2022-05-17, 20:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
I och med att det är Clabbes grej så blir disc. Rakt över.

Hehehe, äntligen någon som förstod vad jag syftade på när jag skrev disc
Rakt över disc med Clabbe och Anna. Det blir en oförglömlig kväll på båten
Citera
2022-05-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja jäklar, Dan Hylander och Anna på samma scen.
Undrar vilken sjukdom hon kommer drabbas av innan det är tid för ombordstigning.

https://se.tallink.com/tillbaka-till-80-talet
Om hon dyker upp så bjuds det på ABS och Killsnack, enligt länken (längre ner på sidan)!
Citera
2022-05-18, 07:31
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ska hon ta med bandspelare? Eller ska hon träna lite sång nu under sommaren?

Tur iaf att det lossnat efter pandemin.
Citera
2022-05-18, 07:50
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Det är nog lika bra, så att hon kan få det rätt.
Om jag inte missminner mig var hennes untz-untz-discomaskin med till kyrkan, med Robban bakom "spakarna".
Rätta mig gärna, om jag har fel.
Citera
2022-05-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Secret Service, det skulle jag faktiskt velat se. Ola Håkansson är ju en kultfigur. Googla om ni inte hört talas om honom.
Ett Eddie Meduza tribute band , nja, Eddie Meduza var "charmig". Tribute band jag sett framföra hans låtar är fan pinsamma. Ändå håller de lite högre klass än Annas framförande i Märsta församlingshem sist.

Att Anna får en bokning utan ha en manager kan bero på att arrangören till detta event kan vara en person som är "svartlistad" av Musikerförbundet eftersom han blåser artister på deras gager.

https://www.musikerforbundet.se/aktu...betalade-inte/

Nu är denne man den ende som Silja Line jobbat med som blåst artister på gager. Kommer inte på vad han hette... Att en line-up är spretig brukar vara en varning, då är det inga riktigt insatta som bokar.

Close-up resorna sköts av ett annat bolag som är schysst rakt igenom. Så dessa kryssningar är väl de som ger Silja Tallink relativt hyfsat rykte.

Jag väntar med spänning på att få se klipp på Youtube i slutet på november där Anna tar publiken med storm....
Citera
2022-05-18, 09:20
Medlem
Jag har ett svagt minne av att hon skulle uppträda på en båt för något år sedan , men gjorde inte det hon var med på kryssningen men av nån anledning sjöng hon inte.Är det någon som har bättre minne än mig ???
Citera
2022-05-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Jag har ett svagt minne av att hon skulle uppträda på en båt för något år sedan , men gjorde inte det hon var med på kryssningen men av nån anledning sjöng hon inte.Är det någon som har bättre minne än mig ???
Jag minns det också på samma sätt som du gör. Anna och Roberto åkte med och åt buffe som hon lade upp bilder på men Anna sjöng aldrig, oklart varför men hon var en artisterna som skulle ha sjungit på kryssningen.
Citera
2022-05-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Har inte Clabbe sagt något väldigt negativt om Anna?
Kan vara det här du tänker på
https://postimg.cc/XXTQJ9Lc
Citera
2022-05-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Kan vara det här du tänker på
https://postimg.cc/XXTQJ9Lc
Ja det var det ju. Men det här lät ju som om det fanns en bra relation. På det sättet att Anna sätter igång och klagar på motparten. Det var ju lite gulligt.

Citat:
Under programmet "4 stjärnors middag" tog Claes af Geijerstam upp att man borde sätta gaffatejp på Anna Book då han menade på att hon pratar för mycket om sig själv.

- Det får bli lite gaffatejp på Book ibland, säger Geijerstam.

Men Anna Book slår tillbaka mot sin vän.

- Clabbe och jag har träffats väldigt mycket. Jag tycker mycket om honom, han är rolig och intelligent. Men han har också sina demoner, säger Anna Book.
https://nyheter24.se/noje/tv/622859-...tiska-individe
Citera
2022-05-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Ja det var det ju. Men det här lät ju som om det fanns en bra relation. På det sättet att Anna sätter igång och klagar på motparten. Det var ju lite gulligt.

https://nyheter24.se/noje/tv/622859-...tiska-individe
I artikeln i nyheter 24 står det att Anna vill vara med i mello nästa år och få ett matlagningsprogram på TV . Artikeln är från 2011, det har gått 11 år och inget har hänt.
Citera
2022-05-18, 10:35
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Anna Book är en av artisterna som ska uppträda på Clabbes 80-talskryssning på TallinkSiljas Galaxy i höst. Jag antar att ni kommer att vara där? 😂
Coolt med gig på en färja. Lite svårt bara och gömma sig för fansen när man "sitter i samma båt"
Är väl lugnt ändå, kan tänka mig större delen av hennes fans är väl 70 och 80-talister så de är väl inte lika hysteriska som Anna sa de var på folkparksturnéerna på 80-talet.
Generationsfråga antagligen, mina tonårsbarn vet vem hon är genom alla program hon är med i men de hade ingen aning om att hon är sångerska.
Så donnan är känd i flera generationer men för olika saker, det är lustigt.
Citera
2022-05-18, 11:29
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Hon var inbokad och klev ombord. Dock fick hon en tupp i vin i halsen och kunde inte uppträda. Som tur var hade rederiet dubbelbokat (förvarnade kanske?) Så Anna kliver ombord, äter rederiet ur huset på buffén och kan inte sjunga. Istället var det någon annan fd artist som drog några låtar.
En vän till mig var med på båten och de har ett handikappat barn, som Anna tydligen var snäll och gullig mot. Barnet hade naturligtvis ingen aning om vem Anna var. Men hon betedde sig tydligen anständigt under resan i alla fall. Rederiet kanske skiter i om Anna åt en gratis buffé som artist fast hon inte uppträdde. Men det är säkert reglerat i något kontrakt? Smart sätt att fixa en gratisresa ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in