2022-09-07, 07:40
Medlem
DoktorNos avatar
Undrar vad de har för uppvärmning och vad de har för elavtal på herrgården i Märsta? Kommer Anna och Antonio att tvingas att börja arbeta för att familjen ska ha råd med den kommande vinterns elräkningar, eller kommer vi få se bilder på värmeljusmys och raggsockor?

Ja, hellre raggsockor på bild än hennes fötter så det är i alla fall något positivt med det skyhöga elpriset.
Senast redigerad av DoktorNo 2022-09-07 kl. 07:48.
Citera
2022-09-07, 09:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Undrar vad de har för uppvärmning och vad de har för elavtal på herrgården i Märsta? Kommer Anna och Antonio att tvingas att börja arbeta för att familjen ska ha råd med den kommande vinterns elräkningar, eller kommer vi få se bilder på värmeljusmys och raggsockor?

Ja, hellre raggsockor på bild än hennes fötter så det är i alla fall något positivt med det skyhöga elpriset.
Jag skulle tro att det är direktverkande el och energiklass E som gäller för något mer klarar dom inte att hantera. Vad det gäller ekonomi så är det inga problem sen Robertos pappa dog. Bara på lägenheten vid gärdet lär de väl dra in kanske 15k i månaden. Det finns ingen morgondag för Anna vad det gäller ekonomi för Anna vet ju att hon är en stor artist och kan när som helst börja dra in pengar.
Citera
2022-09-07, 09:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag skulle tro att det är direktverkande el och energiklass E som gäller för något mer klarar dom inte att hantera. Vad det gäller ekonomi så är det inga problem sen Robertos pappa dog. Bara på lägenheten vid gärdet lär de väl dra in kanske 15k i månaden. Det finns ingen morgondag för Anna vad det gäller ekonomi för Anna vet ju att hon är en stor artist och kan när som helst börja dra in pengar.

Precis!

Det som lär hända den här vintern är att lite extra går åt av arvet. Anna har, för en gångs skull, sitt på det torra... för tillfället. För arvet kommer inte räcka och BRF på Gärdet kommer inte låta dom hyra ut lägenheten i flera år framöver. Som alltid så kommer hon leva upp pengarna.
Citera
2022-09-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis!

Det som lär hända den här vintern är att lite extra går åt av arvet. Anna har, för en gångs skull, sitt på det torra... för tillfället. För arvet kommer inte räcka och BRF på Gärdet kommer inte låta dom hyra ut lägenheten i flera år framöver. Som alltid så kommer hon leva upp pengarna.
Är det någon som vet om de fått den uthyrd?
Jag såg att de har bara en bil nu, månne de fick bilen från 2004 såld till ockerpris?
Citera
2022-09-07, 12:18
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Luftvattenvärmepump. Golvvärme i hela källaren. Gamla 2-glasfönster (många saknar tätningslister) förutom ett i köket och dom flesta i källaren. Braskaminen som dom eldar wellpapp i. I vinter får dom köpa småsäckar med ved vid macken.
(Löpbandet kanske kan alstra några extra watt... )

Kanske har ett bra elavtal som Felicia fixade när hon jobbade åt Göta Energi.
Citera
2022-09-07, 13:09
Medlem
TPLs avatar
Brukar hon inte skriva att dom bor i Malaga i stället för Torremolinos även om det hör till Malaga? Ibland står det Benalmadena eller vad det nu heter.

"💃🏻🇪🇸❤️ TACK min älskade Roberto för en fantastisk kväll igår inne i Málaga 🥰👏🏽👏🏽👏🏽 Otroligt god mat och rysningarnas flamencoshow 🔥💃🏻❤️🥰🇪🇸Du och jag genom livet, älskar dig bara mer och mer ❤️😘❤️"

Det är pengarna hon älskar men det kan hon ju inte skriva... Hon älskar honom mer än nånsin nu. 💶💶💶
Flamencoshowen var en av dom sämsta jag sett. Jag fick också rysningar av eländet.

Det kan väl hända att dom skrattar men det var väl i podden om Anna som Felicia berättade att det gapades och skreks mycket i idyllen hemma.

"Mi amor ❤️ Det bästa med oss är allt ❤️🔥❤️ Men framför allt att vi får varandra att skratta varje dag 😁 TE QUIERO ❤️"
Senast redigerad av TPL 2022-09-07 kl. 13:17. Anledning: Tillägg. 7
Citera
2022-09-07, 19:12
Medlem
karlsoons avatar
Här är ett TV inslag om när Anna Book hamnade på sjukhus första gången 1996 i fångarna på fortet.
https://m.youtube.com/watch?v=R9ISTI32KGM
Citera
2022-09-07, 19:37
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Uppgiften om sorgen på åtta år kom ju från henne. Han hade kanske en helt annan förklaring än att hans mor dog för åtta år sen. Men överhuvudtaget är det ju lite slamsigt kring saker och ting. Anna har ju en avskalad inredningsstil som är lugn och dessutom genomgående men det mer praktiska som lillehuset är vanskött. Och vad blev det med det där avlånga rummet med stora fönster som var utrymt?

När nu döttrarna flyttat ut så kanske Anna och Roberto ska flytta?
Var har Felicia flyttat?
Sitter hon i fängelse?
Citera
2022-09-07, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Var har Felicia flyttat?
Sitter hon i fängelse?

Felicia har inte flyttat, hon sitter inte i fängelse. Hon är fortsatt folkbokförd hemma hos mammsen i SUCKUNGE (jag bara älskar att skriva det) .. hennes sk pojkvän bor ju också hemma hos sin mamma så jag antar att de letar något gemensamt....hoppas jag....verkligen....
Citera
2022-09-07, 20:47
Medlem
TPLs avatar
Anna är på väg hem.
Klippa gräs, tvätta soffan och alla kuddar, duscha, basta, åka till solariet och elda i kaminen. Härligt! 👋
Citera
2022-09-07, 21:33
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Felicia har inte flyttat, hon sitter inte i fängelse. Hon är fortsatt folkbokförd hemma hos mammsen i SUCKUNGE (jag bara älskar att skriva det) .. hennes sk pojkvän bor ju också hemma hos sin mamma så jag antar att de letar något gemensamt....hoppas jag....verkligen....
Folkbokförd men med fotboja.
Pojkvännen har inte ekonomi för att köpa bostad, så det är av skattetekniska orsaker dom är mantals skrivna på det viset.
Men snart kommer Big Mamma hem och löser det lilla bekymret, när Anna talar tystnar lejonen.
Citera
2022-09-07, 21:37
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna är på väg hem.
Klippa gräs, tvätta soffan och alla kuddar, duscha, basta, åka till solariet och elda i kaminen. Härligt! 👋
Lär av andras misstag - du kan inte leva länge nog för att begå dem själv.
Behöver nog inte skriva mer, men det är väl att skita i det blå skåpet eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in