2025-01-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myran007
Ok som vanligt där då 😅
Det stod nytt poddinlägg. Kommer snart. Både Jocke och jonna la ut det men tyvärr inte som inlägg 😒 Det är inte jättelängesen utan max 2 veckor sen men då tror jag att jag verkligen tar i. Kan vara. Kan vara en vecka sen också? Ja jag minns tyvärr inte 😉 men jag vet jag kollade här samma dag flera gånger och samma dagen efter men ingen nämnde det.
Tack snälla för att du tog dig tid att skriva till mig 🥰
Ingen orsak! Och tro mig, när podden släpps är vi många som kommer lyssna!

Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Gemensam nämnare för det mesta i Annas liv är gränslöshet. Det är aldrig nåt normalt mellanläge på nånting utan det är superlativ och ytterligheter antingen uttalat eller illa dolt bakom en falsk blygsamhet.

Detta med gullhjärtat följer mönstret. Det är inget konstigt att bry sig mycket om en väns barnbarn och att ha nån form av relation till denne, men Anna kan såklart inte stanna vid en normal relation utan det är superlativ på superlativ, daglig omfattande kontakt och det mest fantastiska i hela världen. Och det måste såklart delas med hela världen via Internet med.
Verkligen. Och det är faktiskt synd om henne att hon aldrig kan hantera relationer (vänskaper såväl som affärsmässiga) med någon återhållsamhet. De flesta ryggar nog tillbaka direkt. Men de som till en början är ok, eller inte vågar sätta gränser, kommer för eller senare skrämmas bort. Och då blir det extra illa för Anna.

Så det är synd. Det är också synd att hon i en sådan hög ålder fortfarande inte funderat över sin gränslöshet. Det är fortfarande bara alla andras fel.
Citera
2025-01-31, 22:52
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolitomisto
Förlåt, jag är helt tekniskt obegåvad, men här är målnumren för den som vill begära ut domarna:

FR 11729-23 Stockholm
FR 12780-23 Stockholm
FR 24810-23 Stockholm
Psykiatrisk tvångsvård

TR B10918-24 Stockholm
Misshandlad av medpatient på Beroendeakuten i april 2024
Har inte snoppsnurraren en egen tråd?
Om så är fallet hittar jag den inte, men vill veta mer om domarna, nja bara för att.
Citera
2025-02-01, 03:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Har inte snoppsnurraren en egen tråd?
Om så är fallet hittar jag den inte, men vill veta mer om domarna, nja bara för att.

Nej, han är inte kändis eller offentlig person.

Vill du ha domarna får du begära ut dom själv.
Citera
2025-02-01, 07:26
Medlem
trottwells avatar
Anna Book!

Vad gör du för att hjälpa din son?

Vad har du gjort under hans uppväxt för att guida honom rätt i livet?

I din värld finns det bara tre personer Anna, Anna och Anna, därför har du de barn som du förtjänar.

Det finns en tråd som passar väl in på dig i en annan avdelning här på Flashback, den tråden behöver du läsa.

(FB) Hur ”stolta” är ni föräldrar över era krimminella avkommer? O vad gör ni?

Det bör tilläggas att även socialtjänsten har missat i detta fall genom att inte omhänderta din son tidigt i livet eftersom du är totalt oduglig som mamma, även äldsta dottern borde ha blivit föremål för socialtjänstens uppmärksamhet.
Senast redigerad av trottwell 2025-02-01 kl. 07:41.
Citera
2025-02-01, 07:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Anna Book!

Vad gör du för att hjälpa din son?

Vad har du gjort under hans uppväxt för att guida honom rätt i livet?

I din värld finns det bara tre personer Anna, Anna och Anna, därför har du de barn som du förtjänar.

Det finns en tråd som passar väl in på dig i en annan avdelning här på Flashback, den tråden behöver du läsa.

(FB) Hur ”stolta” är ni föräldrar över era krimminella avkommer? O vad gör ni?

Det bör tilläggas att även socialtjänsten har missat i detta fall genom att inte omhänderta din son tidigt i livet eftersom du är totalt oduglig som mamma, även äldsta dottern borde ha blivit föremål för socialtjänstens uppmärksamhet.

Vilket trams.

Att grotta ned sig i vad Anna - och hans far, som inte bör glömmas bort - gjort och inte gjort är inte konstruktivt. Lägg sedan ned att Anna är knappast en person som behöver en ursäkt att älta mer!

Antonio är vuxen och behöver ta ansvar för sina handlingar. Allt Anna - och Halmstrået - kan göra är att stötta honom. Det som är gjort är gjort, men framtiden kan de faktiskt förändra.
Citera
2025-02-01, 08:41
Medlem
TPLs avatar
"Protein 🥞🫐😋 "

Pannkakor, grädde och blåbär. Hur mycket protein?

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Citera
2025-02-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vilket trams.

Att grotta ned sig i vad Anna - och hans far, som inte bör glömmas bort - gjort och inte gjort är inte konstruktivt. Lägg sedan ned att Anna är knappast en person som behöver en ursäkt att älta mer!

Antonio är vuxen och behöver ta ansvar för sina handlingar. Allt Anna - och Halmstrået - kan göra är att stötta honom. Det som är gjort är gjort, men framtiden kan de faktiskt förändra.
Japp. Anna fyller på med egna grejer nog för att hålla denna tråd levande. Det är hennes förehavanden som borde vara fokus i denna tråd. Och uppfostran är en komplex fråga.

Dagen på stories är full av svartvita citat igen. Gudfadern bl.a. (brukar hon köra från den?), med ett citat som inte kommer från filmen vad jag kan minnas?

Sen något om att leta efter rätt sorts kvinnor till sin cirkel. Kvinnor som inte kan behålla vänner brukar ofta prata om att kvinnor ska skydda varandra osv. Det är iaf något jag tycker mig se ofta hos "jobbiga" kvinnor?
Citera
2025-02-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Protein 🥞🫐😋 "

Pannkakor, grädde och blåbär. Hur mycket protein?

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Hon menar nog proteinpannkakor. Alltså att själva pannkakorna är extra proteinrika jämfört med vanliga. Kanske är det såna man gör på pulver? Hon är ju inte främmande för sådan ”hemlagad@ mat …
Citera
2025-02-02, 18:05
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Hon menar nog proteinpannkakor. Alltså att själva pannkakorna är extra proteinrika jämfört med vanliga. Kanske är det såna man gör på pulver? Hon är ju inte främmande för sådan ”hemlagad@ mat …
Jag bara gissar, men tror att det INTE är vispgrädde på pannkakorna, ser snarare ut som kvarg och det är väl en proteinkälla, typ 30% jämfört med grädde som väl ligger på kanske 3%
Edit: kvarg är INTE 30% protein, däremot 30 gram per 250 gram kvarg, så i procent räknat 12%
Senast redigerad av Minkybaby 2025-02-02 kl. 18:42.
Citera
2025-02-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Jag bara gissar, men tror att det INTE är vispgrädde på pannkakorna, ser snarare ut som kvarg och det är väl en proteinkälla, typ 30% jämfört med grädde som väl ligger på kanske 3%
Edit: kvarg är INTE 30% protein, däremot 30 gram per 250 gram kvarg, så i procent räknat 12%
Kan vara vaniljkvarg, ser ut som lite prickar i.
Men ordet protein följt av pannkakssymbolen tolkar jag som att hon menar proteinpannkakor. Alltså pannkakor med lite mer protein än ”vanliga”. Oavsett vad som ligger på 😉.
Citera
2025-02-02, 20:26
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Kan vara vaniljkvarg, ser ut som lite prickar i.
Men ordet protein följt av pannkakssymbolen tolkar jag som att hon menar proteinpannkakor. Alltså pannkakor med lite mer protein än ”vanliga”. Oavsett vad som ligger på 😉.
Ja, någon får helt enkelt fråga ”Recept please” eller ”När kommer din kokbook med recept på dina pannkakor” .
Själv är jag blockad (avbookad ) sedan periscopetiden och orkar inte skapa nya konton så kan inte fråga själv
Senast redigerad av Minkybaby 2025-02-02 kl. 20:34.
Citera
2025-02-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Ja, någon får helt enkelt fråga ”Recept please” eller ”När kommer din kokbook med recept på dina pannkakor” .
Själv är jag blockad (avbookad ) sedan periscopetiden och orkar inte skapa nya konton så kan inte fråga själv
Avbookad är bra ! Den läggs till i lexikonet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in