Citat:
Ursprungligen postat av
Zelda77
Sorry, men tyvärr har du fel. Som jag skrev i ett tidigare inlägg är jag varken fan av Anna Book eller Pernilla Wahlgren. Men det kanske är svårt att läsa innantill.
Tycker man hemskt illa om en offentlig person är det ingen som tvingar en att följa dennas uppträdande i tv, tidningar och sociala media. Man kan välja själv.
Jag håller också med om att våldtäkten var en hemsk händelse, men det ska i första hand sonen stå till svars för.
Och hur många här på Flashback verkar inte vara elaka människor som beter sig otrevligt?
Det handlar inte om att var "fan" av dessa damer som artister, och visst kan man ogilla båda. Men att jämföra dem tyder på dåligt omdöme!
Vad man än tycker om Pernilla Wahlgren, så har hon varit artist på riktigt! Hon har ensam försörjt 4 barn, bott i bra bostadsområden och sett till att alla barnen kan dra in pengar för egen maskin.
Våldtäkten är vidrig, och ett kvitto på dåligt eller obefintligt föräldraskap. När Anna Book och Stolledano knullar på ICA Maxis toalett, bland alla bakterier och virus, och annat smuts, och samtidigt handlar mat så är det äckligt och omdömeslöst. Visar på samma bristande impulskontroll som en våldtäktsman har när det kliar i könsorganen.
Att gå ut offentligt med att man knullar i tid och otid visar också på vilka signaler man sänder sina barn.
Att påstå att barn inte är föräldrarnas ansvar är idioti och ett hån mot alla andra föräldrar som tar ansvar för sina barn och hur de utvecklas. I Anna Books fall är sonen förlorad, bortom all räddning, då insatser från soc eller en våltäktsdom inte biter på henne och hennes eländige karlslok. Någon borde se till att sonen slutar flina!
Att kalla våldtäkten mot ett barn som en hemsk händelse visar att du är för korkad för att förstå vad som händer i Sverige och hur media normaliserar det triviala på bekostnad av "riktiga" nyheter. Anna Book är så fejk en människa kan bli, och allt media skriver om henne är
fejk news som vi medborgare nu ska fokusera på, i stället för att bli förbannade när vi ser hur hon får ta plats i det som kallas för spalter i tidningar.