2024-06-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Sorry, uttryckte mig lite tokigt.

Vad jag menade är att, om det inte står enskild egendom när det gäller arvet för Robertos del så ingår det i giftorättsgodset vid en ev skilsmässa. Och ingår då också att användas av båda makarna under äktenskapet.
Fasen, det var svårt formulera vad jag menar....

Det är alltså viktigt det står enskild egendom i testamentet.....
Det har du helt rätt i.
Min kära mor hade den skrivningen och det är jag väldigt tacksam för, hade ingen lust att dela arvet med partnern jag skilde mig från.
Citera
2024-06-02, 15:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Men fiiiiinaste Flisans pappa är väl turk...?
Är det Mehmet som är farsan?
Citera
2024-06-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det har du helt rätt i.
Min kära mor hade den skrivningen och det är jag väldigt tacksam för, hade ingen lust att dela arvet med partnern jag skilde mig från.

Det förstår jag du är.
Men, så många som inte tänker på att ex skriva ett testamente och om man skriver ett, att man missar den viktiga detaljen.....
Citera
2024-06-02, 16:59
Medlem
TPLs avatar
"Miniburgers 😍🥰😍
Såååå gott &enkelt 👌
"

Och Anna åt säkert bara en...

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...NpZD1kOGQwMmI=
Citera
2024-06-02, 17:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jaha, kallar hon sig för halvturk nu då när hon har barn med en turk och svärsonen är väl också från Turkiet samt säger sig laga mat på turkiskt vis? Missförstod jag eller menade hon att Roberto älskar turkisk mat mer än spansk så därför måste hon laga turkisk mat istället?
Hon tror säkert att hon är ambassadör för både Sigtuna och Turkiet nu… Inte ens Erdoğans jublar…
Citera
2024-06-03, 13:55
Medlem
Bladgulds avatar
Oj vad snubblade jag på!
https://youtu.be/C4sYG00PGsI?si=dQjAJ9i69eYf4WhZ

Pinsamt försök av SvT med roast-underhållning. Fascinerande på gränsen till plågsamt att se på så här 15 år senare när fru Toledanos personlighet har blommat ut i hela sin prakt och vi vet att hon där och då satt och hanterade denna personlighet i det tysta under programmets gång. Går tydligt att se att fru Toledano inte är det minsta road av vissa skämt men tvingar munnen att skratta.

Mycket intressant dessutom att Denise Lopez är där som Annas "kompisroastare".
Skämskuddarna räcker inte till när Anna ska hålla sin "sista ordet monolog".

Några citat:
"...då kan man säga att Anna är ett resultat av en chorizo nedtryckt i rotmos"
" Anna är en av få artister som kan ge ut sina samlade hits på en singel"
Citera
2024-06-03, 15:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Oj vad snubblade jag på!
https://youtu.be/C4sYG00PGsI?si=dQjAJ9i69eYf4WhZ

Pinsamt försök av SvT med roast-underhållning. Fascinerande på gränsen till plågsamt att se på så här 15 år senare när fru Toledanos personlighet har blommat ut i hela sin prakt och vi vet att hon där och då satt och hanterade denna personlighet i det tysta under programmets gång. Går tydligt att se att fru Toledano inte är det minsta road av vissa skämt men tvingar munnen att skratta.

Mycket intressant dessutom att Denise Lopez är där som Annas "kompisroastare".
Skämskuddarna räcker inte till när Anna ska hålla sin "sista ordet monolog".

Några citat:
"...då kan man säga att Anna är ett resultat av en chorizo nedtryckt i rotmos"
" Anna är en av få artister som kan ge ut sina samlade hits på en singel"
Haha, tack för denna. Skämskudden hölls framme hela tiden, men fick ta fram en till vid Annas "roast" på slutet.

Men hennes snack om att det var hon som fixade morfin till Dede, får mig att undra om hon hintade lite om droger där? Hur fixade Anna fram detta? Var Godiskungen Antonio inblandad? Vari låg skämtet? Detta var alltså under tiden Dede dejtade Magnus Hedman, som även Järvheden hintade/skämtade om.
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-06-03 kl. 16:02.
Citera
2024-06-03, 18:12
Medlem
Bladgulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha, tack för denna. Skämskudden hölls framme hela tiden, men fick ta fram en till vid Annas "roast" på slutet.

Men hennes snack om att det var hon som fixade morfin till Dede, får mig att undra om hon hintade lite om droger där? Hur fixade Anna fram detta? Var Godiskungen Antonio inblandad? Vari låg skämtet? Detta var alltså under tiden Dede dejtade Magnus Hedman, som även Järvheden hintade/skämtade om.

Japp, ett riktigt tidsdokument för oss som följt tråden i många år. Anna och Dede var de goaste vänner, drog”skämt” kan dras i SVT innan polis och rättsväsende är en del av barnens CV. Måste vara Magnus Hedman det syftas på. Antonio var blott 9år när detta spelades in så han var knappast delaktig i Annas och Dedes morfinhistoria.

Funderar på om det är som det sägs i början av programmet stämmer, att Anna var stand in för E-type som fått förhinder eller om det också är något sorts skämt.
Citera
2024-06-03, 18:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Funderar på om det är som det sägs i början av programmet stämmer, att Anna var stand in för E-type som fått förhinder eller om det också är något sorts skämt.

Skämt. E-Type var vid den här tidpunkten sedd som en föredetting och det fanns ingen slags 90-talsnostalgi ännu; dvs arrangörerna kunde inte ens få E-Type så de var tvungna att ringa upp Anna Book.
Citera
2024-06-03, 18:37
Medlem
Änglarna och Gud har talat till henne via björkar och vallmo nu. Hon säger naturligtvis inte något om vad det handlar om. Men svårt har det varit, och gud + änglarna står lyckligtvis på Annas sida
Citera
2024-06-03, 19:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banjo-Lasse
Änglarna och Gud har talat till henne via björkar och vallmo nu. Hon säger naturligtvis inte något om vad det handlar om. Men svårt har det varit, och gud + änglarna står lyckligtvis på Annas sida

Jag vill ha ett album av kristen musik producerat av tvillingarna! Allting om hur Anna älskar Gud nu när hennes tänder har blivit fixade och hur hon är en modern avbild av vår herre
Citera
2024-06-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag vill ha ett album av kristen musik producerat av tvillingarna! Allting om hur Anna älskar Gud nu när hennes tänder har blivit fixade och hur hon är en modern avbild av vår herre
Haha ja men hon gör ju allt för uppmärksamhet
även publicerar på sin Facebook att hon är i Turkiet och gör detta baaaaaara för att allt är så bra men vi vet alla varför 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in