2017-08-10, 00:03
Medlem
Att skvallra är ok, om än kanske inte alltid så snyggt (men detta är ändå ett skvallerforum). Att driva en lynchmobb, där det hetsas om att sabotera familjens möjligheter till försörjning och rena olagligheter mm, det är något helt annat.
Att bojkotta annonsörer osv - helt ok. Men att uppmana till att sätta upp lappar runt familjens bostad, klottra vid bostaden osv, det är inte ett friskt beteende.

Antonio har betett sig som ett svin, och kanske beror det på att Anna är en urusel morsa (vad vet jag?). Sättet hon har hanterat våldtäktsoffret och vittnen på sitt Instagram är helt åt helvete. Men skriv om det isf.
Att ge sig på dotterns arbetsgivare och stället där Anna rider osv, det tyder starkt på att man själv inte mår så bra.
Att Anna har en verklighetsuppfattning som inte delas av de flesta andra, det är vi nog alla överens om. Men det ursäktar inte det beteende som några i tråden nu visar prov på.

När jag läste om Annas IKEA-debacle, hennes "homemade pasta", hårsnodden som fastnade så olyckligt att hon tvingades sitta hos frissan i åtta timmar, att hon förföljdes av en stalker så att polishelikoptrar tvingades hovra över hennes hem mm, ja då skrattade jag så jag hade träningsvärk i magmusklerna dagen efter.
Hennes gråtfest efter Arga snickaren, hennes bitterhet över att inte få vara med i Så mycket bättre, och att hon jämför sig med världsartister, det bidrar också till skrattanfall.
Men att läsa en del av inläggen som har skrivits här i tråden den senaste tiden, det ger en jävlig dålig smak i munnen.

Vill man diskutera Annas tillkortakommanden som mamma - fine. Vill ni kartlägga familjens förekomst hos Kronofogden - gör det. Vill man diskutera sonens brott, så kan man med fördel göra det i ABoK. Men att själv bete sig som ett svin bara för att medlemmar i familjen Book gjort det, det tyder på avsaknad av självrespekt.

Vad vill ni uppnå? Att familjen står utan all möjlighet att försörja sig? Att de inte ska kunna bo kvar i sin bostad? Att Antonios alla möjligheter till ett bättre liv grusas? Att Anna tar livet av sig? När är ni nöjda?
Ja, familjen Toledano Book är inte helt friska. Vilken är er ursäkt?
Citera
2017-08-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig
Bara den i bilen. Inte den där hon tränar.

Hahaa ja, Roberto ställde frågor. Han känns....galet omogen.
(Sonen skrev en kommentar om att han skulle komma hem kl. 1. Eehm, bra ställe att kommunicera DET på med tanke på att folk vet vart dom bor men ja, det påvisar bara att det inte finns något konsekvenstänk där öht.)

Förlåt, läste jag rätt? Får sonen som våldtagit ett barn och blev dömd för mindre än en vecka sedan vara ute till klockan 01?
Hade det varit min unge så hade det varit utegångsförbud bra länge och bara utgång när det var skola. Jag hade punktmarkerat mitt barn och haft honom hemma.

Hon har inte lärt sig något av sonens dumheter. Det är bara frågan om NÄR han gör något olagligt igen och inte OM.
Citera
2017-08-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Att skvallra är ok, om än kanske inte alltid så snyggt (men detta är ändå ett skvallerforum). Att driva en lynchmobb, där det hetsas om att sabotera familjens möjligheter till försörjning och rena olagligheter mm, det är något helt annat.
Att bojkotta annonsörer osv - helt ok. Men att uppmana till att sätta upp lappar runt familjens bostad, klottra vid bostaden osv, det är inte ett friskt beteende.........massa mer välskriven text.............................................. ....................

Bra skrivet, håller med fullt ut !

Helt okej att skratta åt henne, hon är verkligen helt makalös i sina klavertramp. Men där går gränsen !
Citera
2017-08-10, 00:34
Medlem
Citat:
Att bojkotta annonsörer osv - helt ok. Men att uppmana till att sätta upp lappar runt familjens bostad, klottra vid bostaden osv, det är inte ett friskt beteende.

Antonio har betett sig som ett svin, och kanske beror det på att Anna är en urusel morsa (vad vet jag?). Sättet hon har hanterat våldtäktsoffret och vittnen på sitt Instagram är helt åt helvete. Men skriv om det isf.
Att ge sig på dotterns arbetsgivare och stället där Anna rider osv, det tyder starkt på att man själv inte mår så bra.
Att Anna har en verklighetsuppfattning som inte delas av de flesta andra, det är vi nog alla överens om. Men det ursäktar inte det beteende som några i tråden nu visar prov på.

När jag läste om Annas IKEA-debacle, hennes "homemade pasta", hårsnodden som fastnade så olyckligt att hon tvingades sitta hos frissan i åtta timmar, att hon förföljdes av en stalker så att polishelikoptrar tvingades hovra över hennes hem mm, ja då skrattade jag så jag hade träningsvärk i magmusklerna dagen efter.
Hennes gråtfest efter Arga snickaren, hennes bitterhet över att inte få vara med i Så mycket bättre, och att hon jämför sig med världsartister, det bidrar också till skrattanfall.
Men att läsa en del av inläggen som har skrivits här i tråden den senaste tiden, det ger en jävlig dålig smak i munnen.

Vill man diskutera Annas tillkortakommanden som mamma - fine. Vill ni kartlägga familjens förekomst hos Kronofogden - gör det. Vill man diskutera sonens brott, så kan man med fördel göra det i ABoK. Men att själv bete sig som ett svin bara för att medlemmar i familjen Book gjort det, det tyder på avsaknad av självrespekt.

Vad vill ni uppnå? Att familjen står utan all möjlighet att försörja sig? Att de inte ska kunna bo kvar i sin bostad? Att Antonios alla möjligheter till ett bättre liv grusas? Att Anna tar livet av sig? När är ni nöjda?

Vad hände på Ikea? Och med hårsnoddar?
Citera
2017-08-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Vad hände på Ikea? Och med hårsnoddar?
Snabb IKEA-resumé:
Anna och Roberto åkte till IKEA inför julen. De bestämde sig för att äta där, och Anna passade på att ta en bild i matkön, och la upp den på Instagram. Där försökte hon göra sig lustig över den fattiga pöbeln, som inte hade råd att äta julbord någon annanstans än på IKEA.
Reaktionerna lät inte vänta på sig. Annas följare blev rasande (ok, Susanne Wollter kanske inte blev det). Då backade Anna, och raderade bilden. Hon påstod att hon hade glömt telefonen i bilen under IKEA-besöket. Någon hade brutit sig in i bilen och snott telefonen, hackat sig in i den, gått in på IKEA och tagit en bild på matkön, skrivit det elaka inlägget och postat på hennes Instagram, för att sedan lägga tillbaka telefonen i bilen och låsa bildörren.
(Detta finns omnämnt i den här tråden, och på andra ställen på nätet)
Edit: Revolutions har tidigare gjort en ännu bättre sammanfattning.

När det gäller hårsnodden, så kan du läsa om det i Annas blogg (jag skrev åtta timmar, men det var visst bara fem, ber om ursäkt).
Andra som skrev om det var t.ex. Dagens Media och Aftonbladet.
Senast redigerad av DilsNacke 2017-08-10 kl. 01:06.
Citera
2017-08-10, 01:05
Medlem
Citat:
Snabb IKEA-resumé:
Anna och Roberto åkte till IKEA inför julen. De bestämde sig för att äta där, och Anna passade på att ta en bild i matkön, och la upp den på Instagram. Där försökte hon göra sig lustig över den fattiga pöbeln, som inte hade råd att äta julbord någon annanstans än på IKEA.
Reaktionerna lät inte vänta på sig. Annas följare blev rasande (ok, Susanne Wollter kanske inte blev det). Då backade Anna, och raderade bilden. Hon påstod att hon hade glömt telefonen i bilen under IKEA-besöket. Någon hade brutit sig in i bilen och snott telefonen, hackat sig in i den, gått in på IKEA och tagit en bild på matkön, skrivit det elaka inlägget och postat på hennes Instagram, för att sedan lägga tillbaka telefonen i bilen och låsa bildörren.
(Detta finns omnämnt i den här tråden, och på andra ställen på nätet)

När det gäller hårsnodden, så kan du läsa om det i Annas blogg (jag skrev åtta timmar, men det var visst bara fem, ber om ursäkt).
Andra som skrev om det var t.ex. Dagens Media och Aftonbladet.

Tack, detta har jag missat! Hmmm jomenvisst det händer ju ofta att man utsätts för en sådan händelse som det med telefonen ...
Ska googla hårsnodden...
Tack igen
Citera
2017-08-10, 01:06
Medlem
MoaLjungs avatar
Så hon var ett as redan innan sin förvandling. Trist.
Citera
2017-08-10, 01:15
Medlem
hittade detta när jag letade ikea grejen, ber om ursäkt om det redan finns här men scrolla neråt en bit så ser ni inlägget att Anna gått 1,2 mil på exakt en timme 🤣🤣🤣

http://transfrans1.rssing.com/chan-1...5/all_p34.html
Citera
2017-08-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
hittade detta när jag letade ikea grejen, ber om ursäkt om det redan finns här men scrolla neråt en bit så ser ni inlägget att Anna gått 1,2 mil på exakt en timme 🤣🤣🤣

http://transfrans1.rssing.com/chan-1...5/all_p34.html
Ja, det har också fått mig att ligga i skrattkramper.
Varför är hon inte med i OS-laget i gång, är den stora frågan!
Citera
2017-08-10, 01:26
Medlem
TramsFrans är f.ö. en riktig guldgruva om man vill få en sammanfattning på Anna Books diverse galenskaper.
Citera
2017-08-10, 01:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Skulle du lite mer konkret kunna peka på var P944 och KIBy smutskastar och förtrycker våldtäktsoffer, och försvarar/skyddar våldtäktsmän?
Av ren nyfikenhet skulle jag även vilja veta hur du tagit fram din statistik som visar på "95% av Flashback".

PS
Du vet att det är skillnad mellan presenterar och representerar, va?

Ni påstår att det är att gå för långt att ta avstånd från hennes smutskastning av våldtäktsoffer och hennes son vidringa handlingar.

Fattar inte hur ni kan tycka det är okej
Citera
2017-08-10, 07:03
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Följt denna tråd sedan den skapades, många skratt har den gett mig + än mer wtf stunder...den senaste dagarna har den börjat spåra ur en massa rätt underliga inlägg. Sonens brott avhandlas i ABK, risken finns att en av de roligaste trådarna på FB stängs om detta fortsätter. Den äldsta dottern kan kanske får en egen tråd i denna avdelning istället....?

Fokus tycker jag bör vara på Anna`s: gråtattacker, spruckna naglar, hennes storhetsvansinne, hennes enastående karriär, hennes makalöst saftiga och goda recept, hennes OS planer i gång, hennes spruckna magar, hennes IG..... ja listan kan göras rejält lång.

Förminskar inte hennes "fantastiska" försök/insats(er) till damage control, och absolut inte hennes sons vidriga brott. Anna är en officiell person (av något slag), om henne är det OK att skvallra och håna när det är befogat.

Alla i hennes sons umgängeskrets, skola, föräldrar m fl vet vad fanskapet har gjort. Förstör inte denna tråd, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in