2024-07-06, 09:53
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Efter dagens plikter, åkte jag & sonen förbi @ejube_davidsun & @felilioness på bästa @cicciottosigtuna för en kopp cappuccino ☕ köpte med lite choklad & delade på den GODASTE Margerithan 😋🍕 Vill knappt åka hem, stämningen med personal & gäster slår aldrig fel 😉 perfekt eftermiddag 🧡 "

Var det den brända pizzan och chokladen hon fick ont i magarna av?

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi

Hennes formuleringar och syftningsfel är underhållande emellanåt.
"
Citat:
köpte med lite choklad & delade på den GODASTE Margerithan
"
Det kan man tolka som att hon har chokladbitar som topping på pizzan
Och med tanke på vad hon brukar stoppa i sig så är det ju inte helt osannolikt.

#livetsefterrätt #lågstadiekompetens
Citera
2024-07-06, 10:25
Medlem
Någon mer än jag som misstänker att Anna har en lindrig intellektuell funktionsnedsättning? Det förekommer hos 1,5% av befolkningen.
Citera
2024-07-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Efter dagens plikter, åkte jag & sonen förbi @ejube_davidsun & @felilioness på bästa @cicciottosigtuna för en kopp cappuccino ☕ köpte med lite choklad & delade på den GODASTE Margerithan 😋🍕 Vill knappt åka hem, stämningen med personal & gäster slår aldrig fel 😉 perfekt eftermiddag 🧡 "

Var det den brända pizzan och chokladen hon fick ont i magarna av?

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi
”Magarna” 👌
Kan vara det roligaste i hela tråden 🤣
Citera
2024-07-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Någon mer än jag som misstänker att Anna har en lindrig intellektuell funktionsnedsättning? Det förekommer hos 1,5% av befolkningen.

Misstänkt Vi vet att hela familjen har problem med intellektet
Citera
2024-07-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Definitivt har hon det, och inte så lindrig.
Citera
2024-07-06, 14:30
Medlem
TPLs avatar
"05 July 2024 09:44:17

Nöjd tjej 🥰 Inte bara nöjd med det stora som är på gång att hända i livet ~ ni förstår inte ens exakt hur länge jag burit på den här ” hemligheten ” 🤭 Exakt lika nöjd är jag över mina små loppisfynd uppifrån Hudiksvall ~ lite saker i marmor, för bestick, ljus, salt & peppar och den fina kupan som just nu är fylld med kakor till kaffet 😜 Visst har jag sagt tidigare att jag är tacksam för livet?!? 🥰🥰🥰
"

Kakmonstret har laddat upp. Mår illa när jag tänker på hennes skitiga naglar och paltande med kakorna. Nu är det säkert ändå bara hon som äter dom.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...lkPTI5OTliOA==

"05 July 2024 20:02:08

Fredag 🌧️🌦️🌧️🌦️🌧️🌦️ regnar mest hela tiden ute och sommaren fortsätter att utebli… Tur att man då ändå har sol i sinnet ☀️🥰☀️🥰☀️🥰 OCH så mycket att se framemot kommande månader. Bara 6 månader kvar på 2024 - sen kommer 2025, kommer bli ELD 🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
"

Nya tänder och flera kilon tyngre? Vädret lär inte spela nån roll för Anna, hon shoppar, solar solarium, donar i köket och tittar på TV. Avundas inte hennes liv. Hela familjen misslyckad.

Har Anna hallonbuskar eller har hon varit hos grannen?

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...lkPTI5OTliOA==
Senast redigerad av TPL 2024-07-06 kl. 14:51.
Citera
2024-07-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Misstänkt Vi vet att hela familjen har problem med intellektet
Fast IF är en diagnos, en utvecklingsstörning. Inte bara att man är lite mer "korkad"än gemene man.
Citera
2024-07-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Så du menar att den är måttlig till allvarlig? Så långt skulle jag inte gärna sträcka mig.
En person med måttlig IF klarar inte av att bo själv, bor ofta på ett gruppboende med personal som ser över och hjälper till med tex basal hygien osv.
Personer med lindrig IF kan många gånger klara det mesta själva men har svårigheter med det kognitiva, att läsa av andra människor och fungera efter samhällets normer.
Tycker mig se detta nätr man läser hur Anna framställer sig själv och sitt liv.
Citera
2024-07-06, 15:33
Medlem
Vad tror ni är det stora som ska hända i början på nästa år? Hon kanske ska bli farmor eller mormor?
Citera
2024-07-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skullejag
Vad tror ni är det stora som ska hända i början på nästa år? Hon kanske ska bli farmor eller mormor?
Det var det första jag tänkte. Cicciotto kan bli en familjeägd restaurant...
Lustigt att hon omnämnde sitt nyinköpta kakfat samt de andra loppisfynden spm lika gjädjebringande om så fallet är.
Citera
2024-07-06, 16:47
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Knappast. Hon är korkad och omogen men någon intellektuell funktionsnedsättning har hon inte.

Hon hade förmodligen kunnat bli en hyffsad människa med ett enkelt undersköterskejobb eller liknande om hon blivit bättre uppfostrad och inte fått sin "kändiskarriär" i tidig ålder så hon lärde sig hur en normal människa beter sig här i världen.
Citera
2024-07-07, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Knappast. Hon är korkad och omogen men någon intellektuell funktionsnedsättning har hon inte.

Hon hade förmodligen kunnat bli en hyffsad människa med ett enkelt undersköterskejobb eller liknande om hon blivit bättre uppfostrad och inte fått sin "kändiskarriär" i tidig ålder så hon lärde sig hur en normal människa beter sig här i världen.
Du kan absolut jobba som undersköterska trots lindrig IF, tro mig, jag har kollegor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in