2009-04-02, 20:46
Citat:
Försvarsställning med skygglappar och blottade tänder? Du har aldrig sett mig arg och vill INTE se mig arg på riktigt. Jag är inte det minsta upprörd. Jag har som tidigare nämnts sagt till medlemmar på detta forum att det finns andra alternativ är 12stegsbehandling och att jag tycker att det är synd att inte missbrukare får välja, så att då sitta och säga att jag försvarar NA med skygglappar och blottade tänder tar jag som en personlig skymf.
Ursprungligen postat av rammzi
Nej, jag försväntar mig inte att du ska vara en allmäktig Buddah, absolut inte. Du är en sektmedlem och du beter dig som en sådan. I försvarställning för det du tror på, med skygglappar och blottade tänder.
NA/AA är en sekt enligt i stort sett alla kriterier, hur mycket du än skriker. Jag är ledsen för din skull, men du ska veta att jag förstår dig, jag hade reagerat likadant som du gör nu under min tid som medlem. Du läser inte, du vill inte läsa.
Jag kan potentiellt få människor som har sett NA/AA som en väg till drogfrihet att tänka på någon av alla de andra vägarna som finns där man inte behöver bli medlem i en farlig sekt.
NA/AA är en sekt enligt i stort sett alla kriterier, hur mycket du än skriker. Jag är ledsen för din skull, men du ska veta att jag förstår dig, jag hade reagerat likadant som du gör nu under min tid som medlem. Du läser inte, du vill inte läsa.
Jag kan potentiellt få människor som har sett NA/AA som en väg till drogfrihet att tänka på någon av alla de andra vägarna som finns där man inte behöver bli medlem i en farlig sekt.
Jag har ALDRIG sagt och du kan söka alla mina inlägg att NA är den enda rätta vägen då det de facto inte är det. Så varför dessa påhopp om skygglappar och blottade tänder? Vad är det som är farligt med NA? Får du inte gå ur utan att bli mordhotad? Får du inte ifrågasätta? Begär dom att du skall bo hos NA-medlemmar? Begär dom alla dina pengar? Begär dom att du skall ta avstånd från familjemedlemmar? Svara på dessa frågor och det kan du inte bortse ifrån.
Så berätta nu VAD det är som gör NA livsfarligt enligt DIG...