2025-05-02, 13:23
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tack. Vet man förresten när det slog slint för henne? Det jag minns av henne som tonåring och ”stjärna” är att hon var jordnära, snäll och positiv, förekommande rikligt i ungdomstidningar och program som Solstollarna. Hon tacklade elaka frågor om hennes vikt bl a riktigt bra. Men jag kanske minns fel.
Precis så jag också minns henne
Det var ju förstås lättare då. Journalister filtrerade det hon sa. Ingen direktkontakt med sina fans.

Synd att Anna inte vill betala för någon agent/manager.
Nu publicerar hon ju mest banala, ofta pinsamma, vardagsbilder.

Det hon tycker är pinsamt - hennes historik - tror jag skulle va mycket mer intressant.
Historier från hennes uppväxt, med en komplicerad föräldrarelation. Sparka lite på Bert Karlsson.
Hon får ju fler och fler insikter varje dag. Snart kanske hon är redo att berätta?

Spelar hon korten rätt, kanske folk börjar jämföra hennes livsöde med Britney Spears'?
Senast redigerad av osnuten 2025-05-02 kl. 14:20.
Citera
2025-05-02, 17:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Tack. Vet man förresten när det slog slint för henne? Det jag minns av henne som tonåring och ”stjärna” är att hon var jordnära, snäll och positiv, förekommande rikligt i ungdomstidningar och program som Solstollarna. Hon tacklade elaka frågor om hennes vikt bl a riktigt bra. Men jag kanske minns fel.
Woho! Solstollarna var ju ändå 40 år sedan. Svårt att minnas vad hon gjorde eller sa då.
Citera
2025-05-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Precis så jag också minns henne
Det var ju förstås lättare då. Journalister filtrerade det hon sa. Ingen direktkontakt med sina fans.

Synd att Anna inte vill betala för någon agent/manager.
Nu publicerar hon ju mest banala, ofta pinsamma, vardagsbilder.

Det hon tycker är pinsamt - hennes historik - tror jag skulle va mycket mer intressant.
Historier från hennes uppväxt, med en komplicerad föräldrarelation. Sparka lite på Bert Karlsson.
Hon får ju fler och fler insikter varje dag. Snart kanske hon är redo att berätta?

Spelar hon korten rätt, kanske folk börjar jämföra hennes livsöde med Britney Spears'?
Jag har också förstått det som att hon ändå tacklade journalisters opassande frågo (ingen 15-åring ska behöva höra sånt) rätt bra. Sen verkar hon ha stuvat i sin egen och sin mammas konstiga personlighet, och när sociala medier kom kunde Anna blomma fullt ut till den tok hon är.

Kan tillägga att det tidigt i trådens historia (och i en motsvarande på familjeliv) talades en del från folk som sa att de kände henne som barn. Och det fanns knasigheter redan då.

Genomgående var lögner och stölder. Vilket är sorgligt när det gäller ett barn, och irriterande när det är en vuxen person.
Citera
2025-05-02, 20:20
Medlem
buisnismannens avatar
Varför blev tunnan diskad från mellon?
Citera
2025-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Nej, hon har aldrig haft ett riktigt jobb och hon har livnärt sig på Roberto de senaste 25 åren.

Före det tror jag hon livnärde sig på bidrag, underhåll från Flisans pappa och på de enstaka påhugg hon trots allt fått i underhållningsbranschen som att dubba nån tecknad film, delta i nåt tv-program och sjunga med kassettbandspelaren på nåt varuhus.

Något stadigt jobb och stadig inkomst har hon aldrig haft och kommer aldrig att ha. En snyltare helt enkelt.

Haha men under pandemin var det viktigt att påpeka att hon var en del av underhållningsbranschen som gick på knäna utan publik. Sen hette det att hon tog en paus och bara tog jobb som kändes heeeelt rätt. Så känns nog inte heeeelt rätt att sitta i kassan eller ta ett städjobb.

Det är egentligen så sorgligt att hon aldrig fick hjälp när hon var ung. Hade kunnat spara mycket lidande för alla inblandade. Speciellt barnen. Men ska inte deppa ihop helt här, det är trots allt ändå så att Anna skänker oss mycket underhållning. På ett sätt är hon en del av underhållningsbranschen, kanske inte så som hon tänker om sig själv men ändå. Tänker ibland på julbordet på Ikea och den ”stulna” mobilen. Det skänker mig mycket glädje.
Citera
2025-05-02, 22:31
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booktook
Haha men under pandemin var det viktigt att påpeka att hon var en del av underhållningsbranschen som gick på knäna utan publik. Sen hette det att hon tog en paus och bara tog jobb som kändes heeeelt rätt. Så känns nog inte heeeelt rätt att sitta i kassan eller ta ett städjobb.

Det är egentligen så sorgligt att hon aldrig fick hjälp när hon var ung. Hade kunnat spara mycket lidande för alla inblandade. Speciellt barnen. Men ska inte deppa ihop helt här, det är trots allt ändå så att Anna skänker oss mycket underhållning. På ett sätt är hon en del av underhållningsbranschen, kanske inte så som hon tänker om sig själv men ändå. Tänker ibland på julbordet på Ikea och den ”stulna” mobilen. Det skänker mig mycket glädje.
Ja du har en poäng där hon är kvar i underhållningsbranschen, hennes största beundrare finns här på Flashback, och vi sviker henne aldrig.
Citera
2025-05-03, 02:50
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Woho! Solstollarna var ju ändå 40 år sedan. Svårt att minnas vad hon gjorde eller sa då.

Det finns flitiga uppladdare på Instagram och dylikt som sitter på gamla videoband med bl a Solstollarna. Rätt som det är dyker sånt upp i flödet.

Min kompis sa även att någon skannat in varenda nummer av Okej och lagt ut på webben. Där lär finnas material med Anna Book för flera dagars läsning.
Citera
2025-05-03, 05:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Det finns flitiga uppladdare på Instagram och dylikt som sitter på gamla videoband med bl a Solstollarna. Rätt som det är dyker sånt upp i flödet.

Min kompis sa även att någon skannat in varenda nummer av Okej och lagt ut på webben. Där lär finnas material med Anna Book för flera dagars läsning.
Flera av de gamla artiklarna med Anna har ju även lagts upp här i tråden. Där kan man verkligen se hur hon ljugit sig fram genom livet. Bl.a. det där om att hon hade betyget 5 (det högsta som fanns på den tiden) i alla ämnen 🤣
Citera
2025-05-03, 09:43
Medlem
TPLs avatar
Vad är detta? Fanns bland bilderna från familjens gemensamma frukost. Morotskaka?

"Familjen hann idag på 1a Maj samlas för en mysig gemensam frukost ☕️🥬🍅🍞 Det hör ju inte till vanligheterna att våra olika tider / dagar flyter samman som när barnen var små. "

Mycket bröd, ultraprocessad mjukost i tub och en välfylld sockerskål. Mums.

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...NpZD03YTlmNGI=
Citera
2025-05-03, 13:35
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vad är detta? Fanns bland bilderna från familjens gemensamma frukost. Morotskaka?

"Familjen hann idag på 1a Maj samlas för en mysig gemensam frukost ☕️🥬🍅🍞 Det hör ju inte till vanligheterna att våra olika tider / dagar flyter samman som när barnen var små. "

Mycket bröd, ultraprocessad mjukost i tub och en välfylld sockerskål. Mums.

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...NpZD03YTlmNGI=
Anna vill ju helst bara ha sallad, skinka och paprika på sin frukostmacka.
Måste vara andra i familjen som äter av mjukosten och croissanterna
Roberto är tyvärr allergisk mot skaldjur, men kanske något av barnen?

https://postimg.cc/mhB2kpvL
Senast redigerad av osnuten 2025-05-03 kl. 13:56.
Citera
2025-05-03, 17:11
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Anna vill ju helst bara ha sallad, skinka och paprika på sin frukostmacka.
Måste vara andra i familjen som äter av mjukosten och croissanterna
Roberto är tyvärr allergisk mot skaldjur, men kanske något av barnen?

https://postimg.cc/mhB2kpvL
Vem är stackaren mittemot, som bara har ett salladsblad som pålägg, som tålmodigt väntar på att få äta tills Anna fotograferat klart?
Citera
2025-05-03, 17:16
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Vem är stackaren mittemot, som bara har ett salladsblad som pålägg, som tålmodigt väntar på att få äta tills Anna fotograferat klart?
Ser ut som någon som har tatuerat något på handryggen. Känns det igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in