Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Problemet är också att hon är alldeles för lat för att orka öva att sjunga utan istället bara förlitar sig på en gammal bandspelare från Anno Dazumal. Ska man kunna uppträda som sångerska måste man ju jobba hårt med rösten varje dag med sång och andningsövningar mm, annars blir det ju bara kråk-krax av alltihopa.
Jag hörde en intervju med hennes "kollega" Carola och hon sa att hon övar rösten på olika sätt flera timmar varje dag för att inte sångrösten ska "rosta ihop".
Jag har en bekant som ville prova på livet som sångartist men denne gav upp pga att det är ett liv som är mycket mer krävande än det ser ut.
-"Det krävs alldeles för mycket sångövningar och inlärning av låtar mm under dagarna för att jag själv ska orka med det men har full beundran för alla artister som orkar med ett sådant liv" sa denne och det tror jag de flesta av oss håller med om.
Hade Anna haft någon självinsikt hade hon också hållit med om detta och låtit sångkarriären vara för sin egen del och glatts med de som orkar lägga ner flera timmars övning varje dag på sin sång och musikkarriär.
Jag har varit på väg in i branschen och startade ungefär samtidigt som Anna. Nådde uppenbarligen ingen framgång men lärde mig två saker. ÖDMJUKHET är oerhört viktigt, det innebär inte att man inte ska vara stolt över att man är bra och våga stå för det. Men det finns alltid de som är bättre, snyggare, mer populära (oavsett sångförmåga) och man måste vara oerhört socialt kompetent och kunna ta både beröm och skit med ett leende.
Den andra saken är att folk skiter fullständigt i vem du är och dina känslor. Det är en blodsugarbrasch och alla letar ständigt fel, bemöt dem med ett leende och stå för dina misstag, gå inte till attack och måste du göra det ändå- gör det genomtänkt och efter stöd av manager och medicoach
Fast då gäller det ju att man HAR såna...och där kommer väl en lärdom till (nr tre av två då)...Bit inte den hand som föder dig, bryt inte avtal och blås ingen på pengar....
Lätt att se vilka Kardinalfel som Book begått. Sen har vi ju offerkoftan, gråterskqn och bitchen som ingen vill jobba med, vare sig de är artister, lärare eller butiksbiträde