Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenjagmed
jag är blockad av Anna sedan länge. Och jag tycker att hon är lite " speciell". Det får man tycka. Alla tycker vi saker.
Det jag inte alls begriper är VARFÖR så många skriver så jäkla fula saker om Anna ,eller om hennes familj? Varför är många så ( rent ut sagt) så fula i sättet att det känns bra för er att rent ut mobba människor? Man behöver inte tycka om alla. Eller gilla det de gör. Man får tycka att de gör fel och skriva det här. Okej 👍. Men groteska saker och mobbning!.Det är aldrig ok. Alla påhopp som skulle sänka vem som helst. I en värld som nu är så mörk och kall, så kan vi börja med oss själv och bli snällare mot varandra .
Anna har många fel och brister, inga tvivel om den saken. Det här ÄR en mobbingtråd, det finns inga som helst tvivel. Det är inte så vackert det är det inte. Det är en hattråd där det hela tiden hetsas på för att hata Anna och hennes familj så hårt det bara går. Allt skall granskas och kritiseras, hennes kök, hennes inredning, hennes trädgård, hennes kläder. Det är ett psykologiskt fenomen som främst finns hos kvinnor (men även män) och jag tror det hade varit ganska intressant att se de mest framstående hatarna i tråden och hur deras eget liv och leverne ser ut. Jag misstänker att många i den här tråden var ganska så otäcka och hänsynslösa i skolan, det gör jag.
Själv tycker jag Anna och hennes familj är en intressant konstellation, och det finns mycket att förundras över hos denna dysfunktionella familj. Men jag har svårt att förstå det svavelosande hatet jag också...det känns lite dysfunktionellt det också.