2025-01-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
När ska hon börja med Ozempic?

Vore häftigt att följa en viktresa med Anna och ett samarbete med Edward Blom.
Det skulle bli mycket kontent, båda gillar ju att laga mat också

Gemensam nämnare är väl att båda även gillar att äta mat också?

Ozempic är dock en potentiell sk game changer dock - istället för att som i Biggest looser behöva göra jobbiga övningar etc så kan man istället ägna sig åt matlagning och tillhörande frosseri men ändå gå ned i vikt

Lysande programidé Giant squid
Citera
2025-01-28, 17:02
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Japp. Här får man väl säga att samhället och föräldrarna behöver gå in med en ledande hand så att säga väldigt tidigt så att det inte ska gå snett. Tyvärr tror jag i sig inte Anna hjälper (jag får mångt och mycket intrycket av att hon nästintill levt i förnekelse över sonens funktionsnedsättning) och fadern verkar ha lämnat hela föräldraskapet till Anna. Att nu samhället ska försöka räta på skutan när han är i 20-årsåldern brukar väl gå sisådär.

Men det hela gör Annas besatthet av ett barn som inte ens är hennes mer bisarrt.
Håller med till 100%.
Med engagerade föräldrar ökar naturligtvis chansen att det kommer fungera ändå. Annas besatthet av den stackars flickan är verkligen inte normalt, inte ens om det varit hennes egna barn. Hon kommer äta upp även denna "vänskap", förhoppningsvis hittar flickan snart vänner i sin egen ålder och Anna får fortsätta vara en vanlig tant utan riktiga vänner igen.
Senast redigerad av Mussli 2025-01-28 kl. 17:04.
Citera
2025-01-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Svenska visdomsord? Går bra nu!

Alla behöver höra detta:

Jag älskar dig.
Jag tror på dig.
Jag finns här för dig.
Jag bryr mig om dig.

❤️🥺🙏❤️🥺🙏❤️

https://postimg.cc/tYsFVG1H

Vad Hon gör är förstås viktigt.
Hörde nån gång att även lyssna tydligen kan va guld.

Herregud, hörni! Vad kul att alla är hemma! Jag älskar att se er här! Jag har lagat så god mat idag, efter att jag tvättat, städat och bäddat era sängar. Men vet ni vad jag råkade ut för?!
Förlåt, vad sa du? Ditt jobb?! Jaja. Det kan vi prata om senare.
Anyway, var var jag nu? Jo, just det... det stod en tant efter mig i kön på Coop som bara helt plötsligt, out of the blue, påstod att jag hade trängt mig!
Vem säger ens en sån sak? Undrar om hon ens kände igen mig! Sen åkte jag till Östermalm och tonade håret. Ser ni att det är kortare än vanligt? Visst blev det snyggt?! Sen höll jag på att springa in i henne, ni vet! Jag blev tvungen att ta flera kvarters omväg tillbaka till bilen... Puh!
På vägen hem ringde Gullhjärtat! Gud vad hon är härlig! Har aldrig sett en så gullig unge förut! Vi pratade i en hel timme. Det märktes verkligen att hon blev jätteglad av att prata med mig.
Förlåt, vad sa du älskling? Var pendeltåget inställt? Jag måste ha missat när du ringde.
Men vet du? Det var jättemycket bilar på vägen hem för mig också. Jag höll på att bli tokig!
Haha ooh, det kan man se framför sig Och det stämmer även rätt bra med hur hennes LIVEs var. Hon blev antingen irriterad, arg eller totalt ignorerade sin familj om de störde, i timmar medan hon liveade. Det är tydligt vem som är viktig i det hemmet. Sen var det ju stackars V brödbak också....
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Japp. Här får man väl säga att samhället och föräldrarna behöver gå in med en ledande hand så att säga väldigt tidigt så att det inte ska gå snett. Tyvärr tror jag i sig inte Anna hjälper (jag får mångt och mycket intrycket av att hon nästintill levt i förnekelse över sonens funktionsnedsättning) och fadern verkar ha lämnat hela föräldraskapet till Anna. Att nu samhället ska försöka räta på skutan när han är i 20-årsåldern brukar väl gå sisådär.

Men det hela gör Annas besatthet av ett barn som inte ens är hennes mer bisarrt.
Absolut, välformulerat.

Angående hennes som vanligt gränslösa beteende med småbarnet: det är ju typiskt Anna och det vill man liksom ha, men jag hoppas att någon ändå får henne att sluta. Det är lite väl konstigt nu
Senast redigerad av 17tanter 2025-01-28 kl. 18:42. Anledning: förtydligande
Citera
2025-01-30, 10:50
Medlem
TPLs avatar
Q&A

Q: Vad ska du hitta på idag?

A: Ta hand om vårat hem 🏡 Rensa, tvätta, sortera, bädda rent, kasta sopor, damma mm
En fixar dag hemma.

😴
Citera
2025-01-30, 14:56
Medlem
TPLs avatar
Q: Varför leker folk dumma? Tror inte folk vågar vara ärliga 🤦‍♀️

A: Dem får gärna tro att jag tror att dem inte vet. Barnsligt, ryggradslöst & svagt bara anser jag. Människor är genomskinligare än vad dem tror, och tystnaden säger mer om människor. Återigen, det är så lätt att skriva eller säga saker / men det är alltid handlingarna som avslöjar människors rätta jag.

#dem #dem #dem
Citera
2025-01-30, 15:29
Medlem
osnutens avatar
Ny intrig?

https://postimg.cc/gallery/yxDvBZ1

Jag fattar ingenting
Kan någon förklara? 🙏❤️
Senast redigerad av osnuten 2025-01-30 kl. 15:40.
Citera
2025-01-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Ny intrig?

https://postimg.cc/gallery/yxDvBZ1

Jag fattar ingenting
Kan någon förklara? 🙏❤️

Jag gissar att det är Chrippa, å andra sidan blir jag inte förvånad om hon gjort sig ovän med någon ny på sistone.
Citera
2025-01-30, 16:29
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Jag gissar att det är Chrippa, å andra sidan blir jag inte förvånad om hon gjort sig ovän med någon ny på sistone.
Aah. Tack!
Senast redigerad av osnuten 2025-01-30 kl. 16:37.
Citera
2025-01-30, 17:06
Medlem
Nu är jag jättenyfiken på en sak. Vill även förklara att just nu inte kan söka i tråden eller se podd pga av en incident son gör att jag blir utmattad av för mycket intryck.
Jonna Lundell la på Instagram ur en teaser. Hon intervjuade Anna. Hon ställde då frågan om hur hon mår idag med tanke på att hennes son suttit i fängelse, jag tror det var fängelse men jag är inte hundra, var det häkte eller behandlingshem kanske? 😅 Så såg man Anna tänka efter och sen så fick man inte se mer? Kan nån som sett det lite kort svara på hur Anna reagerade? Var hon uppjagad, lugn, började hon gråta som hon alltid gjorde förr? Nu när hon äntligen är redo att berätta då vill man ju se hur mycket hon delade med sig av 🫢😂
Så tacksam om nån kan sammanfatta lite kort till mig ❤️
Citera
2025-01-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myran007
Nu är jag jättenyfiken på en sak. Vill även förklara att just nu inte kan söka i tråden eller se podd pga av en incident son gör att jag blir utmattad av för mycket intryck.
Jonna Lundell la på Instagram ur en teaser. Hon intervjuade Anna. Hon ställde då frågan om hur hon mår idag med tanke på att hennes son suttit i fängelse, jag tror det var fängelse men jag är inte hundra, var det häkte eller behandlingshem kanske? 😅 Så såg man Anna tänka efter och sen så fick man inte se mer? Kan nån som sett det lite kort svara på hur Anna reagerade? Var hon uppjagad, lugn, började hon gråta som hon alltid gjorde förr? Nu när hon äntligen är redo att berätta då vill man ju se hur mycket hon delade med sig av 🫢😂
Så tacksam om nån kan sammanfatta lite kort till mig ❤️
Jag har inte hört podden än, har den släppts nu?

Annars är det en ny dag full av frågor på stories som passar madame utmärkt . Hon får beröm och är underbar, sen kan hon klämma till någon som bara pratar men inte gör, och har dålig vibe.

Hon fick lämpligt nog beröm för att hon är så trevlig i affärer (skönt att det blev utrett nu, tidigare hade ju någon råtta sagt att hon var ohövlig i affären).

Det är också så att det inte ligger för Anna att sparka på någon som ligger ned. Förutom hennes bästa fd vän tandläkaren J som var tvungen att lägga ned sin klinik, vilket Anna hånfullt skrockade åt i en LIVE.
Citera
2025-01-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Jag har inte hört podden än, har den släppts nu?

Annars är det en ny dag full av frågor på stories som passar madame utmärkt . Hon får beröm och är underbar, sen kan hon klämma till någon som bara pratar men inte gör, och har dålig vibe.

Hon fick lämpligt nog beröm för att hon är så trevlig i affärer (skönt att det blev utrett nu, tidigare hade ju någon råtta sagt att hon var ohövlig i affären).

Det är också så att det inte ligger för Anna att sparka på någon som ligger ned. Förutom hennes bästa fd vän tandläkaren J som var tvungen att lägga ned sin klinik, vilket Anna hånfullt skrockade åt i en LIVE.
Ok som vanligt där då 😅
Det stod nytt poddinlägg. Kommer snart. Både Jocke och jonna la ut det men tyvärr inte som inlägg 😒 Det är inte jättelängesen utan max 2 veckor sen men då tror jag att jag verkligen tar i. Kan vara. Kan vara en vecka sen också? Ja jag minns tyvärr inte 😉 men jag vet jag kollade här samma dag flera gånger och samma dagen efter men ingen nämnde det.
Tack snälla för att du tog dig tid att skriva till mig 🥰
Citera
2025-01-31, 11:19
Medlem
Gemensam nämnare för det mesta i Annas liv är gränslöshet. Det är aldrig nåt normalt mellanläge på nånting utan det är superlativ och ytterligheter antingen uttalat eller illa dolt bakom en falsk blygsamhet.

Detta med gullhjärtat följer mönstret. Det är inget konstigt att bry sig mycket om en väns barnbarn och att ha nån form av relation till denne, men Anna kan såklart inte stanna vid en normal relation utan det är superlativ på superlativ, daglig omfattande kontakt och det mest fantastiska i hela världen. Och det måste såklart delas med hela världen via Internet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in