2017-07-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför är filmen så ihoptryckt? Är det smalfilm eller vad är det för format på den?

Den är nog snarare utdragen. 4:3 format förr och 16:9 idag då Lexikonet inte förstår sig på inställningarna i TV:n. Gör ju ingen rättvis att visa i det formatet.
Citera
2017-07-03, 20:25
Medlem
thegunilla finns ju på instagram hon också så någon som har konto kan väl fråga thegunilla om hon var på Books bröllop. Vore ju inte helt fel att kunna belägga Book med en lögn, samt kanske även sätta igång en liten fejd mellan de båda kvinnorna.
Citera
2017-07-03, 21:02
Medlem
Fläsktunnans favoritklinik har lagt upp en "före och efter" bild

Botox i pannan.
På den ena bilden ser man ju tydligt att personen har uppdragna ögonbryn på "förebilden" men inte uppdragna ögonbryn på "efterbilden". En sån jävla pajasklinik

https://web.stagram.com/p/BWDRYocArBY
Citera
2017-07-03, 21:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Den är nog snarare utdragen. 4:3 format förr och 16:9 idag då Lexikonet inte förstår sig på inställningarna i TV:n. Gör ju ingen rättvis att visa i det formatet.

Aha, ja de ser ju ut som dvärgar på filmen tokigt nog
Citera
2017-07-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Botox i pannan.
På den ena bilden ser man ju tydligt att personen har uppdragna ögonbryn på "förebilden" men inte uppdragna ögonbryn på "efterbilden". En sån jävla pajasklinik

Det där var bland det sämsta jag sett. Det där borde man ju lätt kunna anmäla som gravt vilseledande reklam?
Citera
2017-07-03, 21:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Botox i pannan.

På ett sätt hoppas jag att man inte har botoxat personen utan att det räckte med att personen själv slätade ut sina anletsdrag.
Är man inte utbildad kring sådan skönhetsvård ska man inte injicera botox och sådana saker i folk, det är ju farliga saker.
Vilka myndigheter kontrollerar sådana här kliniker? Är det Socialstyrelsen? Kan de anmälas enligt kvacksalverilagen eller åtminstone för falsk marknadsföring?
Citera
2017-07-04, 01:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Det är oerhört kul att felicia som genom ett trollslag blivit "marknadschef" på kliniken hennes mamma så varmt talar om. Mysigt att de verkar ha blivit bästisar också.

Undrar hur länge lilla felicia får vara anställd där innan helvetet brakar lös
Citera
2017-07-04, 14:25
Medlem
Citat:

Botox i pannan.

När man lagt botox rätt i pannan och "argrynkan" kan man inte längre röra på ögonbrynen (inga muskler i området öht) Det är ju anledningen till att man blir slät av botox - samtidigt som ansiktet oftast ser helt livlöst och plastigt ut eftersom all mimik försvinner. Antagligen det man vill visa med bilderna - hur "effektiv" behandlingen blev. Jag blev "sned" en gång när jag provade att botoxa bara argrynkan; pannan blev helt slät (inte meningen) och jag kunde bara röra ett ögonbryn. Såg mycket lustigt ut..
Citera
2017-07-04, 14:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykologpudel
När man lagt botox rätt i pannan och "argrynkan" kan man inte längre röra på ögonbrynen (inga muskler i området öht) Det är ju anledningen till att man blir slät av botox - samtidigt som ansiktet oftast ser helt livlöst och plastigt ut eftersom all mimik försvinner. Antagligen det man vill visa med bilderna - hur "effektiv" behandlingen blev. Jag blev "sned" en gång när jag provade att botoxa bara argrynkan; pannan blev helt slät (inte meningen) och jag kunde bara röra ett ögonbryn. Såg mycket lustigt ut..

Usch vad otäckt det låter. Hur länge sitter en botoxbehandling i? 1 vecka eller längre?
Citera
2017-07-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Usch vad otäckt det låter. Hur länge sitter en botoxbehandling i? 1 vecka eller längre?

Det är väldigt individuellt, för mig försvann det gradvis efter ca 5 månader. Men jag är fortfarande lite "klenare" i ena ögonbrynet även om det inte syns, bara känns. Behöver nog inte påpeka att jag aldrig gjort om behandlingen. Har dock en väninna som lider av svår migrän som får botox (på ställen som inte syns, typ i hårbotten) som blivit mycket bättre i sin migrän, så i medicinskt syfte fyller botox ju en funktion! Även för överdriven svettning i armhålan är botox tydligen effektivt. Skönhetssyfte? Tveksam..
Citera
2017-07-04, 15:48
Medlem
På en av före/efter-bilderna har personen en leverfläck på kinden men inte på den andra. Det stod ingenting om att den "skönhetsfläcken" tagits bort. Alla som gjort ingrepp i munnen vet hur det går till varför den här kliniken är ett skojarföretag. Om Anna nu låter den där tandläkaren gå loss och ger Book behandlingar som tack för reklamen i sina inlägg kan det gå hur som helst.

Den där bilden när hon sitter i bilen är väl lika fotoshoppad eller vad det heter som den dottern gjorde? Inte fan ser hon ut så där i verkligheten. Ett sånt svullo har ingen aning om någonting då det gäller kost eller kroppens funktioner. Istället för att stå och snacka skit in sin kamera hela dagarna borde hon börja plugga om hur man ska sköta om sin hälsa då det finns tillgängligt överallt.

Jag undrar hur pass känd den här människan hade varit om hon inte var abnorm och det visar definitivt då hon inte ens ser själv att dom ser ut som marsipandvärgar på filmen. Fyrkantig kloss i brudklänning ca 75 cm hög.
Citera
2017-07-05, 00:57
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
thegunilla finns ju på instagram hon också så någon som har konto kan väl fråga thegunilla om hon var på Books bröllop. Vore ju inte helt fel att kunna belägga Book med en lögn, samt kanske även sätta igång en liten fejd mellan de båda kvinnorna.
Verkar vara nån dam som heter Patricia Barkman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in