2017-08-09, 14:35
Medlem
Tror detta mailande kan ha motsatt verkan någon journalist vill skriva något om näthat och då är detta drev ett utmärkt upplägg, naturligtvis tar det inte med hela bilden utan Tunnan hulkar loss och talar om att familjen skött det på ett utmärkt sätt men att de möts av hat och sitter hemma i husarrest.
Citera
2017-08-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Tror detta mailande kan ha motsatt verkan någon journalist vill skriva något om näthat och då är detta drev ett utmärkt upplägg, naturligtvis tar det inte med hela bilden utan Tunnan hulkar loss och talar om att familjen skött det på ett utmärkt sätt men att de möts av hat och sitter hemma i husarrest.

Men en hel del av victim-blamingen finns fortfarande kvar på Anna Books Instagram och den är sannerligen varierad:

Våldtäkt = Dum sak man gör någon gång i livet
Dömd för våldtäkt men INTE en våldtäktsman.
Det är flickans föräldrars fel.
Det är lika synd om både offer och förövare.
Flickan ville bara ha pengarna.
Det verkliga problemet är alkoholen.
Det var flickans eget fel för hon var full och för hon var DELAKTIG i våldtäkten.
Det dömdes som våldtäkt bara för att hon var under 15.

Alla kommentarer är så klart inte gjorda av Anna Book själv, men hon väljer vad hon gillar och vad hon låter stå kvar, plus att hon uppmuntrar victim-blamingen och inledde den.
Citera
2017-08-09, 14:52
Medlem
Fettot Annas totala haveri och katastrofala hantering av Antonios dom för våldtäkt av barn hade kunnat undvikas genom att vara genuin och inse att man gjort misstag som bör rättas till. Som ni vet är jag en stor beundrare av fettot Anna, hhahahhahahhahah, och har därför tagit jobbet som hennes pressekreterare:-)

Jag har skrivit ihop det som Anna skulle ha gjort från första början

PRESSMEDDELANDE FRÅN ANNA BOOK

Kära vänner,

Det här är väldigt svårt att skriva. Under en längre tid har jag och resten av familjen haft stora problem. Vi har kämpat på och försökt se framåt. Men nu går det inte längre. Vi behöver ta en paus, lämna Sverige under en tid och försöka prioritera på rätt saker. Vi måste göra det vi skulle ha gjort för många år sedan, nämligen att sätta familjen först.

Som ni förstår från all uppmärksamhet i media så har vi haft enorma problem med vår son Antonio. Trots sin unga ålder har han under flera år haft problem med olika slags brott där både polis och sociala myndigheter varit inkopplade. Antonios problem kulminerade 2016 med den katastrofala händelsen som involverade en minderårig flicka. Antonio dömdes för ett par månader sedan för våldtäkt mot barn i Solna Tingsrätt. Domen överklagades till Hovrätten men även där dömdes Antonio för våldtäkt mot barn.

Vi har två döttrar och blotta tanken på att de skulle bli våldtagna är för hemskt för att ens tänka på. Vår son har utfört ett hemskt brott mot en minderårig flicka. Det är väl för sent för ursäkter men hela familjen Toledano Book vill ödmjukast be det unga offret och hennes familj om ursäkt.

Antonio har gjort sitt livs största misstag, något som kommer fördölja honom livet ut. Men det är inte Antonio som är problemet. Det är jag och Roberto som bär ansvaret. Det är väldigt svårt och pinsamt men vi måste rannsaka oss själva och inse att vi har inte gett Antonio det stöd han behöver. Vi har inte lagt ned nog med tid på hans skolgång, vilka vänner han umgås med eller var han har befunnit sig. Vi har trott och hoppats att saker skulle ordna sig med tiden. Tyvärr får nu Antonio nu ta kosekvenserna för att vi ej guidat honom rätt i livet och inte lärt honom vad som är rätt och fel. Det är inte lätt att inse att man svikit sitt barn men så är det tyvärr.

Antonio har inte alltid varit ett enkelt barn att uppfostra. Han har drag av ADHD som ibland kräver mer tålamod än vi orkat med. Vi skulle för länge sedan ha sökt professionell hjälp som föräldrar för att hitta den rätta blandningen av disciplin, ansvar, frihet och kärlek. Men det gör vi nu. Innan skolstarten lämnar familjen Sverige för vistelse utomlands i lugn och ro.

Det är idag svårt att fokusera på familjen när man konstant ska vara uppkopplad. Vi har därför tagit beslutet att omedelbart stänga ned mitt Instagram, Twitter och all övrig social media som konsumerar oerhört med tid. Det är dags att fokusera helhjärtat på Antonio och familjen. Det kommer bli svårt men med professionell hjälp tror jag vi kan klara av det.

Som ni säkert vet medverkar jag i kommande Biggest Loser på TV4. Det har varit en intressant, rolig och spännande inspelning. Av hänsyn till obehag som det unga offret kan känna med mig i TV har jag kontaktat TV4 och respektfullt begärt att de inte sänder några avsnitt där jag medverkar. Jag förstår att det skapar stora problem för hela produktionen och är därför enormt tacksam mot TV4 att de har hörsammat min begäran. Det blir ingen Anna Book i Biggest Loser denna gång.

De senaste månaderna har varit enormt påfrestande och vi ser fram emot lugn och ro på en ny plats. Vi hoppas ni respekterar detta. Må väl och hoppas vi ses och hörs under 2018.

Anna Toledano Book med familj.
Citera
2017-08-09, 14:53
Medlem
Hennes live ligger kvar på Insta och man ser att hon inte har bältet på trots att hon hävdade att hon hade det till en som påpekade saken i en senare live.
Citera
2017-08-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Hennes live ligger kvar på Insta och man ser att hon inte har bältet på trots att hon hävdade att hon hade det till en som påpekade saken i en senare live.

Hur ser jag det????
Citera
2017-08-09, 14:59
Medlem
Anna Book gjorde live sändning i morse. Hon var passagerare i bilen och Roberto var förare. Anna var utan bilbälte. Roberto var bältad. Jag som arbetar inom sjukvården har tagit hand om ett antal olycksoffer som varit med om trafikolyckor och inte varit bältade. Vad kostar inte sjukvården dessa. Är du bältad har du i alla fall förebyggd vad du kan.
Bor inte Robertos pappa i Spanien? Enligt Ratsit är han skriven på Artillerigatan i Stockholm. På samma adress är det 2 st med asiatiska? namn skrivna. Ja det är rätt pappa och personnummer då jag kollat upp befolkningsregistet 1970, 1980 o 1990 där även Roberto också är skriven samt hans mamma. Ska man inte vara i Sverige ett visst antal månader per år med tanke på skatt, pension mm. Jag kan inte sådant. Hyr han ut lägenheten?
Citera
2017-08-09, 15:16
Medlem
Såg filmen från livesändningen....herregud hon tror verkligen hon är en megastor! O inte fan har hon bälte
Citera
2017-08-09, 16:22
Medlem
illbatting09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj

Det är exakt vad jag också tror effekten blir.
Citera
2017-08-09, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Såg filmen från livesändningen....herregud hon tror verkligen hon är en megastor! O inte fan har hon bälte
Måste man vara inloggad på insta för att kunna se hennes livesändningar?
Citera
2017-08-09, 16:35
Medlem
Kronofogden!

Anna 700910-xxxx

Skuldsaldo just nu är 5 865. Alltså väldigt lite. Hon har haft skulder ända sedan hon blev dömd för skattefusk för 5-7 år sedan. Det har kommit in betalningar då och då under varje år fram till nu.

Roberto 680605-xxxx

Har även han haft skulder hos Kronofogden de senate åren. Skulder 2014, 2015 och 2016. Senaste inbetalning 2016 och han ska nu vara utan skulder.

Antonio har inga skulder under sitt namn.

Jag har även kollat upp deklarerade inkomster för ATB och RTB. Det konstiga är att de tjänar rätt bra med pengar. Att betala en skatteskuld på 60 000 borde inte vara några problem. Att betala en på 5 865 kan inte vara några som helst problem. Andra skulder? Får inte intrycket att de lever speciellt lyxigt. Under 2015 drog man in 700 000. Märkligt att man då inte kan betala skulder på några tusenlappar.

Inkomster

atb

2013 315 000
2014 190 000
2015 279 300
16 Ingen uppgift

rtb

2013 377 300
2014 266 600
2015 414 200
2016 416 900
Citera
2017-08-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Kronofogden!

Anna 700910-xxxx

Skuldsaldo just nu är 5 865. Alltså väldigt lite. Hon har haft skulder ända sedan hon blev dömd för skattefusk för 5-7 år sedan. Det har kommit in betalningar då och då under varje år fram till nu.

Roberto 680605-xxxx

Har även han haft skulder hos Kronofogden de senate åren. Skulder 2014, 2015 och 2016. Senaste inbetalning 2016 och han ska nu vara utan skulder.

Jag har även kollat upp deklarerade inkomster för ATB och RTB. Det konstiga är att de tjänar rätt bra med pengar. Att betala en skatteskuld på 60 000 borde inte vara några problem. Att betala en på 5 865 kan inte vara några som helst problem. Andra skulder? Får inte intrycket att de lever speciellt lyxigt. Under 2015 drog man in 700 000. Märkligt att man då inte kan betala skulder på några tusenlappar.

Inkomster

atb

2013 315 000
2014 190 000
2015 279 300
16 Ingen uppgift

rtb

2013 377 300
2014 266 600
2015 414 200
2016 416 900

då har båda två betalningsanmärkningar med andra ord, de kvarstår ju tre år efter man fullbetalat. Nu kan det vara så att de har större skulder till tex inkassobolag som de avbetalar till för att slippa kronofogden...
Citera
2017-08-09, 16:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Kronofogden!

Anna 700910-xxxx

Roberto 680605-xxxx

Inkomster

atb

2013 315 000
2014 190 000
2015 279 300
16 Ingen uppgift

rtb

2013 377 300
2014 266 600
2015 414 200
2016 416 900
Kan du även kolla Felicia?