med sådan inriktning. De som blir drogfria av det, gott att
det funkar på dem.
Själv så funkar det inte med NA känns inte som man passar in där....
Kramarna med okända människor var lite overkill...
Sen var det folk som gått där i 20 år och återfallit gång på gång.
Då kan man ju börja fundera på om det inte är dags att hitta
någon annan väg... Just sådana grejer känns lite sektish..
För dem det funkar - go for it![/QUOTE]
Så funkar det ju inte. För de som är oupplysta och okunniga om sektaspekten hos NA/AA, blir ju lätt offer för dem. Och för dem så blir det ett sent och onödigt jobbigt uppvaknande. Det är som religion: fattiga människor på landsbygden i afrika, det är där svenska kristna missionärer verkar. De vet vad de gör. Här är det svårare att fiska vilsna, okunniga och naiva individer.
Det som är allvarligt med AA/NA är deras falska varudeklaration. De är inte tydliga med sin religösa och sekteristiska aspekter. Vad kag vill verkar för, av ovan skäl, är just att hålla sig borta från dem och istället söka sig till den öppna och frivilliga narkomanvården. Då kan man förbli iaf den man är. AA/NA personlighetsförändrar ju människor så att de blir jobbigare och mer lögnaktiga (fast på ett annat sätt) än de var när de var knarkare. Det är iaf min åsikt, och jag har sett en del.