Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-12, 19:35
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Hatar biljettkontrollanter på spårvagnar och bussar mer än p-vakter. Men jag åker ju ifs bara kollektivt men iallafall. Deras jobb är lika meningslöst och kollektivtrafik borde vara gratis.

Om man betalar för sin parkering och för sin kollektivtrafik så är ingetdera yrkesgrupperna något problem. Så länge det inte är beslutat att det ska vara gratis så är det inte gratis.

Om jag tycker skatten ska vara noll kan jag inte bara strunta i att betala skatt, tycker jag det borde vara vänstertrafik kan jag inte bara välja att köra på vänster sida.

Det är ingen politisk manifestation att strunta i att betala kollektivtrafik lika lite som det är en manifestation att köra på fel sida eller strunta i skatten.
Citera
2024-01-12, 23:00
  #266
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Har velat skriva av mig i flera dagar men nu ranna bägaren över.
Om ingen "utbildar sig" (fel ord kanske) till p-vakt och om alla skiter i sina böter försvinner dessa p-vaktbolag, men det kommer ju aldrig att hända.

Det är inte svårt att parkera korrekt. Just parkeringsvakterna anser jag är oviktiga, alltså ej idé vara arg på dessa. Jag kan hålla med om att vakter av olika slag är ofta personer med kontrollbehov, vilka ofta har andra mindre smickrande personlighetsdrag. Dessa lever ofta ett själsligt fattigt liv.
Citera
2024-01-13, 09:10
  #267
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är inte svårt att parkera korrekt. Just parkeringsvakterna anser jag är oviktiga, alltså ej idé vara arg på dessa. Jag kan hålla med om att vakter av olika slag är ofta personer med kontrollbehov, vilka ofta har andra mindre smickrande personlighetsdrag. Dessa lever ofta ett själsligt fattigt liv.

Det ligger faktiskt något i det du skriver.

För en del år sen hade jag nog käftat lite emot men nu mera vet jag bättre.

De som blir p-vakter men lägger av inom säg något år efter att de sysslat med detta, främst de som kört kommunalt, är i större majoritet "bättre" människor än de som fortsätter år efter år.

Jag har aldrig varit 100% renodlad p-vakt, utan hanterat och delvis än idag gör inom mitt yrke som väktare, det då och då när så jag bör eller måste.

Och det finns ingen charm eller prestige i detta, tvärtom är det oftast (om dock än nödvändigt) att bestraffa folk som inte kan eller förstår eller skiter i vad de gör.

De flesta som jag lärt känna under mina 20+ år inom det här har något behov av att sätta sig över andra, kontrollbehov och mindre smickrande personlighetsdrag - absolut... kanske är det just därför där många inser vilket jävla mög jobbet är egentligen och att man knappast vill vara en sådan person.

Jag vet fortfarande en del som sysslar med detta "helhjärtat" och de har knappast blivit friskare med åren... deras attityd och arbetsmetoder är något alldeles extra - som minst sagt bidrar till att fortsätta att hålla "myten" igång om att p-vakter är vidriga människor rakt igenom...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback