2017-08-22, 23:13
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Om det gavs STIM-pengar för korkade uttalanden sinnessjukt beteende och livsfarligt BMI, skulle Anna ha varit multimiljonär för länge sedan...
Citera
2017-08-23, 01:24
Medlem
Idag är det väl dags att tävla om hemmapriset? Herr Bock bör ha jobbat hårt och intensivt hela natten då hans påle är fru Books bästa bantningsredskap. Mycket spännande och vad som ska hända härnäst blir intressant? Blir det bullar och kakor med puddingar och allt som hör till det goda livet? Eller kommer hon fortsätta sitt sunda liv med diet och skönhetsförvandlingar till oigenkännlighet? Finns som sagt inte mycket kvar att justera och då är det väl blekningen bak som återstår om den inte redan är klar? Kanske dags att korta av nätet runt magen då bokfläsket minskat till midjemått 65 cm? Detta lär ju ta stor plats och borde ha vikts några vändor vid det här laget eller slingrat in sig bland tarmarna? Vore kul om någon läkare läste här och kunde svara hur det går till med magnätet? Eller om någon flaschbackare också har ett nät som håller ihop magsäcken?
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-23 kl. 01:34.
Citera
2017-08-23, 01:57
Medlem
Gnomegirls avatar
Det vore kul om någon trollade henne och erbjöd en plats i Paradise Hotel eller liknande.
Så egenkär som hon är skulle hon bergis droppa "sin älskade fina familj" som en het potatis. "Mamma älskar er alla, men det här är för karriääären."
Och mesmaken står med vaktmössan i handen och skrapar med foten: "Ja, Selma lilla..."

Eller vad tror ni, skulle hon sätta sin "karriär" före sin fiina familj? Själv tror jag faktiskt det.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2017-08-23, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Det vore kul om någon trollade henne och erbjöd en plats i Paradise Hotel eller liknande.
Så egenkär som hon är skulle hon bergis droppa "sin älskade fina familj" som en het potatis. "Mamma älskar er alla, men det här är för karriääären."
Och mesmaken står med vaktmössan i handen och skrapar med foten: "Ja, Selma lilla..."

Eller vad tror ni, skulle hon sätta sin "karriär" före sin fiina familj? Själv tror jag faktiskt det.

MVH/Gnomegirl.

hon hade åkte direkt " stöttad av sin fiiiina familj"
Citera
2017-08-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl

MVH/Gnomegirl.

Vem vet. Jag skulle dock kunna tänka mig att hon skulle passa i dokusåpor som en nordisk Celebrity Big Brother eller liknande. Eller varför inte Farmen? Men Paradise Hotel...
Citera
2017-08-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det måste svida ordentligt för Book att inte ha fått frågan. Frågan har hon garanterat inte fått, då hade hon tackat JA direkt och dessutom inte pikat TV4 såhär. Tacka fan för att de inte vill ha med henne, hon är helt oberäknelig. Ingen vet, eller vill veta, vad hon är kapabel till där. Dessutom inte släppt en studioalbum på över 20 år, då var det någon engelskspråkig flopp.

Alla de andra hade fått sjunga ABC som en kör och... sedan hade programmet varit slut efter 5 minuter. Alternativt hade Book hållit låda, gråtit, skrikit, pratat om Arga Snickaren, Biggest Loser och Fångarna på fortet och resten av artisterna hade lämnat bordet en efter en.

Samma med Stjärnorna i slottet i SVT, det är väl ett annat program som hon skulle gå över lik för att få vara med i. För att inte tala om att få leda något eget program, t.ex. Allsång på Skansen, vara julvärd o.s.v. Alltså sådant som hon BORDE få göra utan omsvep (om man frågar henne själv )

Och det där med att ha resten av sitt liv på sig med att jaga drömmar och uppnå mål, det har hon visserligen rätt i. Men tiden tickar och gäller det musiken så ÄR det kört. För att än idag kalla sig artist är det mycket snack och lite verkstad. Ett album på engelska för över 20 år sedan, annars hade hon sin peak för drygt 30 år sedan. Inte mycket till ny musik sedan mitten av 80-talet. Så för hennes skull hoppas jag att drömmar och mål inte inkluderar musik, det är nog dags för henne att vända blad och långt om länge, några decennier för sent, gå vidare i livet. Inte köra ABC på Harrys någon gång om året, jaga löpsedlar och vara med i tjockis-tv.
För ett par år sen så bevisade hon iaf att hon inte alls var bitter över att inte fått komma med i Så mycket bättre: http://ng.se/node/283375/om-nojesguiden

"Det finns MINST 31 låtar att välja på!" ( !!! )
Senast redigerad av aloc 2017-08-23 kl. 10:48. Anledning: förtydliga sarkasm
Citera
2017-08-23, 11:46
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
För ett par år sen så bevisade hon iaf att hon inte alls var bitter över att inte fått komma med i Så mycket bättre: http://ng.se/node/283375/om-nojesguiden

"Det finns MINST 31 låtar att välja på!" ( !!! )

Du glömde ju skriva ut hela meningen: "& PÅ det så finns det 8 ST Låtar som jag skrivit själv ......."

Då är vi tillbaka till frågan varför hon inte dels tar fram de 8 låtarna samt börjar att skriva eget låtmaterial så att hon får fart på musikkarriären igen. Vi kom väl fram till tidigare i tråden att hon studerat i musikklass så hon bör ju har åtminstone grunderna i musikteori och kanske i att spela något instrument så varför pluggar hon inte Musikproduktion så att hon kan försörja sig inom musiken?
Tex kan hon plugga hos Musikmakarna i Örnsköldsvik som har en mycket bra utbildning, några av de kompositörer som ställer upp i Melodifestivalen har pluggat hos dem.

https://www.musikmakarna.se/sv

Citat:
Om utbildningen

Allt börjar med en bra låt!
Musikmakarna kom till utifrån en idé och direkt uppmaning från musikbranschen, då Marie Ledin och Joakim Bergman från Stockholm uttryckte ett behov av fler låtskrivare för att utvecklingen av ”det svenska musikundret” skulle säkerställas. Ulla Sjöström, skolans rektor, skrev fram konceptet ”Musikmakarna” och grundade 1998 i nära samarbete med Joakim Bergman, Frank Ådahl och svensk musikbransch, landets första yrkesinriktade låtskrivarutbildning. Idag arbetar Musikmakarna över hela världen och framgångarna avlöser varandra.

allt börjar med en bra låt...

Musikmakarna har som mål att utveckla framtidens låtskrivare i såväl Sverige som internationellt. Med många års erfarenhet som utbildare samarbetar vi idag med de mest namnkunniga musikförlagen över hela världen.

Citat:
Ledningsgrupp

ORDFÖRANDE: Peo Nylén, Creative Director, Cosmos Music Publishing, Stockholm

Lisa Cronstedt, Marknads- och Kommunikationschef på IFPI, Svenska gruppen, Stockholm

Jessica Brandt, A&R, Universal Music publishing, Stockholm

Anette Hökengren, General Manager & Director, Film TV & Advertising, Sony/ATV Music Publishing Scandinavia, Stockholm

Niclas Molinder, låtskrivare och musikproducent, Redfly, Örebro

Daniel Jäger, Rightsholder Relations Manager, STIM, Stockholm

Dan Alkenäs, Head of the Department of Music and Art, Linnaeus University, Växjö/Kalmar

Karin Welden, Copyright Manager, BMG Chrysalis Rights Managment AB, Stockholm

Gustaf Grefberg, Senior Sound Designer, Hazelight AB

Martin Eklöv, musiker, musiklärare vid Nolaskolan, Örnsköldsvik

Studeranderepresentant åk 1, adjungerad

Studeranderepresentant åk 2, ordinarie ledamot

Ulla Sjöström, rektor och utbildningschef Musikmakarna
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-08-23 kl. 11:48.
Citera
2017-08-23, 12:04
Medlem
tomibollen_2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kan man registrera sig till STIM och få pengar även om man inte är medförfattare till låten utan bara sjunger dem?

Det går faktiskt, men det hänger på den som skrivit låten. Spelar man in en låt
med ett band t.ex så kan de andra musikerna få en liten del av kakan.
Så har jag gjort med de låtar som jag får Stimpengar för, 75% till mig sen
får resten dela på 25%. Hade Anna vart (smart) eller haft en smart manager, så
skulle hon begärt att få del av kakan och antagligen fått det. Men n kollar man
Stim så står hon inte med på vare sig ABC, Killsnack eller någon annan inspelning som hon gjort.
Citera
2017-08-23, 12:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomibollen_2
Det går faktiskt, men det hänger på den som skrivit låten. Spelar man in en låt
med ett band t.ex så kan de andra musikerna få en liten del av kakan.
Så har jag gjort med de låtar som jag får Stimpengar för, 75% till mig sen
får resten dela på 25%. Hade Anna vart (smart) eller haft en smart manager, så
skulle hon begärt att få del av kakan och antagligen fått det. Men n kollar man
Stim så står hon inte med på vare sig ABC, Killsnack eller någon annan inspelning som hon gjort.

Aha, tack för att du förklarade hur det fungerar
Citera
2017-08-23, 12:44
Medlem
Apropå så mkt bättre och Anna Book så har jag ett svagt minne om att hon blev erbjuden en plats då Salem al Fakir hoppade av i sista sekund inför första säsongen men produktionsbolaget drog tillbaka sitt erbjudande efter att Anna tackade ja. Någon annan som minns detta eller har jag fantiserat ihop historien
Citera
2017-08-23, 13:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Apropå så mkt bättre och Anna Book så har jag ett svagt minne om att hon blev erbjuden en plats då Salem al Fakir hoppade av i sista sekund inför första säsongen men produktionsbolaget drog tillbaka sitt erbjudande efter att Anna tackade ja. Någon annan som minns detta eller har jag fantiserat ihop historien

Kollade lite och så här står det:
https://nyheter24.se/noje/kandisar/5...-mycket-battre

Citat:
Inte tillfrågad
Anna tycker det är förkastligt att hon inte blev tillfrågad om att medverka i TV4:s Så mycket bättre. Hon förklarar att folk dömer henne på förhand, att hon musikaliskt har mycket att tillföra.

Matilda Snöwall, exekutiv producent för Så mycket bättre, utesluter inte att Anna Book kan komma att tillfrågas i framtiden.
– Vi hoppas på fler säsonger och fler artister. Och då är det möjligt att det kan bli hon. Men jag vill inte gå in på någon specifik säsong.
Men samtidigt är konkurrensen om de åtråvärda platserna hård.
– Det är naturligtvis väldigt roligt att många artister vill vara med i programmet.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-08-23 kl. 13:39.
Citera
2017-08-23, 13:57
Medlem
"Så glad att ni mitt i mitt lilla kaos🙈 bidrar till att jag iallafall får känna mig Så mycket bättre 😍 förstod ni den piken @tv4 ??? 😂 Hur som helst....jag har ju resten av mitt liv på mig, att jaga mina drömmar & uppnå mina mål💪🏽🔥❤️ Så jag lyssnar & litar på mitt hjärta & min kropp. Puss puss till alla fina människor som ger mig såååååå mycket kärlek, stöd & pepp på många olika sätt"

Utdrag från hennes instagraminlägg nyligen.. nu börjar hon pumpa för att komma med i så mycket bättre igen hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in