2023-01-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
I nån intervju i samband med Nemos boksläpp har hon sagt att "för första gången på 30 år har hon haft en lugn jul och kunnat sitta ner i lugn och ro och titta på "Kan du vissla Johanna "

Vad har stoppat henne de senaste 29 åren?
Det är ju inte så att hon har jobbat eller haft massa släkt hemma.....

Sen var det ngt hemligt som tydligen skulle hända i helgen

Barnen, hon har haft barn hemma. Det är synd att föräldrar inte kan sitta ner och vara lugna med sina barn när det är jul. Att sitta uppkrupen i soffan med dem och titta på teve, bara det är mysigt för alla barn. Att julpyssla kräver också att man besitter något slags lugn. Men Roberto har kanske gjort det med barnen.
Citera
2023-01-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
För en gång skull blev hennes överraskning att hälsa på dottern lyckad, och Vanessa verkade på riktigt både glad och överraskad. Med svärfaderns arv kan de nu unna sig sådana här småresor och resan känns faktiskt genuin från Annas sida.

Det är trevligt för dem. Att inte behöva oroa sig för pengar för såna saker kanske gör Anna lugnare vilket gagnar inte bara henne själv utan hela familjen. Kanske dags för Anna att se över sin internetnärvaro och vad hon bjuder på där. Lite insikt kanske dyker upp om hon får det lugnare på pengafronten.
Citera
2023-01-16, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Barnen, hon har haft barn hemma. Det är synd att föräldrar inte kan sitta ner och vara lugna med sina barn när det är jul. Att sitta uppkrupen i soffan med dem och titta på teve, bara det är mysigt för alla barn. Att julpyssla kräver också att man besitter något slags lugn. Men Roberto har kanske gjort det med barnen.
Men hennes barn är ju för fasen vuxna..sedan flera år. Jag har betydligt yngre barn och sitter ner och kollar på Kalle och Karl-Bertil Jonsson. Hon vill bara ge sken av att hon är så populär och upptagen. Hennes barn är ju mellan 20 och 30 i dag så även om de har varit hemma har de ju kunnat sköta sig själva i minst 10 år
Citera
2023-01-16, 16:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det är trevligt för dem. Att inte behöva oroa sig för pengar för såna saker kanske gör Anna lugnare vilket gagnar inte bara henne själv utan hela familjen. Kanske dags för Anna att se över sin internetnärvaro och vad hon bjuder på där. Lite insikt kanske dyker upp om hon får det lugnare på pengafronten.
Tycker nog att hon sett över internetnärvaron redan. Det var betydligt större underhållning tidigare men det började avta förra året. Jag saknar den underhållningen.
Citera
2023-01-16, 17:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Du menar de där "barnen" som är 20,27 och 31 år...Har de hindrat henne eller krävt att hon ska pyssla med dem tänker du
Citera
2023-01-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Men hennes barn är ju för fasen vuxna..sedan flera år. Jag har betydligt yngre barn och sitter ner och kollar på Kalle och Karl-Bertil Jonsson. Hon vill bara ge sken av att hon är så populär och upptagen. Hennes barn är ju mellan 20 och 30 i dag så även om de har varit hemma har de ju kunnat sköta sig själva i minst 10 år

Jag menar förstås att hon skulle ha gjort så när barnen var relativt stora dvs rätt unga. Men hon har säkert härjat på på samma sätt för att skämma bort barnen som nog för henne är ett sätt att se till att de tror att de inte kan klara sig utan lilla mamma. Nu minns jag inte ens vad vi pratade om, men kanske inte barnen var hemma hos henne den här julen?
Citera
2023-01-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du menar de där "barnen" som är 20,27 och 31 år...Har de hindrat henne eller krävt att hon ska pyssla med dem tänker du

Näee jat tänker snarare tvärtom. Hon hindrar dem eller har försökt hindra dem att växa upp och få dem att fastna i hennes nät av "omsorger".

Jag pratade mer om när barnen hennes var små men helt ärligt har jag glömt vad jag svarade på men nåt ditåt i alla fall. Fick en akut minnesförlust här. 'sorry
Citera
2023-01-16, 18:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Näee jat tänker snarare tvärtom. Hon hindrar dem eller har försökt hindra dem att växa upp och få dem att fastna i hennes nät av "omsorger".

Jag pratade mer om när barnen hennes var små men helt ärligt har jag glömt vad jag svarade på men nåt ditåt i alla fall. Fick en akut minnesförlust här. 'sorry

Okej då menar så, då får jag be om ursäkt att jag uttalade mig lite drygt. Ja hon har verkligen hindrat dem från att växa upp och ta eget ansvar för saker och ting. Det är lite sorgligt att se hur beroende hon är av "barnen" och de av henne. Hur hon ombildas dem och behandlar dem som om de vore åtta år gamla. Flisan är 31 och hat först nu flyttat hemifrån, gissar dock på att hon flyttat hem igen innan året är slut.
Citera
2023-01-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Okej då menar så, då får jag be om ursäkt att jag uttalade mig lite drygt. Ja hon har verkligen hindrat dem från att växa upp och ta eget ansvar för saker och ting. Det är lite sorgligt att se hur beroende hon är av "barnen" och de av henne. Hur hon ombildas dem och behandlar dem som om de vore åtta år gamla. Flisan är 31 och hat först nu flyttat hemifrån, gissar dock på att hon flyttat hem igen innan året är slut.

Just det här med att de bott hemma så länge är ju ett bevis på hur hon har danat dem. Flisan har nog varit extramamma till småsyskonen så Anna kan vila. V är i Spanien tror jag.

Sonen tror jag sitter i häkte. Det är därför ingen dom finns och åtal har inte väckts för då skulle det gå att begära ut. I alla fall om det inte rör sig om sexuella övergrepp på barn igen. Men jag tror att även då så måste en förundersökning överlämnas till den som söker den, även om det skulle vara helt svartmaskat så måste den lämnas ut.
Citera
2023-01-17, 03:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Just det här med att de bott hemma så länge är ju ett bevis på hur hon har danat dem. Flisan har nog varit extramamma till småsyskonen så Anna kan vila. V är i Spanien tror jag.

Sonen tror jag sitter i häkte. Det är därför ingen dom finns och åtal har inte väckts för då skulle det gå att begära ut. I alla fall om det inte rör sig om sexuella övergrepp på barn igen. Men jag tror att även då så måste en förundersökning överlämnas till den som söker den, även om det skulle vara helt svartmaskat så måste den lämnas ut.

"Sonen tror jag sitter i häkte"

I så fall är Annas lilla odåga häktad och beslut om häktning är offentligt, det kan du begära ut.
Citera
2023-01-17, 06:07
Medlem
TPLs avatar
"Tog en snabb, enkel frukost hos våra gulliga bekanta inne i Malaga ❤️ Dem blev så glada & överraskade 😘 "
Ja, dom hann väl inte släcka, låsa och gömma sig...

https://cdn.instanavigation.com/?htt..._nc_sid=21929d

Anna hälsar på på dotterns arbetsplats. Har med sig kakor, kanske klubbor i väskan till lilla V. 🍭🍭🍭🍭

Citera
2023-01-17, 13:23
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Tog en snabb, enkel frukost hos våra gulliga bekanta inne i Malaga ❤️ Dem blev så glada & överraskade 😘 "
Ja, dom hann väl inte släcka, låsa och gömma sig...

Anna hälsar på på dotterns arbetsplats. Har med sig kakor, kanske klubbor i väskan till lilla V. 🍭🍭🍭🍭

Haha! Som bekant till Anna vet man aldrig när man får oväntat besök. Med kameran i högsta hugg

Alla vet ju att minsta lilla goda gärning hon gör måste dokumenteras. Men att zooma in på två paket kakor till dottern?
Och hur många åt Anna upp själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in