2024-01-11, 22:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Nej, för provtagning enligt länken.
Var då tro... jag har bytt leder i såväl knän som höft. Ingendera har föregåtts av en massa lallande
Citera
2024-01-11, 22:33
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Nej, "Idag blev jag inskriven på mottagningen, träffade min läkare, narkosläkaren och tog prover".
Citera
2024-01-11, 22:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nej, "Idag blev jag inskriven på mottagningen, träffade min läkare, narkosläkaren och tog prover".
Annorlunda då, på operationsdagen infann jag mig på den avdelning jag skulle övernatta, läkarna hade man träffat tidigare och alla prover var... sen länge checkade. Weird ey?
Citera
2024-01-11, 22:43
Medlem
En vecka innan operationen genomförs ett inskrivningssamtal på mottagningen. Man får träffa narkosläkare, kontaktsköterska och narkosläkare. Prover tas på provtagningscentralen. EKG tas vid behov på klingas och lungröntgen tas på röntgen vid behov. På operationssalen infinner man sej direkt på operationsavdelningen. Så var det i alla fall för min del.
Citera
2024-01-11, 22:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
En vecka innan operationen genomförs ett inskrivningssamtal på mottagningen. Man får träffa narkosläkare, kontaktsköterska och narkosläkare. Prover tas på provtagningscentralen. EKG tas vid behov på klingas och lungröntgen tas på röntgen vid behov. På operationssalen infinner man sej direkt på operationsavdelningen. Så var det i alla fall för min del.
Då får man nog ha tur; inte vid någon av de operationer jag genomgått var de intresserade att introducera varken narkossköterska eller övriga inblandade förrän jag rullats in till op
Citera
2024-01-11, 23:01
Citat:
Det är vanligt nu för tiden att inskrivningen formellt görs ett tag före operationen.

Att ha lagts in, som den jag besvarade skrev, är nåt annat.
Citera
2024-01-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
För det första undrar jag vad hon menar med att de är 4 anonyma privatpersoner.
Tunnan gör ju allt för att få uppmärksamhet! Hur kan hon säga att hon legat lågt……..?!
Strunta då för fasen att skriva på IG/Facebook!
För det andra undrar jag om hon glömt att de är 5 i familjen. Eller åldringstjuven kanske inte längre tillhör familjen?
Bra beslut i så fall!
Anna menar att hennes man och barn är anonyma privatpersoner. Om sig själv anser hon att att hon är en offentlig person , en artist sedan åttiotalet. Jag ser henne som en anonym hemmafru I Märsta. Hon har ett privat konto, där tycker jag hon skall berätta allt, inte på ett offentligt konto. Ingen är intresserad att läsa hur hon mår och vad hon gör utom de närmast sörjande.
Citera
2024-01-12, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna menar att hennes man och barn är anonyma privatpersoner. Om sig själv anser hon att att hon är en offentlig person , en artist sedan åttiotalet. Jag ser henne som en anonym hemmafru I Märsta. Hon har ett privat konto, där tycker jag hon skall berätta allt, inte på ett offentligt konto. Ingen är intresserad att läsa hur hon mår och vad hon gör utom de närmast sörjande.
Hennes man och barn har inte från början valt att bli offentliga personer, men Anna har valt att göra dem så by proxy. Att som ”artist” och offentlig person t ex dela detaljer om det vuxna barnets skada, operation, bandagebyte, sjukvårdsbesök o s v och samtidigt trycka på att detta vuxna barn minsann är en anonym privatperson är såklart helt orimligt.
Citera
2024-01-12, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då får man nog ha tur; inte vid någon av de operationer jag genomgått var de intresserade att introducera varken narkossköterska eller övriga inblandade förrän jag rullats in till op

Inte narkossköterska utan narkosläkare.
De två senaste gångerna jag opererats har det gått till så och det är riktigt bra.
Citera
2024-01-12, 11:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Sorry... 🤭 Många narkosläkare där men tur att operationssalen låg på operationsavdelningen. Att det klingas (och skålas?) innan verkar vara en trevlig rutin. 🍻
Citera
2024-01-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Sorry... 🤭 Många narkosläkare där men tur att operationssalen låg på operationsavdelningen. Att det klingas (och skålas?) innan verkar vara en trevlig rutin. 🍻
Haha!
Jag försökte också få ordning på det där inlägget men lyckades inte 🤔
Citera
2024-01-12, 14:33
Medlem
TPLs avatar
"Privata" Anna har frågestund på Instagram. Borde hon inte ligga lågt nu? Tänker hon besvara alla frågor med att hon inte kan säga nåt för hon vill vara privat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in