Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-28, 16:47
  #1
Medlem
Mvks avatar
Det finns inte många yrken jag ser ner på eller föraktar men senaste tiden har jag börjat störa mig på p-vakter nått så enormt.

Hur kan man tralla omkring hela dagarna och skriva ut böter?

Här i gbg har p-vakterna fullkomligt exploderat i antal. Jag både bor och jobbar i centrum och tycker inte dessa svin var lika många för säg 5 år sedan.
Man ser dom oavbrutet nuförtiden promenera gata upp och gata ner i innerstaden med sina vidriga gula västar och luvan eller mössan nerdragen nästan ner till halsen då dessa vidriga svin mycket väl vet med sig att det dom gör är meningslöst och äckligt vill dom inte visa sina fula ansikten.

Om jag säger så här:
Det är ingen som blir över en bot, vissa blir rent av förbannade och våldsamma.
Att vakna varje dag och veta att man ska till ett jobb som är bland dom mest hatade och meningslösa jobben i världen och fortsätta eller ens börja med detta skitjobb fattar jag inte.
Att hela tiden vara nojjig, att vandra omkring och veta att ingen tycker om det man gör och att de flesta tycker man är en fitta och fortsätta jobba fattar jag inte.
Man måste vara genuint jävligt som person har jag kommit fram till. Skadeglädje eller vrede måste dessa pack gå omkring med.

Jag får, helt ärligt, hellre socialbidrag/är hemlös än jobbar som detta.
Jag förstår att snuten gör alkokotroller, skriver ut böter osv.
Jag fattar att securitas och vaktbolag finns till, men dessa outbildade äckliga slödder, vad för nytta gör dom i samhället.


Ser att fler invandrare börjat knega som p-vakter, förr var det mest kärringar.
Vilket karriärsval, klart dom tar ju jobbet som svennarna/integrerade invandrarna inte vill ha.

så jävla förbannad.
Har velat skriva av mig i flera dagar men nu ranna bägaren över.
Om ingen "utbildar sig" (fel ord kanske) till p-vakt och om alla skiter i sina böter försvinner dessa p-vaktbolag, men det kommer ju aldrig att hända.
Citera
2009-03-28, 16:50
  #2
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
vad för nytta gör dom i samhället.

Hur i helvete skulle det se ut om folk parkera på alla möjliga och omöjliga ställen? Det hade ju inte fungerat. Parkera som en människa så slipper du böter.
Citera
2009-03-28, 16:51
  #3
Medlem
Jthunderas avatar
Oj oj... Någon fick en p-bot och är sur för att han inte får parkera som han vill. Självklart borde man får ställa bilen var som helst.
Citera
2009-03-28, 16:54
  #4
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Oj oj... Någon fick en p-bot och är sur för att han inte får parkera som han vill. Självklart borde man får ställa bilen var som helst.

Nu var det inte det som var frågan, läs rubriken.
Citera
2009-03-28, 16:54
  #5
Medlem
Bud Fluds avatar
Bitter över att ha fått en bot? Som sagts ovan, parkera som folk så slipper du böter. På vilket sätt är p-vakter meningslösa? De ser ju till att bilistpacket som tror att de äger hela stan och tror de kan parkera hur de vill beivras.
Citera
2009-03-28, 17:06
  #6
Medlem
Belldozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det finns inte många yrken jag ser ner på eller föraktar men senaste tiden har jag börjat störa mig på p-vakter nått så enormt.

Hur kan man tralla omkring hela dagarna och skriva ut böter?

Här i gbg har p-vakterna fullkomligt exploderat i antal. Jag både bor och jobbar i centrum och tycker inte dessa svin var lika många för säg 5 år sedan.
Man ser dom oavbrutet nuförtiden promenera gata upp och gata ner i innerstaden med sina vidriga gula västar och luvan eller mössan nerdragen nästan ner till halsen då dessa vidriga svin mycket väl vet med sig att det dom gör är meningslöst och äckligt vill dom inte visa sina fula ansikten.

Om jag säger så här:
Det är ingen som blir över en bot, vissa blir rent av förbannade och våldsamma.
Att vakna varje dag och veta att man ska till ett jobb som är bland dom mest hatade och meningslösa jobben i världen och fortsätta eller ens börja med detta skitjobb fattar jag inte.
Att hela tiden vara nojjig, att vandra omkring och veta att ingen tycker om det man gör och att de flesta tycker man är en fitta och fortsätta jobba fattar jag inte.
Man måste vara genuint jävligt som person har jag kommit fram till. Skadeglädje eller vrede måste dessa pack gå omkring med.

Jag får, helt ärligt, hellre socialbidrag/är hemlös än jobbar som detta.
Jag förstår att snuten gör alkokotroller, skriver ut böter osv.
Jag fattar att securitas och vaktbolag finns till, men dessa outbildade äckliga slödder, vad för nytta gör dom i samhället.


Ser att fler invandrare börjat knega som p-vakter, förr var det mest kärringar.
Vilket karriärsval, klart dom tar ju jobbet som svennarna/integrerade invandrarna inte vill ha.

så jävla förbannad.
Har velat skriva av mig i flera dagar men nu ranna bägaren över.
Om ingen "utbildar sig" (fel ord kanske) till p-vakt och om alla skiter i sina böter försvinner dessa p-vaktbolag, men det kommer ju aldrig att hända.

Så låter det tills någon "tagit din p-plats", då kommer vrålen om "ingen jävla ordning", "borde vara spöstraff på det här". Ditt raljerande påminner mig om tiraderna karaktären Gösta från Lasse Åbergs "Sällskapsresan" vrålar ur sig. Lär dig parkera som folk och tänk på blodtrycket. :)
Citera
2009-03-28, 17:09
  #7
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Flud
Bitter över att ha fått en bot? Som sagts ovan, parkera som folk så slipper du böter. På vilket sätt är p-vakter meningslösa? De ser ju till att bilistpacket som tror att de äger hela stan och tror de kan parkera hur de vill beivras.

Det handlar ju inte alls om att skapa ordning i trafiken det kommer som en bonus längre ner på listan, det handlar om dra in så mycket pengar som möjligt.

Bötesbeloppen är omänsligt höga, folk får ibland böter trots att dom parkerat rätt osv. Det är en business.

Ställ dig på en 10minuters-parkering och se om du inte kan få in 3-4000kr på en kvart. klart folk är lite sena ut och givetvis blir dom lappade.
Det är det jag stör mig på + att jag tror att p-vakter får utlopp för sina aggressioner i jobbet genom att jävlas.

En bot skiter jag i, dom betalar jag inte ändå, inte min bil.
Citera
2009-03-28, 17:12
  #8
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belldozer
Så låter det tills någon "tagit din p-plats", då kommer vrålen om "ingen jävla ordning", "borde vara spöstraff på det här". Ditt raljerande påminner mig om tiraderna karaktären Gösta från Lasse Åbergs "Sällskapsresan" vrålar ur sig. Lär dig parkera som folk och tänk på blodtrycket.

Varför skulle nån ta min p-plats?
Har privat parkering.
Citera
2009-03-28, 17:12
  #9
Medlem
Du har helt rätt min vän. Dagens system är djävulens påfund.
Nu är jag inte emot att det finns parkeringsvakter, tvärtom. de måste finnas för att det inte skall bli fullkomligt kaos.
Problemets kärna är att parkeringsvakter inte finns för att hålla ordning och tillse att var och en har möjlighet att hitta en parkering. Ja du läste rätt. Parkeringsvakter finns för att dra in pengar till sin uppdragsgivare (kommun/parkeringsbolag)

Pratade med en gammal bekant som nu läser till just parkeringsvakt. På hennes praktik besökte de en gata med 10min parkering. Intill parkeringarna låg ett antal caféer. Min bekant blev instruerad att gömma sig bakom ett hörn och klocka alla bilar. Därför att om hon hade visat sig hade bilägarna bara lämnat cafét och kört iväg.
Vissa kan ju tycka att om man ställer sig längre än anvisad tid får man skylla sigsjälv. Och i viss mån håller jag faktiskt med.
Om vi då går tillbaka till frågeställningen varför parkeringsvakter finns? - "Jo för att möjliggöra att hitta parkeing" Hade det inte då inte varit bättre att som parkeringsvakt visa sig för att få bilägarna att flytta sina bilar, vilket gör det möjligt för folk att faktiskt kunna få en parkering? Nej det gör man inte därför att man alltid prioriterar böter framför all annan diplomatiskt lösning på problemet.
Därav bespottar jag det yrket.
Citera
2009-03-28, 17:12
  #10
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
.........

Jag tar för givet att du aldrig varit utomlands i länder där parkeringsanarki råder och försökt göra något vettigt, som tex ta dig fram på trottoaren med rullstol eller barnvagn. Eller för den delen kört bil i dessa länder och fått din bil instängd av imbecilla idioter som parkerar hur som helst.

Hade du haft en smula mer kunskap, empati och förmåga till omvärldsanalys hade du gått ner på knä och tackat gud att vi har ett något sånär fungerande system i Sverige, och insett att de stackars satar som jobbar som parkeringsvakter och får stå ut med grottmongos som dig, snarare borde hyllas.
Citera
2009-03-28, 17:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag tar för givet att du aldrig varit utomlands i länder där parkeringsanarki råder och försökt göra något vettigt, som tex ta dig fram på trottoaren med rullstol eller barnvagn. Eller för den delen kört bil i dessa länder och fått din bil instängd av imbecilla idioter som parkerar hur som helst.

Hade du haft en smula mer kunskap, empati och förmåga till omvärldsanalys hade du gått ner på knä och tackat gud att vi har ett något sånär fungerande system i Sverige, och insett att de stackars satar som jobbar som parkeringsvakter och får stå ut med grottmongos som dig, snarare borde hyllas.


ääh skitsnack. Problemet idag ligger i att parkeringsvakternas främsta uppgift är att dra in pengar i form av böter till sina uppdragsgivare. Det behöver faktiskt inte bli parkeringsanarki bara för att man löser problemen på ett mer diplomatiskt sätt.
Citera
2009-03-28, 17:19
  #12
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag tar för givet att du aldrig varit utomlands i länder där parkeringsanarki råder och försökt göra något vettigt, som tex ta dig fram på trottoaren med rullstol eller barnvagn. Eller för den delen kört bil i dessa länder och fått din bil instängd av imbecilla idioter som parkerar hur som helst.

Hade du haft en smula mer kunskap, empati och förmåga till omvärldsanalys hade du gått ner på knä och tackat gud att vi har ett något sånär fungerande system i Sverige, och insett att de stackars satar som jobbar som parkeringsvakter och får stå ut med grottmongos som dig, snarare borde hyllas.

ehh, ok. "grottmongos"?
Hör på dig att du är kvinna och inte har bil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback